Lomotko, DenisKovalov, Denis2024-06-272024-06-272024-02-282024-02-28Lomotko D. The usage of genetic algorithms when planning railway transportation in international connection / Denis Lomotko, Denis Kovalov // Transport Technologies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2024. — Vol 5. — No 1. — P. 64–71.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62295Залізничний транспорт України є провідною галуззю у дорожньо-транспортному комплексі країни, який забезпечує найбільшу частку вантажних та пасажирських перевезень серед здійснюваних усіма видами транспорту на території України. Зазначимо, що українські залізниці безпосередньо межують і співпрацюють із залізницями Молдови, Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини й забезпечують роботу із сорока міжнародними залізничними переходами. Інтерес до перевезень у напрямку західних прикордонних регіонів посилюється тим, що політичне становище країни спонукає переорієнтовуватись саме на експорт до країн ЄС. У статті досліджено виклики та можливості, пов’язані зі зростанням кількості українських прикордонних терміналів із країнами ЄС як у воєнний, так і у післявоєнний періоди. Проаналізовано поточний стан вантажних перевезень до Європи, розглянуто нагальні проблеми, а також коротко- та довгострокові перспективи розвитку залізниці. Підкреслено ключову роль залізничного транспорту в сприянні інтеграції України в європейську транспортну мережу, висвітлено можливості для реалізації планів щодо реконструкції та розвитку залізниці. Встановлено, що контейнерні перевезення вже займають значну частку ринку і тенденція до їх використання тільки зростає. Україна, як транзитна держава (через територію України проходять чотири з десяти загальноєвропейських транспортних коридорів), має великий потенціал для розвитку власної залізничної транспортної системи. На практиці контейнерні перевезення дають змогу більш ніж удвічі здешевити операції пакування, збільшити продуктивність праці в 4–5 разів, створити умови для комплексної механізації та автоматизації перевантажувальних операцій. Україна посідає третє місце в Європі (19 787 км залізниць, з яких 9 319 км електрифіковано) за довжиною мережі залізниць, а залізничному транспорту належить провідна роль у транспортній системі країни. Незважаючи на це, транспортно-логістична система України на доволі низькому рівні порівняно з іншими країнами світу. Модернізація шляхів та рухомого складу потребують значних капіталовкладень та часових витрат; отже, на проміжковому етапі загострюється питання пошуку способів покращення якості надання логістичних послуг. Тому в статті досліджено способи оптимізації контейнерного руху з України до країн ЄС за допомогою певних математичних алгоритмів і методів. Одним із описаних методів є генетичний алгоритм, який вважають одним із найкращих математичних алгоритмів для описаного вище завдання. Це може відіграти вирішальну роль у створенні гідної матеріально-технічної системи залізниці на західному кордоні України. Також це могло б сприяти оптимізації пропуску через кордони для реалізації та розширення транспортних можливостей української залізниці. Це не лише допоможе знайти найшвидший чи найдешевший маршрут, але й виявити слабкі місця українських прикордонних терміналів. На основі цієї інформації можна запропонувати більше способів удосконалення для модернізації та розширення прикордонних терміналів і станцій з подальшою інтеграцією в європейську транспортну систему.The railway transport system in Ukraine stands as a pivotal sector within the nation's transportation infrastructure, accounting for a substantial portion of freight and passenger movement compared to domestic alternative modes of transportation. With direct border connections and collaboration with railways in Moldova, Poland, Romania, Slovakia, and Hungary, Ukrzaliznytsia JSC facilitate operations through forty international railway crossings. The political climate in Ukraine, particularly the focus on export to EU countries, has sparked increased interest in transportation towards western border regions [1, 2]. This article delves into the challenges and opportunities surrounding the enhanced cooperation of Ukrainian border terminals with EU countries during wartime and post-war periods. It analyzes the current state of freight transportation to Europe, addressing existing challenges and outlining short- and long-term development prospects for railways. Emphasis is made on the vital role of railway transport in Ukraine's integration into the European transport network, presenting avenues for implementing plans connected with railway reconstruction and development. Container transportation commands a significant market share, with a growing trend towards its adoption. Container transport facilitates a substantial reduction in loading operations, a notable increase in labor productivity, and enables comprehensive mechanization and automation of cross-docking operations. As a transit country—four out of ten existing pan-European transport corridors traverse Ukraine— the nation possesses considerable potential for developing its railway transport system. With the third-largest railway network in Europe (19,787 km, including 9,319 km of electrified tracks), railway transport assumes a leading role in Ukraine's transportation landscape. However, despite its advantages, Ukraine's transportation and logistics system lags behind those of other countries worldwide. Modernization of tracks and rolling stock necessitates significant capital investment and time, underscoring the immediate need to enhance the quality of logistics services [3]. Therefore, this article explores optimization methods for container traffic from Ukraine to EU countries with the use of mathematical methods and algorithms. The genetic algorithm among the discussed methods is recognized as one of the premier mathematical algorithms for the specified task. This approach could play a pivotal role in establishing a robust technical system for railways along Ukraine's western border, optimizing border crossing operations, and enhancing Ukrainian railway transportation capabilities. It not only aids in identifying the fastest or most economical routes but reveals weaknesses in Ukrainian border terminals. Additional strategies can be devised for modernizing and expanding border terminals and stations by leveraging this insight, facilitating the integration of Ukrainian railways into the European transport system.64-71enзалізнична інфраструктуравантажоперевезенняконтейнерні перевезеннягенетичні алгоритмиоптимальний маршрутекспортлогістикаміжнародні перевезенняматеріально-технічне забезпеченняприкордонні терміналиrailway infrastructurefreight transportationcontainer transportationgenetic algorithmsoptimal routeexportlogisticsinternational transportationmaterial-technical supportborder terminalsThe usage of genetic algorithms when planning railway transportation in international connectionВикористання генетичних алгоритмів при плануванні залізничних перевезень у міжнародному сполученніArticle© Національний університет “Львівська політехніка”, 2024© D. Lomotko, D. Kovalov, 20248doi.org/10.23939/tt2024.01.064Lomotko D. The usage of genetic algorithms when planning railway transportation in international connection / Denis Lomotko, Denis Kovalov // Transport Technologies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2024. — Vol 5. — No 1. — P. 64–71.