Browsing by Author "Богів, Я. С."
Now showing 1 - 11 of 11
- Results Per Page
- Sort Options
Item Місцеве самоврядування як одна із форм реалізації принципу народного суверенітету(Національний університет "Львівська політехніка", 2015) Богів, Я. С.Item Народне представництво як особлива форма народовладдя(Видавництво Львівської політехніки, 2019-05-30) Ковальчук, В. Б.; Богів, Я. С.; Національний університет “Львівська політехніка”Item Оцінювання трансферного потенціалу у системах бізнес-планування інтегрованих структур(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Князь, С. В.; Георгіаді, Н. Г.; Богів, Я. С.Item Поняття та принципи місцевого самоврядування(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Богів, Я. С.За допомогою міжнародних правових актів, конституційних актів європейських країн досліджено сутність та принципи місцевого самоврядування територіальних громад, їх закріплення та ступінь конкретизації в конституційних актах європейських держав. С помощью международных правовых актов, конституционных актов европейских стран осуществлено исследование сущности и принципов местного самоуправления территориальных обществ, их закрепление и степень конкретизации в конституционных актах европейских государств. There has been a research conducted on the local self-government essence and principles of territorial communities, their implementation and degree of specification in constitutional acts of European countries with the help of international legal and constitutional acts of European countries.Item Правова доктрина народного суверенітету та легітимності державної влади у Франції в період ХІХ століття(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ковальчук, В. Б.; Богів, Я. С.Здійснено аналіз історії становлення доктрини народного суверенітету та легітимності державної влади у Франції в період ХІХ століття. Вказано на те, що ця доктрина суттєво відрізнялася від тієї, яку запропонував Ж. Ж. Руссо в ХVІІІ столітті. В її основу була покладена ідея природних прав людини, які є основним критерієм демократичної легітимації, а також думка про те, що легітимність не є сталою властивістю публічної влади і тому потребує постійного морального визнання всередині громадянського суспільства. Осуществлен анализ истории становления доктрины народного суверенитета и легитимности государственной власти во Франции в период XIX века. Указано на то, что эта доктрина существенно отличалась от той, которая была предложенаЖ. Ж. Руссо в ХVIII веке. В ее основе лежала идея естественных прав человека, которые являются основным критерием демократической легитимации, а также мнение о том, что легитимность не является постоянным свойством публичной власти и поэтому требует постоянного морального признания внутри гражданского общества. The article contains the analysis of the development history of the national sovereignty doctrine and legitimacy of the government in France during the nineteenth century. It indicates that the mentioned doctrine is significantly different from the one offered by Jean Jacques Rousseau in the eighteenth century. It was based on the idea of natural human rights, which are the main criteria for democratic legitimation, and the idea that legitimacy is not a constant feature of public authority and therefore requires constant moral recognition within civil society.Item Представницька демократія як форма реалізації народного суверенітету(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Богів, Я. С.; Bohiv, Y. S.; Богив, Я. С.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті з’ясовано природу представницької демократії як форми реалізації народного суверенітету. Проаналізовано взаємозв’язок народного суверенітету та представницької демократії. Обґрунтовано необхідність використання розширеного підходу до кола суб’єктів народного представництва. Досліджено нормативні, політичні та соціальні вимоги щодо процедури обрання представників народу та порядку здійснення ними своїх повноважень у контексті реалізації народного суверенітету.Item Теоретико-правові засади розгляду функцій та повноважень місцевого самоврядування(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Богів, Я. С.Проаналізовано теоретико-методологічні засади розгляду функцій та повноважень місцевого самоврядування в контексті реалізації народного суверенітету. Зроблено висновок про те, що при дослідженні та визначенні функцій та повноважень місцевого самоврядування потрібно враховувати, що місцеве самоврядування є окремим легітимним видом публічної влади, однією з основ конституційного ладу, формою народовладдя та конституційним засобом обмеження державної влади. Взаємодія місцевого самоврядування та державної влади повинна відбуватися відповідно до конституційно-правових засад організації публічної влади в Україні, враховуючи політику децентралізації й деконцентрації влади та чіткого розмежування предметів відання. На думку автора, питання місцевого значення як базовий об’єкт місцевого самоврядування потребує конституційно-правової фіксації за принципом “дозволено все, що прямо не заборонено законом”. Проанализированы теоретико-методологические основы рассмотрения функций и полномочий местного самоуправления в контексте реализации народного суверенитета. Сделан вывод о том, что при исследовании и определении функций и полномочий местного самоуправления нужно исходить из того, что местное самоуправление является отдельным легитимным видом публичной власти, одной из основ конституционного строя, формой народовластия и конституционным средством ограничения государственной власти. Взаимодействие местного самоуправления и государственной власти должно происходить в соответствии с конституционно- правовыми основами организации публичной власти в Украине, с учетом политики децентрализации и деконцентрации власти и четкого разграничения предметов ведения. По мнению автора, вопрос местного значения как базовый объект местного самоуправления нуждается в конституционно-правовой фиксации по принципу „разрешено все, что прямо не запрещено законом”. The article analyzes the theoretical and methodological foundations consideration the functions and powers of local government in the context of national sovereignty. Done concluded that the study and determining the functions and powers of local government must proceed from the fact that local government is a different kind of legitimate public authority, one of the constitutional order, a form of democracy and constitutional means to limit state power. Interaction between local governments and public authorities should be in accordance with the constitutional and legal principles of public power in Ukraine, taking into account the policy of decentralization and deconcentration of power and a clear separation of jurisdiction. From the point of view of the author issues of local importance as a basic facility needs local government constitutional and legal fixation on the principle of “allowed everything that is not expressly prohibited by law".Item Технологія формування креативних управлінських рішень у сфері бюджетування та їх інформаційне забезпечення(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Богів, Я. С.; Неклюдова, Т. М.; Коломієць, О. Л.Виділено етапи технології формування креативних управлінських рішень у сфері бюджетування банків. Увагу приділено також компонентам інформаційного забезпечення реалізації креативних рішень і особливостям їх взаємодії. The stages of technology of forming of creative management decisions in budgeting of banks are described in the article. Attention is also paid to the components of information provision of realization of creative decisions and characteristics of their interaction.Item Трансферний потенціал підприємства: сутність і показники(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Князь, С. В.; Георгіаді, Н. Г.; Богів, Я. С.Розкрито сутнісні характеристики трансферного потенціалу інноваційного розвитку підприємств, висвітлено особливості його формування і оцінювання. Приділено увагу також виявленню та використанню резервів підвищення рівня трансферного потенціалу. The authors elucidate the essential characteristics of the transfer potential of innovative development companies, highlighting the features of its formation and evaluation. The article also paid attention to the identification and use of reserves increased transfer capacity.Item Функції та повноваження місцевого самоврядування в контексті процесу децентралізації влади в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Богів, Я. С.Звернуто увагу на окремі аспекти реалізації функцій та повноваження місцевого самоврядування у контексті децентралізації влади в Україні. Підтримано ідею про те, що Проект Закону України “Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)”, який у 2015 році внесено на розгляд Верховної Ради України, не передбачає розширення повноважень територіальних громад, оскільки такі зміни насамперед спрямовані на підвищення спроможності громад здійснювати надані їм повноваження. Водночас потребують чіткішої фіксації функції та повноваження територіальної громади, які забезпечують фінансову та майнову автономію місцевого самоврядування, а також повноваження стосовно місцевих референдумів. В статье обращается внимание на отдельные аспекты реализации функций и полномочий местного самоуправления в контексте процесса децентрализации власти в Украине. Автором поддерживается идея о том, что Проект Закона Украины “О внесении изменений в Конституцию Украины (относительно децентрализации власти)”, который в 2015 году внесен на рассмотрение Верховной Рады Украины, не предусматривает расширения полномочий территориальных общин, поскольку такие изменения в первую очередь направленные на повышение возможности общин осуществлять предоставленные им полномочия. Вместе с тем, нуждаются более четкой фиксации функции и полномочия территориального общества, которые обеспечивают финансовую и имущественную автономию местного самоуправления, а также полномочия относительно местных референдумов. The article concentrates on the separate aspects of local self-government functions and powers in the context of the process of authority decentralization in Ukraine. The author endorses the idea that the draft of Ukrainian law: “On amendments to the Constitution of Ukraine” (as to decentralization of power) that was added to the Verkhovna Rada of Ukraine agenda in 2015 does not provide for enlargement of powers of territorial communities. As a result such changes are primarily aimed at increasing the capacity of communities to exercise their powers. At the same time functions and powers of local community require to be fixed more accurately that provide financial and property autonomy of local self-government and powers with regard to local referenda.Item Ідея народного суверенітету в українській політико-правовій думці кінця ХІХ – першій чверті ХХ ст.(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ковальчук, В. Б.; Богів, Я. С.Здійснено аналіз історії становлення та розвитку ідеї народного суверенітету в українській правовій думці. Вказано на те, що доктрина народного суверенітету в Україні, яка була сформована у кінці ХІХ – першій чверті ХХ ст., хоча і випливала з європейської традиції права, однак містила деякі особливі ознаки, які були характерні для народів, позбавлених національної незалежності та державності. Осуществлен анализ истории становления и развития идеи народного суверенитета в украинской правовой мысли. Указано на то, что доктрина народного суверенитета в Украине, которая была сформирована в конце XIX – первой четверти ХХ в., хотя и принимала свои истоки из европейской традиции права, однако содержала некоторые особые черты, которые были характерны для народов, лишенных национальной независимости и государственности. The analysis of the history of formation and development of the idea of people’s sovereignty in Ukrainian legal thought was performed. It was mentioned that the doctrine of sovereignty of the people in Ukraine which had been formulated at the end of the 19th century – in the first quarter of the 20th century, despite of coming from European legal tradition included some particular features which were typical for the peoples deprived of national independence and sovereignty.