Електронний архів

Національного університету "Львівська політехніка"

Архів зберігає опубліковані наукові матеріали переважно працівників Університету. Також доступна можливість "самоархівування"

 

Communities in DSpace

Select a community to browse its collections.

Now showing 1 - 4 of 4

Recent Submissions

Item
Теорія та методика формування цифрової компетентності педагога в умовах неформальної освіти
(Національний університет «Львівська політехніка», 2024) Стечкевич , Олег Орестович; Національний університет «Львівська політехніка»
Актуальність теми дослідження. У сучасному світі, зокрема і в Україні, спостерігається стрімке зростання цифровізації усіх сфер діяльності. Ця тенденція вимагає наявності конкурентоздатних фахівців, які мають високий рівень компетентності в галузі цифрових технологій. Відбувається оновлення системи освіти, спрямоване на формування цифрових навичок педагогів, але процес цей здійснюється повільно та не завжди ефективно. Станом на сьогодні загальний рівень цифрової компетентності педагогів України ще не відповідає європейським стандартам. Це свідчить про потребу в підвищенні кваліфікації та розвитку цифрових навичок педагогічних і науково-педагогічних працівників. Недостатній рівень цифрової компетентності може обмежувати ефективність навчання в цифровому середовищі та породжувати виклики у процесі впровадження цифрових технологій в освітній процес. Тому важливо здійснити систематичний аналіз і оцінювання поточного рівня цифрової компетентності педагогів та розробити ефективні стратегії й програми її підвищення. Неформальна освіта виступає одним з ефективних шляхів набуття цифрових компетентностей педагогів. Вона дає вчителям змогу здобувати актуальні знання та навички у цифровій сфері шляхом участі в семінарах, майстер-класах, вебінарах та інших освітніх заходах. У межах неформальної освіти для педагогів можна організувати доступ до актуальних освітніх ресурсів, онлайн-курсів і забезпечити підтримку для самостійного вивчення цифрових технологій. Такий підхід до набуття цифрових навичок доповнює традиційну освіту, розширює можливості педагогів у диджиталізованому середовищі й допомагає зробити українську освітню систему більш адаптивною та конкурентоспроможною в цифровому світі. В Україні здійснено низку позитивних зрушень у розвитку цифрової компетентності педагога, водночас цей процес потребує вдосконалення й оптимізації. Одним зі шляхів розв’язання цієї проблеми є формування системи цифрової компетентності педагога в умовах неформальної освіти. Relevance of the research topic. In the modern world, as well as in Ukraine, there is a rapid growth of digitization of all spheres of activity. This trend requires the presence of competitive specialists who have a high level of competence in the field of digital technologies. The education system is being updated, aimed at forming the digital skills of teachers, but this process is carried out slowly and not always efficiently. As of today, the general level of digital competence of Ukrainian teachers does not yet meet European standards. This indicates the need for higher qualification and development of digital skills of academic and research workers. An insufficient level of digital competence can limit the effectiveness of learning in a digital environment and create challenges in the process of introducing digital technologies into the educational process. Therefore, it is important to carry out a systematic analysis and assessment of the current level of digital competence of teachers and to develop effective strategies and programs for its improvement. Informal education is one of the effective ways of acquiring digital competences for teachers. It allows teachers to acquire valid knowledge and skills in the digital sphere by participating in seminars, workshops, webinars and other educational events. In the framework of informal education for teachers, it is possible to organize access to relevant educational resources, online courses and provide support for independent study of digital technologies. This approach to acquiring digital skills complements traditional education, expands the capabilities of teachers in the digital environment, and helps make the Ukrainian education system more adaptive and competitive in the digital world. In Ukraine, a number of positive changes have already been made in the development of the digital competence of the teacher, at the same time, such development requires improvement and optimization. One of the ways to solve this problem is the formation of a system of digital competence of the teacher in the conditions of non-formal education.
Item
Основи технологій хімічного модифікування нафтових залишків і бітумів
(Національний університет «Львівська політехніка», 2024) Гунька , Володимир Мирославович; Національний університет «Львівська політехніка»
В дисертації вирішено важливе науково-практичне завдання – одержання високоякісних в’яжучих матеріалів для дорожнього будівництва методами хімічного модифікування нафтових залишків і бітумів. The dissertation addresses a crucial scientific and practical task – obtaining highquality binding materials for road construction through the chemical modification of petroleum residues and bitumens.
Item
Наукові основи формування зносоударотривких покриттів системи «високомарганцева сталь – тугоплавкі сполуки» електродуговим наплавленням
(Національний університет «Львівська політехніка», 2024) Присяжнюк , Павло Миколайович; Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
Дисертація присвячена теоретичному та експериментальному розробленню зносоударотривких сплавів системи «високомарганцева сталь – тугоплавкі сполуки» межах систем легування Fe-Mn-Nb-Ti-Mo-V-Si-C та Fe-Mn-Mo-B-С, які призначені для електродугового наплавлення із використанням порошкових електродних матеріалів (у вигляді стрічок та електродів для електродугового механізованого та ручного наплавлення, відповідно). Особливістю даних матеріалів є забезпечення у поверхневих шарах поєднання дисперсійного та деформаційного зміцнення, яке забезпечується матрично-армованою структурою поверхневого шару, де роль матриці виконує марганцевий аустеніт, що зміцнюється за динамічних та високих питомих навантажень за механізмом мікродвійникування, а роль армівних фаз тверді розчини на основі тугоплавких карбідів системи Nb-Ti-Mo-V-C (просторова група Fm3m) та потрійних боридів Mo2(Fe,Mn)B2. Розроблено та захищено патентами України (№ 119278, № 122253, № 122254, № 139773, №126751, №125009) засоби та методики призначені для порівняльної оцінки зносотривкості наплавлених покриттів за умов зношування по вільному абразиву, ударно-абразивного та газоабразивного зношування, а також шляхом склерометричних досліджень. Розроблено технологію виготовлення електродних матеріалів для електродугового наплавлення у вигляді порошкових стрічок, основними компонентами яких є тугоплавкі карбіди (TiC, NbC, VC та Mo2C), порошки чистих металів (Mo, Ti, Mn та ін.), карбід бору, графіт, феромарганець, феросилікомарганець, а також компоненти які забезпечують стабільність горіння дуги (фтористий кальцій) та її захист (рутил). Проведено експериментальні дослідження марганцевого аустеніту із використанням мессбаурівської спектроскопії та рентгенівського фазового аналізу та, на основі цього, розроблено модель його кристалічної структури у вигляді надгратки із антиферомагнітним упорядкуванням, яка відповідає формульному складу C1Fe24Mn8 та дозволяє проводити розрахунки термодинамічних та механічних властивостей із високою відповідністю до експериментальних даних. The dissertation is devoted to the theoretical and experimental development of wearresistant alloys of the «high-manganese steel – refractory compounds» system within the alloying systems Fe-Mn-Nb-Ti-Mo-V-Si-C and Fe-Mn-Mo-B-C, intended for arc hardfacing using powder electrode materials (in the form of wires and electrodes for arc automatized and manual welding, respectively). A distinctive feature of these materials is the provision of a combination of dispersion and deformation strengthening in the surface layers, which is achieved by its matrix-reinforced structure, where manganese austenite serves as the matrix, strengthened under dynamic and high specific loads by the mechanism of microtwinning, and refractory solid solution phases based on carbides of the Nb-Ti-Mo-10 V-C system (space group Fm-3m) and ternary borides Mo2(Fe,Mn)B2 serve as reinforcing phases. Devices and methodologies have been developed and patented in Ukraine (Nos. 119278, 122253, 122254, 139773, 126751, 125009) for the comparative assessment of the wear resistance of deposited coatings under conditions of wear by non-fixed abrasive, impact-abrasion, and gas-abrasion wear, as well as through sclerometric studies. A technology has been developed for the production of electrode materials for arc welding in the form of powder wires, the main components of which are refractory carbides (TiC, NbC, VC, and Mo2C), powders of pure metals (Mo, Ti, Mn, etc.), boron carbide, graphite, ferromanganese, ferrosilicomanganese, as well as components providing arc stability (calcium fluoride) and its protection (rutile). Experimental studies of manganese austenite were conducted using Mössbauer spectroscopy and X-ray phase analysis. Based on this, a model of its crystal structure was developed in the form of a supercell with antiferromagnetic ordering, corresponding to the formula C1Fe24Mn8. This model allows to calculate of thermodynamic and mechanical properties with high correspondence to experimental data.
Item
Державна етнонаціональна політика в Україні: теоретико-правове дослідження
(Національний університет «Львівська політехніка», 2024) Ковний , Юрій Євгенович; Національний університет «Львівська політехніка»
Дисертація присвячена вирішенню науково-прикладної проблеми, що має важливе значення для правової науки та полягає у комплексному теоретикоправовому осмисленні державної етнонаціональної політики України шляхом аналізу правового статусу основних суб’єктів етнонаціональних відносин (корінних народів, національних меншин) та розроблення ефективного механізму гарантій захисту їх прав та законних інтересів. Для досягнення мети і вирішення завдань дослідження виокремлено авторську методологічну структуру, що включає групу підходів та трирівневої системи методів. Емпіричну базу дослідження становлять результати аналізу міжнародних звітів та комплексних зведень, міжнародних і національних статистичних показників, нормативні джерела, матеріали практики зарубіжних країн, зокрема Австралії, Австрії, Аргентини, Албанії, Болгарії, Боснії і Герцеговини, Бельгії, Грузії, Естонії, Італії, Іспанії, Великобританії, Греції, Канади, Кіпру, Латвії, Литви, Нідерландів, Німеччини, Нової Зеландії, Польщі, Північної Македонії, Словаччини, Словенії, США, Туреччини, Угорщини, Франції, Фінляндії, Франції, Чехії, Чорногорії, Швеції, Швейцарії, судова практика ЄСПЛ (понад 30 справ) й дані опитування, що проводилося у різних регіонах України (Волинська, Львівська, Закарпатська, Київська, Запорізька – остання до початку війни 24 лютого 2022 року) протягом 2020-2023 років серед трьох фокус-груп: 356 громадян України, що відносять себе до українців як представників титульної нації та 62 представники корінних народів, серед яких більшість становили кримські татари та 142 особи – позиціонували себе як представники національних меншин. Автором запропоновано власний понятійно-категоріальний апарат державної етнонаціональної політики, зокрема такі термінопоняття: «правової політики держави», «державна етнонаціональна політика», «принципи етнонаціональної політики», «право на самовизначення корінних народів», «національна меншина», «антициганізм». The dissertation is devoted to solving scientific and applied problem of significant importance to legal science, which involves a complex theoretical and legal comprehension of state ethno-national policy of Ukraine through the analysis of legal status of the key subjects of ethno-national relations (indigenous peoples, national minorities) and development of an effective mechanism to guarantee the protection of their rights and legitimate interests. To achieve the goal and accomplish the tasks of research, the author's methodological structure has been outlined, comprising a set of approaches and a threetiered system of methods. The empirical basis of the research consists of results of international reports and complex summaries, international and national statistical indicators, normative sources, practice materials of foreign countries, in particular Australia, Austria, Argentina, Albania, Bulgaria, Bosnia and Herzegovina, Belgium, Georgia, Estonia, Italy, Spain, Great Britain, Greece, Canada, Cyprus, Latvia, Lithuania, the Netherlands, Germany, New Zealand, Poland, North Macedonia, Slovakia, Slovenia, the USA, Turkey, Hungary, France, Finland, France, the Czech Republic, Montenegro, Sweden, Switzerland, litigation of European Court of Human Rights (more than 30 cases) and data from a survey that was conducted in different regions of Ukraine (Volyn, Lviv, Carpathia, Kyiv, Zaporizhzhia - the last one was conducted before the start of the war on February 24, 2022) during 2020-2023 among three focus groups: 356 citizens of Ukraine who identify themselves as Ukrainians as representatives of the titular nation and 62 representatives of indigenous peoples, among the majority of whom were Crimean Tatars and 142 persons positioned themselves as representatives of national minorities. The author proposed his own conceptual and categorical apparatus of state ethnonational policy, in particular the following terms: "legal policy of the state", "state ethno-national policy", "principles of ethno-national policy", "the right to selfdetermination of indigenous peoples", "national minority", "antigypsyism".
Item
Модельно-орієнтовані методи обробки сигналів в радіотехнічних системах з підвищеною функціональною надійністю
(Вінницький національний технічний університет, 2023) Воловик, Андрій Юрійович; Вінницький національний технічний університет
Дисертаційна робота присвячена розв'язку науково-прикладної проблеми, сутність якої полягає у розробці на системній основі нових та вдосконаленні відомих методів, пристроїв та алгоритмів формування сигналів–носіїв діагностичних ознак, які у поєднанні з використанням сучасних ІТ– технологій здатні забезпечити регламентовані показники точності, функціональної надійності та ефективності радіонавігаційного обладнання посадкових систем за умови дії широкого спектру несправностей. The thesis is devoted to solving the actual applied-science problem of system basis developing new and improve known methods, devices and algorithms for generating diagnostic features signals-carriers, that in combination of the modern IT technologies using are able to provide accuracy regulated indicators, functional reliability and efficiency radio navigation landing systems equipment subject to a wide range of malfunctions. In the introduction, the relevance of the scientific problem is substantiated, the purpose and objectives of the research are formulated, the object and subject of the research are defined, the main scientific results and other qualification parameters are displayed in accordance to the current legislation.