Browsing by Author "Сердюк, Павло"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Автоматизація перевірки пояснювальних записок до дипломних проектів(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Сердюк, Павло; Масюкевич, Віта; Івашків, НазарійIn this paper the developed software for text document check in order to find formatting discrepancies is described. Check for correct formatting for different types of reports usually requires a lot of time and costs, and gives no guarantee for finding and fixing all non-compliances by one review. Therefore, there is a need for automatization of this process as in the field of automated document check there is no appropriate software for this problem solution.Item Віртуальне інноваційне середовище як засіб підтримки підприємництва IT-студентів(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Федасюк, Дмитро; Сердюк, Павло; Яковина, Віталій; Жежнич, ПавлоРозвиток сучасного постіндустріального суспільства, ставить нові задачі до змісту та форми підготовки сучасних ІТ фахівців. Підвищення якості підготовки ІТ фахівців України в галузі підприємництва та інновацій є метою міжнародного проекту NEFESIE, що виконується за програмою TEMPUS. Однією з задач цього проекту є розвиток співпраці за моделлю компанії-університет-студенти. Один із засобів, що допоможе наблизити проект до цілі – портал, який повинен забезпечити віртуальну інфраструктуру та механізми, що підтримують передачу знань між студентами, їхню взаємодію з університетами та компаніями, а також інформаційно-просвітницькі кампанії, служби підтримки та навчання. The development of modern industrial society, a new challenge to the content and form of training today's IT professionals. Improvement the quality of IT experts Ukraine in entrepreneurship and innovation is the goal of the international project NEFESIE, performed by the program TEMPUS. One of the tasks of this project is to develop a model of cooperation for company-university students. One way to help bring the project to the target - the portal that should provide a virtual infrastructure and mechanisms that support the transfer of knowledge between students and their cooperation with universities and companies, and public awareness campaigns, customer support and training.