Ковшова, І. О.2012-11-282012-11-282012Ковшова І. О. Формування іміджевої політики корпоративних підприємств інформаційно-комунікаційної сфери / І. О. Ковшова // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 735 : Логістика. – С. 85–90. – Бібліографія: 10 назв.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/16026Розглянуто систему формування іміджевої політики корпоративних підприємств інформаційно-комунікаційної сфери. Визначено основні етапи реалізації іміджевої кампанії. Досліджено специфічні особливості, притаманні інформаційно-комунікаційним послугам. This article represents the image policy forming system for corporate enterprises of information and communication sphere. Main stages of image campaign have been realization. Specific peculiarities of information and communication services have been investigated. The image policy is formed and operates in a cycle system. The author of the article analyzes the process of corporate enterprises image from planning to final calculation of economic effect. There are five basic elements, such as: information and communication service, customer, administrator, propagator and addressee. All elements of the algorithm are mobile and depends on many factors.uaкорпоративне підприємствоіміджева політикаінформаційно-комунікаційна сфераcorporate companyimage policyinformation and communication areasФормування іміджевої політики корпоративних підприємств інформаційно-комунікаційної сфериImage policy formation for corporate companies of information and communication areasArticle