Шаховська, НаталіяРейман, КшиштофБобало, ЮрійБригілевич, ВолодимирShakhovska, NataliyaRejman, KrzysztofBobalo, YuriyBrygilevych, Volodymyr2023-04-262023-04-262022-04-042022-04-04Gamification in Educational Process: Realization / Nataliya Shakhovska, Krzysztof Rejman, Yuriy Bobalo, Volodymyr Brygilevych // Computational Problems of Electrical Engineering. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2022. — Vol 12. — No 1. — P. 1–6.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/58471У статті наведено архітектуру системи освіти з гейміфікацією. Система оцінювання практичних знань і умінь через гру покликана оптимізувати навчально-виховний процес та прояви творчого мислення студентів. Основна мета цієї системи – спрощення та автоматизація процесу навчання в закладах освіти.The paper presents an architecture of the education system with gamification. The system for assessing practical knowledge and skills through play is designed to optimize the educational process and the manifestation of students’ creative thinking. The main purpose of this system is to simplify and automate the learning process in educational institutions.1-6engamificationeducational processweb-siteclass diagramGamification in Educational Process: RealizationГейміфікація у освітньому процесі: реалізаціяArticle© Національний університет „Львівська політехніка“, 20226Shakhovska N., Rejman K., Bobalo Y., Brygilevych V. (2022) Gamification in Educational Process: Realization. Computational Problems of Electrical Engineering (Lviv), vol. 12, no 1, pp. 1-6.