Федан, Ярослав2015-04-162015-04-162013Федан Я. Інклюзивна освіта на периферії Львівщини: практика та тенденції розвитку / Ярослав Федан // Право та психологія : матеріали І Міжнародної конференції молодих вчених LPS-2013, 21–23 листопада 2013 року, Україна, Львів / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 56-57. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 1 назва.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/26969The results of the expert survey which determined the effectiveness of the CEI in Lviv on the implementation of inclusive education model. The level of readiness of schools to implement inclusive education model, as would be helped humanize school relations and ensure equal access to education for all children. Investigated the main problems facing the development of inclusion on the periphery of Lviv and assessed the importance of various measures to improve the education of children – invalids. Ways effective implementation study inclusion.uainclusive educationinclusive schoolsecondary schooldisabledLviv region peripheralsІнклюзивна освіта на периферії Львівщини: практика та тенденції розвиткуArticle