Куньч, ЗорянаХарчук, Лілія2023-04-252023-04-252019-05-162019-05-16Куньч З. Комунікативна діяльність студентів як засіб досягнення риторичної компетенції / Зоряна Куньч, Лілія Харчук // Інформація, комунікація, суспільство 2019 : матеріали 8-ої Міжнародної наукової конференції ІКС-2019, 16-18 травня 2019 року, Чинадієво. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. — С. 176–177. — (Лінгвістичні технології інформаційної діяльності).978-966-941-333-8https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/58211The article focuses on the importance of communicative activity of students during the rhetoric practical classes. This technique allows students to develop skills such as the ability to pick up materials for speech, to arrange them in an appropriate sequence, to achieve the stated purpose of speech, informative freshness of speech, logical development of the topic. Students also acquire skills in attraction of listeners attention; observance of the main criteria of the language culture and the rules of speakers conducting in front of the audience.176-177ukриторикакомунікативна діяльністьриторична компетенціявиголошення промовинавички публічного мовленняКомунікативна діяльність студентів як засіб досягнення риторичної компетенціїConference Abstract© Національний університет “Львівська політехніка”, 20192Kunch Z. Komunikatyvna diialnist studentiv yak zasib dosiahnennia rytorychnoi kompetentsii / Zoriana Kunch, Liliia Kharchuk // Information, Communication, Society 2019 : proceedings of the 8th International Academic ConferenceICS-2019, 16-18 travnia 2019 roku, Chynadiievo. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2019. — P. 176–177. — (Linhvistychni tekhnolohii informatsiinoi diialnosti).