Гнідець, РостиславЯсінський, МаксимHnidets, RostyslavYasinskyi, Maksym2023-10-032023-10-032021-03-012021-03-01Гнідець Р. Український архітектурний модерн у творчості Івана Левинського / Ростислав Гнідець, Максим Ясінський // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Архітектура. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2021. — Том 3 (2). — № 2 (6). — С. 18–27.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/60289У статті розглянуто формотворчі особливості формування українського архітектурного стилю (модерну) як явища, що акумулювало у собі як властивості, характерні для стилістики західно-европейських країн, так і національні традиції формування народного житла або сакрального будівництва. Український архітектурний стиль (модерн) став непересічним явищем у розвитку вітчизняного та европейського архітектурного мистецтва. Він увібрав у себе багато рис, що стали спільними для загальноевропейської архітектурної спадщини, із її особливостями та відмінностями у різновидах його вираження. У період ХІХ ‒ початку ХХ ст. у храмовій архітектурі з’являються будівлі церков, що ґрунтувалися на основах “модерністичного” чи “реалістичного” розуміння у формотворенні. Тому з’являється орієнтація на національну культуру та традиції у новаторському звучанні. Лінеарність, сильветковість та декоративність виявляються у стилістичних вирішеннях і деталюванні декоративних елементів та вставок. Саме в Галичині вперше у 1894 р. було реалізовано будівлю, що втілила у собі вище перелічені риси та засади формування УАС (УАМ). І його творцем став відомий архітектор та промисловець Іван Левинський, професор Львівської політехніки.The article considers the formative features of the formation of the Ukrainian architectural style (modern style) as a phenomenon that has accumulated both properties characteristic of the style of Western European countries, and national traditions of the formation of folk housing or sacred construction. Ukrainian architectural style (modern style) has become an outstanding phenomenon in the development of domestic and European architectural art. It has absorbed many features that have become common to the pan-European architectural heritage, with its features and differences in the varieties of its expression. During the XIX – early XX centuries, church buildings appear in temple architecture, and they were based on the foundations of a “modern” or “realistic” understanding of shaping. Therefore, there is a focus on national culture and traditions, in an innovative sound. Linearity and decorativeness are manifested in stylistic solutions and detailing of decorative elements and inserts. In Galicia, for the first time in 1894, a building was implemented that embodied the abovementioned features and principles of the formation of the UAS (UAMS). And its creator was the famous architect and industrialist Ivan Levinsky, professor of Lviv Polytechnic.18-27ukукраїнський архітектурний модерн (УАМ)український архітектурний стиль (УАС)лінеарикасильветка формморфологічні особливостінародно-стильовийдекоративно-романтичнийнеобароковийдекоративність поверхоньUkrainian architecture modern style (UAMS)Ukrainian architecture style (UAS)linearoutline of figure and formmorphological special featuresfolk stylisticornamental-romanticneo-baroqueornamental surfaceУкраїнський архітектурний модерн у творчості Івана ЛевинськогоUkrainian architectural modern style in the works of Ivan LevinskyArticle© Національний університет “Львівська політехніка”, 2021© Гнідець Р., Ясінський М., 202110doi.org/10.23939/sa2021.02.018726.69Hnidets R. Ukrainian architectural modern style in the works of Ivan Levinsky / Rostyslav Hnidets, Maksym Yasinskyi // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Arkhitektura. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2021. — Vol 3 (2). — No 2 (6). — P. 18–27.