Bondos, І.2014-02-252014-02-252013Bondos І. Responding to price changes in the context of growing international competition / І. Bondos // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 762 : Логістика. – С. 21–28. – Bibliography: 18 titles.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23625In terms of increasing the number of companies operating on the market, both domestic and foreign companies, right approach to respond to the different types of competitor’ price moves becomes extremely important. The purpose of this article is to present the proper approach to respond to price competition. Adequate reaction to competitor's price reduction may prevent price war, which is absolutely a negative phenomenon. В умовах збільшення кількості компаній, що функціонують як на вітчизняному, так і на закордонному ринках, надзвичайно важливим стає правильний підхід до відповіді на різні типи змін конкурентної ціни. Подано правильний підхід щодо відповіді на цінову конкуренцію. Адекватна реакція на зниження конкурентної ціни може запобігти ціновій війні, яка є абсолютно негативним феноменом.enpricingprice competitionprice warprice responseціноутворенняцінова конкуренціяцінова війнавідповідь на цінуResponding to price changes in the context of growing international competitionВідповідь на зміни цін у контексті зростаючої міжнародної конкуренціїArticle