Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделі прийняття управлінських рішень з організації освітнього процесу в умовах високого рівня невизначеності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-28) Мулеса, О. Ю.; Миронюк, І. С.; Гече, Ф. Е.; Горват, П. П.; Імре, Ю. Ю.; Mulesa, O. Yu.; Myronyuk, I. S.; Geche, F. E.; Horvat, P. P.; Imre, Yu. Yu.; Ужгородський національний університет; Uzhhorod National University
    Дослідження присвячене аналізу проблеми прийняття рішень щодо організації навчального процесу в умовах зовнішніх впливів непереборного характеру. Розглядається випадок вимушеного скорочення тривалості навчального семестру з необхідністю повного виконання навчальних планів підготовки здобувачів освіти. Визначено, що для ефективного планування навчального процесу початково необхідно виконати поділ аудиторій закладу освіти між навчальними групами, які належать різним структурним підрозділам закладу освіти. Виконано вербальну та математичну постановки задачі розподілу аудиторій між навчальними групами. Побудовано математичну модель задачі. Модель є набором обмежень, які накладаються на варіанти допустимих розподілів аудиторій. Розроблена модель дає змогу вводити обмеження щодо тривалості робочого дня, перерв між заняттями у окремих групах, кількості робочих днів на тиждень тощо. Побудовано алгоритм вироблення варіантів управлінських рішень щодо розподілу аудиторій між навчальними групами різних структурних підрозділів університету. Варіанти управлінських рішень залежать від початкових умов, які включені у модель задачі та від потужності множини допустимих розв'язків. Передбачена можливість вироблення варіантів управлінських рішень щодо комбінованих варіантів організації освітнього процесу (очна, дистанційна та змішана форма навчання). У таких випадках менеджмент закладу освіти може накладати обмеження на можливість чергування занять, які відбуваються в аудиторіях з заняттями, які відбуваються в онлайн режимі. Розроблений підхід також дає змогу виконувати перерозподіл аудиторій між структурними підрозділами на окремо визначені періоди часу. Розроблений інструмент дає змогу підвищити ефективність процесів прийняття управлінських рішень щодо організації навчального процесу у закладах вищої освіти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика наукових досліджень студентів вищих навчальних закладів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Петровська, Юліанна; Petrovska, Yuliana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено роль наукових досліджень студентів у вищих навчальних закладах та подальші напрями їх розвитку. Окреслена методика проведення наукових досліджень студентів Інституту архітектури та дизайну спеціальності “Дизайн” упродовж першого (бакалаврського) та другого (магістерського) освітньо-кваліфікаційних рівнів вищої освіти. Проведений аналіз навчальних дисциплін, котрі формують у студентів наукові здібності, методично спрямовують на виконання та презентацію власних наукових розвідок в межах навчального процесу. Розкрито роль наукових досліджень студентів через забезпечення можливості використання науково-технічного потенціалу вищого навчального закладу задля майбутнього розвитку ключових та пріоритетних напрямів науки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Gamification in Educational Process: Realization
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-04-04) Шаховська, Наталія; Рейман, Кшиштоф; Бобало, Юрій; Бригілевич, Володимир; Shakhovska, Nataliya; Rejman, Krzysztof; Bobalo, Yuriy; Brygilevych, Volodymyr; Lviv Polytechnic National University; State Higher School of Technology and Economics in Jarosław, Poland
    У статті наведено архітектуру системи освіти з гейміфікацією. Система оцінювання практичних знань і умінь через гру покликана оптимізувати навчально-виховний процес та прояви творчого мислення студентів. Основна мета цієї системи – спрощення та автоматизація процесу навчання в закладах освіти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Modern state of electric engineering education and science at Lviv Polytechnic National University
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2019-03-20) Гоголюк, Оксана; Рендзіняк, Сергій; Стахів, Петро; Горячко, Всеволод; Рижий, Тарас; Балацька, Любов; Hoholyuk, Oksana; Rendzinyak, Serhiy; Stakhiv, Petro; Horyachko, Vsevolod; Ryzyi, Taras; Balatska, Liubov; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто основні тенденції і завдання, які покладено на колектив кафедри на сучасному етапі розвитку науки і освіти в Україні в рамках стратегічного плану розвитку Інституту енергетики та систем керування Національного університету “Львівська політехніка”. Визначено важливість історичної спадковості освітньої і наукової діяльності кафедри, її співпраці з науковцями і вітчизняних, і закордонних наукових установ, перспективи розвитку кафедри в найближчі роки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблема виховання колективу й особистості в творчості А. С. Макаренка та їх роль у навчально-виховному процесі МВС України (до 90-ліття від дня смерті)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Коваль, Ігор; Коваль, Марія; Koval, Igor; Koval, Mariia; Коваль, Игорь; Коваль, Мария; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Серед вітчизняних педагогів XX століття особливе місце займає видатний педагогноватор А. С. Макаренко, його теоретична і практична діяльність. В статті досліджено актуальні проблеми діалектики взаємозв’язку і взаємовідносин колективу й особистості, наголошено на тому, що хоча А. Макаренко вважав, що колектив виконує основну роль у вихованні, але важливе місце він відводив особистості. У навчально-виховному процесі А. Макаренко велику увагу звертав на сутність організації і дисципліни, виховання кращих духовних, культурних і моральних якостей особистості. Ці проблеми і у наш час є актуальними, особливо в підготовці й вихованні нової генерації поліцейських України. Для удосконалення системи підготовки кадрів правоохоронців необхідно впроваджувати в систему навчальних закладів новітню систему філософії, яка ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної духовності та християнських чеснотах, пріоритетах особи. Цим завданням повинен бути підпорядкований не тільки навчальний процес, а і вся виховна робота із курсантами. Професорсько-викладацькому і командному складу і загалом всьому колективу Львівського державного університету внутрішніх справ необхідно докласти чимало зусиль, щоб під час навчально-виховного процесу формувати європейську модель особистості поліцейського, який поєднує високий ступінь розвитку професійно-ділових, морально-психологічних і комунікативних якостей з високим рівнем загальної культури і професійно-службової етики та етикету, що створює міцне підґрунтя для ефективного виконання службових обов’язків.
  • Thumbnail Image
    Item
    Professional mobility as a leading form of mobility of participants in the educational process of higher education in the XXIst century
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2017-02-20) Iievliev, Oleksander; Morska, Nataliya; Lviv Polytechnic National University
    The article considers the role of professional mobility in conditions of the post-industrial (informational) society in the XXIst century. Depending on the specific type of activity of those whose professional mobility is formed, the question may be about increasing the importance of its certain components (parameters), which determines the difference in the names of this concept in modern research. It has been determined that professional mobility is a leading form of mobility of participants in the educational process of higher education, and therefore its formation is an urgent task of the education system. At the same time, since professional mobility is an integrative quality of the individual, its formation is connected with the educational aspect of the educational process. Subsequent studies include the improvement of educational and professional training programs, retraining and advanced training etc. Therefore, their next step is to consider the peculiarities of the formation of individual components of professional mobility (vocational and pedagogical mobility) etc.
  • Thumbnail Image
    Item
    Класифікація ризиків комунікацій під час надання освітніх послуг
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Бойко, Тарас; Сищук, Ольга; Національний університет “Львівська політехніка”
    Проаналізовано суть терміна “ризик” та суміжних понять, запропоновано їх однозначне трактування. Розроблено класифікацію ризиків, які можуть супроводжувати навчальний процес на всіх його етапах. Встановлено основні причини виникнення ризиків. Охарактеризовано небажані чинники, втрати і властиві їм ризики, а також можливий спосіб оцінювання ризиків комунікації під час надання освітніх послуг. Проанализировано суть термина “риск” и смежных понятий, предложено их однозначную трактовку. Разработана классификация рисков, которые могут сопровождать учебный процесс на всех его этапах. Установлены основные причины возникновения рисков. Представлена характеристика нежелательных факторов, потерь и присущих им рисков, а также возможный способ оценки рисков коммуникации во время оказания образовательных услуг. To minimize the effect of unwanted factors and losses in the provision of educational services are important because they directly affect the level of training and their ability to carry out professional activities. Therefore, the investigation, analysis and classification of the losses and the risks involved in the learning process is an urgent task. In General, the risk is the estimated loss as a result of adverse factors that can accompany any production process and its participants, in particular the process of providing educational services. The value of the loss of information is characterized by uncertainty. And the possibility of loss of information associated with the reason, place, time and conditions of its occurrence, characterizing uncertainty. The General notion of risk is using to determine the size of the information uncertainty together with the uncertainty of its occurrence. Here risk communication is to evaluate the result of the negative impact of the loss of information caused by an undesirable factor, to achieve the purpose of communication. Evaluating loss of information possible to create the conditions for the effective management. Managing risk losses and to improve the quality of educational services. As a result of observation of the process of exchange of information was revealed six groups of undesirable factors, induced respectively by the two types of problem situations that can accompany the process of communication. We will distinguish between two kinds of problem situations, the first of which concerns the participants in the exchange of information, and the second concerns the process of information exchange between them. Overall, the above problem situations lead to a theoretically unlimited number of undesirable factors. However, in the process of researches it is established that the list of losses that are the result of adverse effects of unwanted factors is limited, and therefore is limited and the amount of risk communications. The results of the analysis of all possible communications were summarized only five of the typical losses and their risks: the risk of transportation; the risk of apperception; didactic risk; the risk of misinformation and the risk assessment. Describe more undesirable factors and the risks generated by them. 1. Undesirable factors associated with the essence of information arise due to the fact that the received listener information is essentially one that does not contain training material or the material is inaccessible to perception; entail these risks: the risk of apperception, teaching risk, the risk of misinformation. 2. Undesirable factors associated with the personality and the professional level of teacher, which is the information provider, in particular with the state of his mental and physical health, individual traits, temperament, oratory skills, professional skills, qualifications, knowledge, teaching skills and teaching abilities, as well as the motivation of these abilities to use in the process of delivering information to the listener; entail these risks administrative risk; risk of misinformation; risk assessment. 3 Undesirable factors associated with the personality of the listener who is a consumer (receiver) information, in particular, individual traits of character as psychological and physical health, motivation, training skills, advanced training; entail these risks: the risk of apperception; risk of misinformation; risk assessment. 4 Undesirable factors associated with language, which is the main communication tool and information display. As to convey to the listener information, it is crucial that there is a need to allocate a separate group unwanted factors that can arise through language barriers or barriers of the culture of speech; entail these risks administrative risk; risk of misinformation; risk assessment. 5 Undesirable factors associated with non-verbal media, which are not the main means of communication, but significantly affect the communication process. Also in this group are undesirable factors, which can occur because of related actions, deeds or circumstances accompanying the communication parties; entail these risks: the risk of apperception; didactic risk; risk evaluation.6 Undesirable factors associated with the means of delivering information from the "source" to "receiver", which are objective. Basically there is a question of the technical means by which information make it easier to understand, illustrated visually or by voice; entail such risks: the risk of transportation; the risk of misinformation. All except the last listed of the impact of undesirable factors lead to losses of educational information. The latest factor – for qualifying losses that may occur in the appraisal process level of the student. As any process of providing educational services contain a certification component, and an incorrect assessment of the level of assimilation of information by the listener makes impossible its logical conclusion, such loss must also be taken into account.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційно-інноваційні технології – передумова розбудови конкурентоспроможної освіти
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016-02-23) Гаращук, Олена; Куценко, Віра; Garashchuk, Olena; Kutcenko, Vira; Державна інспекція навчальних закладів України; Державний університет “Інститут економіки природокористування та сталого розвитку Національної академії наук України”; State inspection of educational institutions of Ukraine; State Institution “Institute for Environmental Economics and sustainable development of the National Academy of Sciences of Ukraine”
    Розкрито значення освіти в розбудові постіндустріального суспільства, економіки знань, з урахуванням того, що водночас для забезпечення цього освіта потребує активного впровадження в навчально-виховний процес сучасних технологій. Подано модель інноваційного навчання у вищій школі. Окреслено шляхи подальшого прискорення процесу формування конкурентоспроможної освіти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Designing the conceptual model of the management of higher education the basis of information and interperating WEB technologies
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Pasyeka, M.; Yurchak, I.
    This paper presents the design of a conceptual model to run higher educational institutions based on Web-technologies. The advantage of this proposed system model is the integration of regulations governing the educational process in schools (curriculum specialty, work program discipline, teacher load) with information on the subject. This creates a holistic view of the user of the learning process and provides a single point of access to all information related to the educational process. Thus, the development of problem-oriented management systems is a major university approach to structuring the system and the formalization of different data and knowledge in mathematical models. The technique (a combination of methods) that allows unifying structure and mathematical tools used to develop integrated models. Подано проектування концептуальної моделі управління вищим навчальним закладом на основі Web-технологій. Перевагою такої запропонованої моделі системи є інтеграція нормативних документів, що регламентують проведення навчального процесу у ВНЗ (навчальний план спеціальності, робоча програма дисципліни, навантаження викладача) з інформацією про дисципліни. Це формує цілісне уявлення користувача про навчальний процес та забезпечує єдину точку доступу до усієї інформації, пов’язаної з навчальним процесом. Таким чином, при розробці проблемно- орієнтованих систем управління ВНЗ головним є підхід до побудови структури системи і формалізації різнорідних даних та знань у математичних моделях. Запропоновано методику (сукупність методів), що дозволяє уніфікувати структуру і використовуваний математичний апарат для розробки інтегрованих моделей.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційно-аналітична система “Електронний кампус НТУУ “КПІ"
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Савицький, А. Й.; Мелкумян, К. Ю.; Габзовська, О. Б.; Ромашкевич, Я. О.
    Запропоновано використання комплексного підходу до планування та забезпечення навчального процесу вищого навчального закладу, визначено поняття системи контролю та обліку методичної роботи підрозділів, наведено структуру системного середовища. Описано технології роботи із електронним інформаційно-методичним забезпеченням навчального процесу системи “Електронний кампус”, що впроваджено в НТУУ “КПІ”. In the article the use of the complex approach to planning and providing educational process of the higher educational establishment is offered, the notion of the checking and account system methodical work of divisions is defined, the structure of the system environment is presented. The description of technology of work with electronic informatively methodical providing of educational process of the “Electronic campus” system, which is inculcated in NTUU “KPI”, is realized by authors.