Strilets, ValentynaKolos, Yulia2014-05-132014-05-132013Strilets V. Teaching consecutive interpretation by means of “Dialog Nibelung” software / Valentyna Strilets, Yulia Kolos // Гуманітарні та соціальні науки : матеріали IV Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2013, 21–23 листопада 2013 року, Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 88–89. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Bibliography: 2 titles.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24375The article deals with an urgent problem of computer software implementation in professional interpretation competence formation. The article is aimed at describing “Dialog Nibelung” software facilities that can contribute to interpretation skills formation and match them to the system of relevant exercises. The system of computer-mediated exercises for teaching interpretation was developed.entranslationprofessional competenceconsecutive interpretationsource texttarget textskilltranslation shorthandcomputer-mediated exerciseskills formation exercisesskills development exercisesTeaching consecutive interpretation by means of “Dialog Nibelung” softwareArticle