Бурак, АндрійВозняк, Ярина2010-12-282010-12-282009Бурак А. Застосування маніпулятивних технологій у комерційній рекламі як різновиді масової комунікації / Андрій Бурак, Ярина Возняк // Гуманітарні та соціальні науки : матеріали I Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2009, 14–16 травня 2009 року, Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009. – С. 239–241. – (Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 5 назв.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/6931In this article is investigated the phenomenon of manipulation and its application in commercial advertisements. The authors came to conclusion that nowadays manipulative technologies are an inevitable part not only of advertisement industry, but of people’s everyday life. There was expressed a supposition that advertisement-makers tend to construct some special kind of reality thus influencing and manipulating the consciousness of spectators. Also authors emphasize on positive application of manipulations – in social, noncommercial adverts.uacommercial advertisementmanipulationmechanisms and typology of manipulation technologiesmass communicationconstruction of realityЗастосування маніпулятивних технологій у комерційній рекламі як різновиді масової комунікаціїArticle