Сікорський, Петро2014-03-072014-03-072012Сікорський П. Навчання математики учнів ПТНЗ за модульним принципом / Петро Сікорський // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 4. – С. 51–59. – Бібліографія: 4 назви.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23859В статье рассматриваются психолого-педагогические проблемы процесса усвоения учебного материала, принципы дискретности, непрерывности и периодического повторения при усвоении знаний, особенности обучения математики у ПТУЗ, сущность косвенной системы оценивания и модульной технологии обучения. The article deals with psychological and pedagogical problems of the process of educational materials learning, principles of continuity, discontinuity and repetition in the process of knowledge mastering, peculiarities of mathematics teaching in vocational schools, and the essence of the indirect evaluation system and module technologies of studying.uaусвоение учебного материалаобучение математикекосвенная система оцениваниямодульная технология обученияпрофессионально-техническое учебное заведениеeducational materials learningmathematics teachingindirect evaluation systemmodule technology of studyingvocational schoolНавчання математики учнів ПТНЗ за модульним принципомОбучение математике учащихся ПТУЗ по модульному принципуTeaching mathematics to vocational schools’ students on module principleArticle