Browsing by Author "Піх, Юлія Андріївна"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Загальна характеристика секуляризації і десекуляризації правових систем релігійного типу(Львівський державний університет внутрішніх справ, 2019) Піх, Юлія Андріївна; Гарасимів, Тарас Зеновійович; Львівський державний університет внутрішніх справ; Коритко, Лілія Ярославівна; Машталір, Христина ВіталіївнаУ дисертації здійснено комплексне досліження процесів секуляризація і десекуляризації правових систем релігійного типу. Дисертантом висвітлено сучасні підходи до класифікації правових систем та визначно, що у порівняльному правознавстві не сформовано єдиної позиції про те, які існують правові сім’ї. Встановлено, що у теоретичному аспекті класифікації допомагають упорядкувати різноманітні правові системи на основі їхніх спільних і специфічних рис, що забезпечує зручність їх вивчення. Аналіз критеріїв класифікації правових систем здійснено для аналізу загальнотеоретичних аспектів секуляризації та ресекуляризації у релігійних правових системах та їх місце на правовій карті світу, з’ясування правової природи і особливостей релігійних правових системах та з метою їх подальшої класифікації. Зазначено, що основу сучасних релігійно-правових правових систем та окремих їх юридичних інститутів формують ціннісно-нормативні положення, сформовані та формалізовані в священних текстах (Біблія, Коран), і незважаючи на світський характер багатьох державно-правових просторів, є фундаментальною основою для розвитку нормативно-правового регулювання, легітимації результатів юридичної діяльності тощо. Проаналізовано процеси секуляризації і десекуляризації у правових систем мусульманських держав та виявлено внутрішні протиріччя та конфлікти у взаємодії світського і духовного. Проаналізовано унікальність взаємин держави і релігійних інститутів в Ізраїлі. Визначено, що в Ізраїлі релігійні інститути не відокремлені від держави, на відміну від України та більшості західних країн. Зазначено, що складність процесів взаємодії правових норм з іншими соціальними нормами полягає в тому, що в кожному конкретному випадку вона може виявлятися по-різному. В одних випадках ці норми можуть доповнювати одна одну, а в інших – взаємозаперечувати. Специфіка кожного соціального регулятора, якими є право та релігія, дозволяє найбільш ефективно узгоджено впливати на суспільні відносини для досягнення суспільно значущих цілей. Право і релігія в процесі соціонормативного регулювання є самодостатніми соціальними регуляторами, різноманіття унікальних властивостей яких розкривається в їхній взаємодії. В диссертации осуществлено комплексное дослиження процессов секуляризация и десекуляризация правовых систем религиозного типа. Диссертантом освещены современные подходы к классификации правовых систем и определимо, что в сравнительном правоведении не сформирован единой позиции о том, какие существуют правовые семьи. Встановлено, что в теоретическом аспекте классификации помогают упорядочить различные правовые системы на основе их общих и специфических черт, обеспечивает удобство их изучения. Анализ критериев классификации правовых систем осуществлено для анализа общетеоретических аспектов секуляризации и ресекуляризации в религиозных правовых системах и их место на правовой карте мира, выяснения правовой природы и особенностей религиозных правовых системах и с целью их дальнейшей классификации. Отмечено, что основу современных религиозно-правовых правовых систем и отдельных их юридических институтов формируют ценностно-нормативные положения, сформированные и формализованные в священных текстах (Библия, Коран), и несмотря на светский характер многих государственно-правовых пространств, является фундаментальной основой для развития нормативно правового регулирования, легитимации результатов юридической деятельности и тому подобное. Проанализированы процессы секуляризации и десекуляризация в правовых систем мусульманских государств и выявлены внутренние противоречия и конфликты во взаимодействии светского и духовного. Проанализированы уникальность отношений и религиозных институтов в Израиле. Определено, что в Израиле религиозные институты не отделены от государства, в отличие от Украины и большинства западных стран. Отмечено, что сложность процессов взаимодействия правовых норм с другими социальными нормами заключается в том, что в каждом конкретном случае она может проявляться по-разному. В одних случаях эти нормы могут дополнять друг друга, а в других - взаемозаперечуваты. Специфика каждого социального регулятора, которыми право и религия, позволяет наиболее эффективно согласованно влиять на общественные отношения для достижения общественно значимых целей. Право и религия в процессе соционормативной регулирования являются самодостаточными социальными регуляторами, многообразие уникальных свойств которых раскрывается в их взаимодействии. In the thesis a complex dolzhenzhenya processes of secularization and desecularization of legal systems of a religious type. The thesis covers modern approaches to the classification of legal systems and it is determinable that in comparative jurisprudence there is no uniform position on what legal families exist. It was established that, in the theoretical aspect, classifications help to regulate various legal systems on the basis of their common and specific features, ensures the convenience of their study. The analysis of criteria for the classification of legal systems was carried out for the analysis of general theoretical aspects of secularization and resecularization in religious legal systems and their place on the legal map of the world, elucidation of the legal nature and features of religious legal systems and with a view to their further classification. It is noted that the basis of modern religious legal legal systems and their separate legal institutions form the value-normative positions formed and formalized in the sacred texts (the Bible, the Koran), and despite the secular nature of many state and legal spaces, is the fundamental basis for the development of the normative legal regulation, legitimation of the results of legal activity, and the like. The processes of secularization and desecularization in the legal systems of Muslim states are analyzed and internal contradictions and conflicts in the interaction of secular and spiritual are revealed. The uniqueness of relations and religious institutions in Israel is analyzed. It is determined that in Israel religious institutions are not separated from the state, unlike in Ukraine and most Western countries. It is noted that the complexity of the processes of interaction of legal norms with other social norms lies in the fact that in each concrete case it can manifest itself in different ways. In some cases, these norms can complement each other, while in others they are mutually interchangeable. The specificity of each social regulator, by which law and religion, allows the most efficiently coordinated influence on public relations in order to achieve socially significant goals. Law and religion in the process of socionormative regulation are self-sufficient social regulators, the variety of unique properties of which is revealed in their interaction.