Browsing by Author "Амбіцький, Ярослав Ігорович"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Техногенна безпека в процесах піролізу відпрацьованих шин(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Амбіцький, Ярослав Ігорович; Ambitskyi, Yaroslav Ihorovych; Корчак, Богдан Орестович; Національний університет "Львівська політехніка"Магістерську кваліфікаційну роботу присвяченo актуальній тематиці підвищення рівня техногенної безпеки в процесах піролізу відпрацьованих шин. Автомобільні шини становлять серйозну екологічну загрозу, оскільки речовини, що використовуються у виробництві, переробці та утилізації шин, є вкрай токсичними для людини та довкілля. Хімічний склад шин досить складний і включає синтетичний та натуральний каучук, сталь, графіт, полістирол, синтетичні масла, нейлон та клей. Під час розкладання шин, їх спалювання чи пожеж утворюються токсини, які забруднюють воду, повітря та ґрунт. Попри те, що утилізація відпрацьованих шин регламентована законодавством і нормативними документами, а також передбачені спеціальні місця для їх складування, проблема незаконного скидання залишається актуальною, завдаючи значної шкоди довкіллю. У Європі щороку утворюється ? 2 млн. тонн зношених шин, однак лише близько 30% з них утилізується. У Японії цей показник становить 87%, у США — 20-30%, у Німеччині — 50,5%. В Україні ж щороку накопичується 150 тис. тонн зношених шин, і лише 8% з них підлягають утилізації. Решта потрапляє на сміттєзвалища. Більшість Європейських країн запровадили методи та програми для підтримки збору та переробки шин, що вийшли з ужитку. Втім, навіть там лише частина відпрацьованих шин знаходить застосування: їх експортують, спалюють для отримання енергії або використовують для покриття доріг. Інші залишаються невикористаними через відсутність економічно вигідних способів утилізації. Для України переробка та вторинне використання відпрацьованих шин є надзвичайно актуальним завданням. Метою даної магістерської роботи є аналіз рівня техногенної безпеки в процесах піролізу вживаних автомобільних шин. В результаті роботи проведено аналіз технологій та запропоновано наступне: ? техніко-економічне обґрунтування; ? аналіз виробничих ризиків; ? розроблення заходів з блискавкозахисту об’єкта; ? розроблення заходів з влаштування системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу ? рекомендації з безпеки праці для технічного персоналу; ? розраховано економічну ефективність роботи установки.