Романенко, Юлія2014-03-052014-03-052012Романенко Ю. Концептуальні положення моніторингу якості вищої освіти / Юлія Романенко // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 3. – С. 165–174. – Бібліографія: 11 назв.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23843Автор теоретически обосновывает разработанные концептуальные положения мониторинга качества высшего образования путем уточнения понятий (“качество высшего образования”, “мониторинг качества высшего образования”) и определяет методические основы системы оценивания качества высшего образования, функции, направления, структуру организации, объекты, этапы, источники информации, результаты, инструменты мониторинга качества высшего образования. The author theoretically proves the developed conceptual principles of the monitoring of the quality of higher education by making the concepts (“quality of higher education”, “monitoring of quality of higher education”) more exact. The article determines the methodological bases of the system of estimation of the quality of higher education; functions, directions, the structure of organization, objects, stages, the sources of information, results, instrument of monitoring of the quality of higher education.uaконцепциямониторингкачество высшего образованияconceptionmonitoringquality of higher educationКонцептуальні положення моніторингу якості вищої освітиКонцептуальные положения мониторинга качества высшего образованияConceptual principles of the higher education quality monitoringArticle