Інформація,комунікація,суспільство

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/20685

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Популяризація пам'яток історії та культури доби бароко в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-06-01) Мина, Жанна; Реут, Христина; Рудник, Марія; Паславська, Андріана; Національний університет “Львівська політехніка”
    The article analyzes the importance of popularizing baroque historical and cultural monuments in Ukraine. The author emphasizes that the development of culture was one of the factors that consolidated the Ukrainian people in the difficult social and political conditions of that time, contributed to the formation of the Ukrainian nation. This determines the purpose of the study.
  • Thumbnail Image
    Item
    Збереження національного культурного коду через популяризацію мистецтва
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-06-01) Кльокта, Сніжана; Нечиталюк, Влада; Мина, Жанна; Національний університет “Львівська політехніка”
    This paper describes the process of preserving the cultural code through the popularization of art, reflects the main aspects of art as a means of influencing the worldview of the individual.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна культура організації та її складники
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-05-16) Палеха, Юрій; Палеха, Ольга; ПВНЗ «Європейський університет»; ДП Міжнародний аеропорт «Бориспіль»
    The aim of the work is to define the meaning of informational culture of the organization (subject of social management), to explore the varieties, to highlight the elements and to analyze the components, to outline the directions of further research in the aspect of the information society creation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мода як гра
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017) Даценко, Вікторія
    The coverage of fashion is boundless and extends to various directions of social life, culture and behavior of the person. The fashion is attractive. The fashion belongs not to the world of things, and the world of people. Game becomes a basis of designing of the sociality. Presence of value of a game at structure of fashion partly explains broad interpretation of fashion as esthetic phenomenon. Game, as well as fashion differs in heuristic, search character. She is connected with festive attitude. The fashion is one of means of self-affirmation and selfrealization.
  • Thumbnail Image
    Item
    Література як засіб міжкультурної комунікації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Каменська, Ірина
    In the article literature is viewed as a phenomenon that fosters satisfying people’s intellectual and communicative needs. It is emphasized that studying a literary work provides establishing spiritual relations between epochs and peoples. The role of literary translation in the realization of communicative function of literature is revealed.