Демків, РоманМарковський, ВолодимирШевченко, В’ячеславDemkiv, RomanMarkovskyi, VolodymyrShevczenko, VyacheslavДэмкив, РоманМарковский, ВладимирШевченко, Вячеслав2019-03-132019-03-132017-03-282017-03-28Демків Р. Про обґрунтованість позицій суб’єкта права на конституційне подання щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 7 “Мова освіти” закону України “Про освіту” від 5 вересня 2017 року № 2145 – VIII / Роман Демків, Володимир Марковський, В’ячеслав Шевченко // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Юридичні науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 884. — С. 15–23.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/44738Опрацьовано конституційне подання 48 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України “Про освіту” від 5 вересня 2017 року № 2145 – VІІI, що надійшло до Конституційного Суду України. У статті проаналізовано обґрунтованість позицій суб’єкта права на конституційне подання щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 7 “Мова освіти” Закону України “Про освіту”.The Constitutional Court of Ukraine received the constitutional petition of forty eight people’s deputies of Ukraine on the conformity of the Constitution of Ukraine (constitutionality) of the law of Ukraine “On Education” since September 5, 2017, № 2145 – VIII. The article analyzes the validity of the positions of the subject of the right to constitutional petition on the compliance of the Constitution of Ukraine (constitutionality) of Article 7 “Language of Education” of the law of Ukraine “On Education.Исследовано конституционное представление 48 народных депутатов Украины относительно соответствия Конституции Украины (конституционности) Закона Украины “Об образовании” от 5 сентября 2017 № 2145 – VІІI, поступившего в Конституционный Суд Украины 6 октября 2017 года. В статье проанализированы обоснованность позиций субъекта права на конституционное представление относительно соответствия Конституции Украины (конституционности) статьи 7 “Язык образования” Закона Украины “Об образовании”.15-23ukконституційне поданнянавчання рідною мовоювивчення рідної мовидержавна мовамови національних меншинconstitutional petitionteaching in native languagelearning of native languagestate languagelanguages of national minoritiesконституционное представлениеобучение на родном языкеизучение родного языкагосударственный языкязыки национальных меньшинствПро обґрунтованість позицій суб’єкта права на конституційне подання щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 7 “Мова освіти” закону України “Про освіту” від 5 вересня 2017 року № 2145 – VIIIOn the justification of the positions of the subject of the right to constitutional petition as to the compliance of the constitution of Ukraine (constitutionality) of article 7 “language of education” of the law of Ukraine “on education” since september 5, 2017Об обоснованности позиций субъекта права на конституционное представление относительно соответствия конституции украины (конституционности) статьи 7 «язык образования” закона украины “об образовании” от 5 сентября 2017 № 2145 – VIIIArticle© Національний університет „Львівська політехніка“, 2018© Демків Р., Марковський В., Шевченко В., 20179342.4(477)371(094.5)Demkiv R. On the justification of the positions of the subject of the right to constitutional petition as to the compliance of the constitution of Ukraine (constitutionality) of article 7 “language of education” of the law of Ukraine “on education” since september 5, 2017 / Roman Demkiv, Volodymyr Markovskyi, Vyacheslav Shevczenko // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Yurydychni nauky. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 884. — P. 15–23.