Борисюк, Ольга МиколаївнаДонєва, Любов ЛеонідівнаDonieva, Liubov Leonidivna2025-01-1520242024Донєва Л. Л. Психологічні особливості тривожності студентів в умовах воєнного часу : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „8.053.00.01 — Психологія“ / Любов Леонідівна Донєва. — Львів, 2024. — 102 с.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62853Тривожність – особистісна властивість, що виявляється в очікуванні негативного розвитку події та накручуванням негативних думок. Вплив щоденних стресів та воєнного часу в Україні сприяє підвищенню тривожності, як особистісної, так і ситуативної. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 112 студентів віком від 17 до 45 років, різної статі. Виявлено переважно високий рівень стресу, тривожності та тривоги. Показники тривоги та тривожності були кореляційно пов’язаними із емоційноорієнтованим копінгом. Студенти денної та заочної форм навчання відрізнялися показниками тривоги та стресу. Для обох груп досліджуваних яскраво виражені середні, ближче до високого рівня прояву, всі копінг-стратегії: проблемно-орієнтована, емоційно-орієнтована та уникання. Багаточинниковий аналіз групи досліджуваних виявив 3 чинники надмірних (або неефективних) емоційних реакцій: “самозвинувачення”, “уникання”, “агресія або завмирання”. Враховуючи результати дослідження, складено рекомендації для зменшення тривожності студентів за моделлю балансу позитивної психотерапії.Anxiety is a personality trait that manifests itself in the expectation of negative developments and the winding of negative thoughts. The impact of daily stress and wartime in Ukraine contributes to an increase in anxiety, both personal and situational. To test and confirm the working hypothesis, 112 students aged 17 to 45 and of different sexes were studied. Predominantly a high level of stress, anxiety and worry was found. Anxiety and worry scores were correlated with emotion-oriented coping. Full-time and part-time students differed in anxiety and stress indicators. For both groups of subjects, all coping strategies were pronounced, closer to the high level of manifestation: taskoriented, emotion-oriented, and avoidance-oriented. The factor analysis of the group of subjects revealed 3 factors of excessive (or ineffective) emotional reactions: “self-blame”, “avoidance”, “aggression or freezing”. Related to the results of the study, we have made recommendations for reducing students' anxiety based on the positive psychotherapy balance model. Key words: Stress, anxiety, worry, emotion-oriented coping, wartime conditions, studentsuk8.053.00.01Стрестривожністьтривогакопінг-поведінкастудентивоєнний часПсихологічні особливості тривожності студентів в умовах воєнного часуPsychological peculiarities of students’ anxiety in wartime conditionsStudents_diploma© Національний університет "Львівська політехніка", 2024© Донєва, Любов Леонідівна, 2024102