Browsing by Author "Коник, Ігор"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Аналіз існуючих методів дослідження впливу автомобільного транспорту на довкілля(Посвіт, 2019-02-28) Коник, Ігор; Масьонков, Олег; Вовк, Юлія; Національний університет «Львівська політехніка»In this paper the methods of calculation of emissions of harmful substances into the environment by motor transport flows are given. Also, possible methods for improving these techniques with the help of additional calculations are given.Item Вплив пористої структури дорожнього покриття на зниження рівня шуму та підвищення умов безпеки руху(Посвіт, 2019-02-28) Вельган, Ігор; Коник, Ігор; Національний університет «Львівська політехніка»In modern conditions, great attention is paid to the influence of harmful factors of the transport flow on the environment, one of which is the noise load. Use in constructive layers of road cover of porous cement-concrete allows simultaneously to reduce the noise load on the environment and to increase the level of traffic safety.Item Ефективність функціонування перехрестя за різної частки лівоповоротних потоків на ньому(ТзОВ «Галицька видавнича спілка», 2021-03-25) Бойків, Микола; Коник, Ігор; Національний університет “Львівська політехніка”Simulation of intersection operation in conditions of the change of left-turn traffic flow share and different general intensity at it is carried out in this paper. Traffic organization at intersections quite frequently allows alignment of left-turn traffic flows with straight flows. By results of simulation, it is established that even insignificant share of left-turn flow at the intersection predetermines the growth of general traffic delay at it.Item Оптимізація напівактивної підвіски(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Дівеєв, Богдан; Коник, Ігор; Вельган, Ігор; Дерефінка, Ігор; Глобчак, Михайло; Національний університет «Львівська політехніка»The problems of the car framework vibration and strength under dynamic excitation are discussed. For the semi-active suspension it dynamical mechanical properties are established. Some methods of parametric optimization are applied to minimize the vibration levels.