Karyy, O.Trach, О.2014-11-122014-11-122014Karyy O. Demarketing of fuel and energy resources in housing and utilities sector / О. Karyy, О. Trach // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 789 : Логістика. – С. 32–38. – Bibliography: 21 titles.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25094The current state of energy supply in housing and utilities sector of Ukraine was analyzed in the article, and, as the result, the relevance of using a demarketing toolkit for energy resources was established. Analysis of theoretical and conceptual basics of demarketing led to the conclusion that the complex of demarketing of energy consumption consists of five elements – product, price, distribution, communication and punitive demarketing. Some practices of the use of demarketing tools of fuel and energy resources in the housing and utilities sector of Ukraine were illustrated in the article. Проаналізовано сучасний стан енергозабезпечення житлово-комунального господарства України, в результаті чого встановлено актуальність застосування демаркетингу паливно-енергетичних ресурсів. Визначено теоретичні основи та концептуальні засади демаркетингу, які дали підстави зробити висновок, що комплекс демаркетингу споживання енергії складається з п’яти елементів – товарного, цінового, дистрибуційного, комунікаційного та карального демаркетингу. Проілюстровано окремі практики застосування інструментів демаркетингу паливно-енергетичних ресурсів у житлово-комунальному господарстві України.endemarketingfuel and energy resourceshousing and utilities sectorдемаркетингпаливно-енергетичні ресурсижитлово-комунальне господарствоDemarketing of fuel and energy resources in housing and utilities sectorДемаркетинг паливно-енергетичних ресурсів у житлово-комунальному господарствіArticle