Vernyhora, RomanKorobiova, RuslanaSuslov, AndriiKharchenko, Yevhen2024-06-272024-06-272024-02-282024-02-28Research of unit train loading technologies at the sidings of grain elevators with their shunting locomotives / Roman Vernyhora, Ruslana Korobiova, Andrii Suslov, Yevhen Kharchenko // Transport Technologies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2024. — Vol 5. — No 1. — P. 72–83.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62296Метою роботи є підвищення ефективності навантаження відправницьких маршрутів на елеваторах, що мають власні маневрові локомотиви. Дослідження виконано на основі аналізу часових рядів, методів організації експлуатаційної роботи залізниць та методів тягових розрахунків. У роботі розглянуто проблему організації маневрової роботи на елеваторах із завантаження зернових маршрутів. Через критичне зношення маневрових локомотивів залізничного транспорту загального користування на елеваторах доводиться використовувати власні локомотиви. Під час дослідження встановлено залежності тривалості маневрових та вантажних операцій від кількості вагонів у маршруті та від інших факторів. Виконано порівняння різних типів маневрових локомотивів. На підставі аналізу встановлено, що для виконання маневрової роботи на елеваторах доцільно використовувати чотиривісні маневрові тепловози з гідравлічною передачею. Сила тяги таких локомотивів достатня для подавання на елеватор порожніх вагонів зі швидкістю 14–15 км/год. Забирати завантажені вагони можна зі швидкістю 14–15 км/год за ухилу з’єднувальної колії до 2–5 ‰. За більших ухилів забирання завантажених вагонів повинно здійснюватися зі швидкістю 5 км/год. Основним фактором, що впливає на тривалість маневрових операцій, є відстань подавання та забирання вагонів. Розроблено технології навантаження зернових маршрутів на елеваторах, що передбачають перебування вагонів на станціях навантаження протягом двох та трьох діб. Встановлено, що основним фактором, який впливає на тривалість навантаження маршрутів, є штат працівників локомотиво-складальних бригад. Наукова новизна полягає у визначенні залежності між параметрами технічного забезпечення елеваторів та тривалістю перебування вагонів у системі “станція примикання – під’їзна колія елеватора”. Практичне значення роботи полягає в тому, що її результати можна використовувати під час проєктування реконструкції наявних та будівництва нових елеваторів, а також для оцінювання витрат, пов’язаних із різними технологіями навантаження маршрутів на відповідних під’їзних коліях.The purpose of the study is to increase the unit train load efficiency at the elevators having their shunting locomotives. The research is based on the analysis of time series, methods of organizing the operational work of railways, and methods of traction calculations. The paper considers the problem of organizing shunting work at elevators when loading grain unit trains. Critical wear and tear of shunting locomotives in railway transport of general use necessitates using their locomotives at the elevators. As a result of the research, the dependence of the duration of shunting and cargo operations on the number of cars in the unit train and on other factors was established. Various types of shunting locomotives were compared. Based on the analysis, it was established that it is advisable to use four-axle shunting diesel locomotives with hydraulic transmission for shunting work at the elevators. The traction force of such locomotives is sufficient to deliver empty cars to the elevator at a speed of 14–15 km/h. Loaded cars can be removed at a speed of 14–15 km/h with a slope of the connecting track up to 2–5 ‰. With greater slopes, the removal of loaded cars should be performed at a speed of 5 km/h. The main factor affecting the duration of shunting operations is the distance of delivery and removal of cars. Technologies for loading the grain unit trains at the elevators, providing for the presence of cars at the loading stations for two and three days, have also been developed. The main factor affecting the duration of unit train loading is the staff of locomotive assembly teams. The originality of the study is in obtaining the dependence between the parameters of the technical support of the elevators and the duration of the presence of cars in the connecting station – elevator’s siding system. The practical value of the paper is that its results can be used in the design of the reconstruction of existing and construction of new elevators, as well as in the estimation of costs associated with various loading technologies of the unit trains for the corresponding sidings.72-83enзалізничний транспортзерновий елеваторперевезення зернових вантажіввідправницький маршрутпід’їзна коліяманевровий локомотивrailway transportgrain elevatorgrain cargo transportationunit trainsidingshunting locomotiveResearch of unit train loading technologies at the sidings of grain elevators with their shunting locomotivesДослідження технологій навантаження відправницьких маршрутів на під’їзних коліях зернових елеваторів з власними маневровими локомотивамиArticle© Національний університет “Львівська політехніка”, 2024© R. Vernyhora, R. Korobiova, A. Suslov, Ye. Kharchenko, 202412doi.org/10.23939/tt2024.01.072Research of unit train loading technologies at the sidings of grain elevators with their shunting locomotives / Roman Vernyhora, Ruslana Korobiova, Andrii Suslov, Yevhen Kharchenko // Transport Technologies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2024. — Vol 5. — No 1. — P. 72–83.