Захарченко, Артем2023-05-022023-05-022018-06-012018-06-01Захарченко А. Реакція користувачів соцмереж на медіа-контент як соціальна дія / Артем Захарченко // Інформація, комунікація, суспільство : матеріали 7-ї Міжнародної наукової конференції, 17–19 травня 2018 року, Чинадієво. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — С. 279–280. — (Технології інформаційного менеджменту та інтелектуального опрацювання даних).https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/58866Media posts spread throughout social networks due to their ability to call the readers to actions which is the sign of their influence. These actions can be studied in relation with other social actions taken by the same users offline: participation in mass protests, purchase of goods, downloading mobile applications, etc. The research has shown that not every share means the readiness for such offline actions. Most often this readiness is observed if media posts on a particular topic are shared through goal-rational actions and at the same time have a high influence on the audience.279-280ukсоціальна діясоціальні мережіінтерактивний потенціалпоширення інформаціїмедіа-аудиторіяРеакція користувачів соцмереж на медіа-контент як соціальна діяConference Abstract© Національний університет “Львівська політехніка”, 20182Zakharchenko A. Reaktsiia korystuvachiv sotsmerezh na media-kontent yak sotsialna diia / Artem Zakharchenko // Informatsiia, komunikatsiia, suspilstvo : materialy 7-yi Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii, 17–19 travnia 2018 roku, Chynadiievo. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2018. — P. 279–280. — (Tekhnolohii informatsiinoho menedzhmentu ta intelektualnoho opratsiuvannia danykh).