Browsing by Author "Ройко, Юрій"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Визначення параметрів проїзду транспортного потоку нерегульованого перехрестя методами імітаційного моделювання(Посвіт, 2019-02-28) Ройко, Юрій; Максимюк, Сергій; Давосир, Владислав; Національний університет «Львівська політехніка»Topical is staying the question of justification the expediency of transformation of the uncontrolled intersections into controlled. The most important problem on uncontrolled intersections is decrease of time losses on the secondary direction and unhampered passage of pedestrian flows and cyclists. In the work it is reviewed the change of time losses on uncontrolled intersections in conditions of traffic intensity increase.Item Вплив часових інтервалів у транспортному потоці на пропускну здатність(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ройко, Юрій; Санько, Ярослав; Євчук, МирославSearch reserve capacity in terms of sustainable urban development is one of the most important tasks faced by scientists engaged in optimizing the parameters of the road network and the traffic flow streams. Such optimization can sometimes achieve organizational methods, by aligning the composition of traffic flow, its dispersal in time and space. However, this must be preceded by study Movement and the geometry of the road network.Item Дослідження тривалості обслуговування громадського транспорту на зупинних пунктах(ТзОВ «Галицька видавнича спілка», 2021-03-25) Ройко, Юрій; Артимович, Павло; Плесак, Михайло; Національний університет “Львівська політехніка”Components of public transport service duration at stopping points depending on its intensity are determined. It is established that such duration depends not only on passenger variability but on the duration of entering the stopping point and exiting it.Item Затримки транспортного потоку в межах зупинних пунктів міського громадського транспорту на двосмугових вулицях з двостороннім рухом(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Ройко, Юрій; Максимюк, Сергій; Національний університет «Львівська політехніка»Assessment of delays in traffic flow movement within stopping points of urban public transport on two-line streets gives an opportunity to reveal and differentiate factors which cause their appearance and also to define general time losses on movement by such categories of roadways for individual and public transport.Item Новий підхід в оцінці обсягів руху в Україні(Посвіт, 2019-02-28) Ройко, Юрій; Давосир, Владислав; Євчук, Юрій; Національний університет «Львівська політехніка»Topical question is staying the determination of existing and forecasting traffic volumes which is one of the main criteria of planning the development of city road networks and out-of-town roads. This traffic volume can be expressed through the motorization level and also the amount of fuel realization. Also the important task is establishment of mutual connection between traffic volumes and the level of traffic safety on transport networks.Item Прогнозування зміни інтенсивності руху в урбанізованому просторі(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ройко, Юрій; Санько, Ярослав; Сидоров, ДмитроThe continuous growth of traffic causes traffic change relationships between key figures in them. To control the transport system knowledge database of prior periods and the current state is not sufficient, because the necessary information about your growing intensity for future periods to adequately lay perspective requirements for the road network to ensure its efficient operation. Such information can be obtained by applying forecasting methods.Item Процес утворення та розпаду груп транспортних засобів в системах координованого регулювання(ТзОВ «Галицька видавнича спілка», 2021-03-25) Ройко, Юрій; Євчук, Юрій; Вельган, Андрій; Національний університет “Львівська політехніка”A question of traffic flows formation on sections of arterial streets of controlled motion in conditions of systems of coordinated control implementation is reviewed. The main factors of impact on the steadiness of vehicle groups are determined, to which the number of lanes, traffic flow composition, distance between stop-lines, and time parameters of traffic light cycle are related. By results of such research, the method of traffic light cycles design can be improved based on the criteria of traffic delay minimization.