Browsing by Author "Національний університет “Львівська Політехніка”"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item A study of the influence of water level fluctuations on the geodynamic situation in the natural and technical geosystem of the Dniester HPP and PSPP cascade(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Зигар, Андрій; Ющенко, Юрій; Савчин, Ігор; Zyhar, Andrii; Yushchenko, Yuriy; Savchyn, Ihor; Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича; Національний університет “Львівська Політехніка”; Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University; Lviv Polytechnic National UniversityМетою досліджень є виявлення залежності між змінами рівня води та локальною сейсмічною активністю регіону, в якому функціонує каскад Дністровських ГЕС та ГАЕС. Методика. Для аналізу сейсмічної активності використано статистичну інформацію за період 2016–2021 рр. Використовуючи фільтрацію, відібрано гіпоцентри землетрусів в радіусі 30 км від сейсмічної станції з індексом NDNU, за допомогою інструментів геоінформаційних технологій, гіпоцентри землетрусів співставлені з геологічною будовою регіону. Результати. Під час проведених досліджень встановлено залежність між сейсмічними подіями та коливаннями рівня води у резервуарі водосховища, щільність епізодів, сконцентрованих в зоні експлуатації водосховища, а також магнітуда і невелика глибина вказують на ймовірність активації розломів, розташованих у геологічних шарах, близьких до поверхні землі. Виконана оцінка напруги в ґрунтах. За допомогою теорії Кулона-Мора наближено вирахувано граничні напруження, які призводять до руйнування структурних зав’язків, визначено оптимальні режими роботи водосховища. Наукова новизна. Дослідження в статті дають змогу точніше оцінити вплив градіента напруги в грунтах на фонову сейсмічність в зоні експлуатації водосховища. Практичне значення цього дослідження полягає в розумінні впливу градієнта напруги на індукційні землетруси. Описаний метод, який базується на принципах закону Кулона та теорії Мора, дає змогу дистанційно дослідити поведінку матеріалу за різних умов навантаження. Це дослідження і розробка геомеханічної моделі допомагають краще зрозуміти і передбачати поведінку землетрусів, визначити безпечні зони навантаження. Це має практичне значення під час проєктування та будівництва споруд, а також для оцінювання ризиків і вжиття відповідних заходів щодо забезпечення безпеки.Item Керування тривимірними обʼєктами в рушії Unity за допомогою алгоритмів розпізнавання обличчя(Національний університет “Львівська Політехніка”, 2022) Шмілик, Тарас Олегович; Національний університет “Львівська Політехніка”Магістерська кваліфікаційна робота виконана студентом групи КНСШ-21 Шміликом Тарасом Олеговичем. Тема “Керування тривимірними обʼєктами в рушії Unity за допомогою алгоритмів розпізнавання обличчя”. Робота направлена на здобуття ступеня “магістр” за спеціальністю 122 “Комп’ютерні науки”. Метою роботи є створення та розроблення програмного продукту, який дозволяє керувати сіткою вершин тривимірних персонажів у рушії Unity, використовуючи алгоритми розпізнавання обличчя та наслідування виразів. Об’єктом дослідження є керування вершинами та полігонами тривимірних обʼєктів. Предмет дослідження - засоби маніпуляції елементами тривимірної моделі та повʼязані моделі машинного навчання. В результаті виконання роботи було розроблено програмний продукт, який на вподобаній користувачем тривимірній моделі персонажа може повністю повторювати вирази його обличчя. Almost every day, more and more detailed three-dimensional character models appear on the Internet, made by various users for games or anime. Free access to models on the Internet allows their use not only for creating entertainment content, animations, videos, but also educational or scientific projects. The main purpose of this thesis is the creation of a mini-game that can be used for entertainment (improving movement oordination, expressing emotions or emotional relief). The mini-game will match the user's facial expressions (using built in webcam) with a three-dimensional model of the character using a pre-trained machine learning model. The app uses face recognition patterns and the projection of points (facial landmarks) using a pre-trained machine learning model. The data, coordinates and values of projected points are sent to the Unity game engine in real time using a TCP protocol. After receiving the data Unity ensures that the corresponding changes are displayed on the 3D model.