Browsing by Author "Сундучков, К. С."
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Оценка межканальных помех при влиянии эффекта Допплера(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Сундучков, А. К.; Поляков, М. В.; Сундучков, К. С.Приведена математическая модель для расчета степени влияния эффекта Допплера, при скорости движения мобильного терминала со скоростью 40–3000 км/ч, на межканальные помехи, обусловленные отличием частоты сигнала информационного канала, принятого приемником мобильного терминала, от частоты информационного сигнала, излученного передатчиком. Вычислены отношения уровня мощности сигнала информационного канала к уровню мощности шумов, обусловленных влиянием сигналов в соседних каналах. The article contains a mathematical model of calculation the degree of Doppler effect influence with the mobile terminal velocity at a rate of 40–3000 km/h on the interchannel interference and interference caused by frequency difference of signal information channel, that was received received by the mobile terminal and frequency of information signal that was emitted by the transmitter. In the article was calculated the level of signal strength of the information channel to the level of the noise power due to the influence of signals in adjacent channels.Item Сеть распределения телекоммуникационных услуг абонентам железнодорожного экспресса(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Безлюднов, Д. Э.; Кубасов, И. С.; Сундучков, К. С.Описано напрями розвитку концепції інтерактивної гетерогенної телекомунікаційної системи (ІГТС) і місце супутникового радіоканалу в такій мережі. Показано переваги і недоліки супутникової лінії в архітектурі ІГТС. Розглянуто принципи побудови мережі розподілу послуг абонентам залізничного експреса. Розглянуто сигнал на передавальній та приймальній сторонах. Запропоновано мережу розподілу послуг абонентам експреса. Розглянуто ЕМС системи розподілу інформації від центральної станції експреса до абонентів. This article describes the new concept of providing multimedia services, which require bandwidth 12 Mbit/sec, for mobile subscribers moving at speed of 250-350 km/h on train express. This concept is called – interactive heterogeneous telecommunication system (IHTS). Also describe a place of a satellite channel in this network. There are advantages and disadvantages of satellite trunk line in architecture IHTS are also observed in this paper. We consider the signal at the transmitting and receiving side. Defined restrictions on group channel and OFDM symbol separately. Calculate the following parameters of OFDM symbol that will be used in downlink channel from base station to central station on the railway express: 1. Bandwidth of one subcarrier. 2. Pulse length. 3. Pulse widening factor. 4. Maximum number of services in 400 MHz bandwidth. 5. Maximum number of subcarriers in one OFDM-symbol. 6. Bandwidth of one OFDM-symbol. Also calculated the total number of OFDM-symbols which require for transmit the whole traffic for 200 subscribers. We have composed those OFDM-symbols in 1 GHz group channels and calculate the total bandwidth. We calculate that parameters for 12Mbit/sec for one service and for two hundred subscribers. It is proposed part of the scheme for the receiver of the OFDM signal for central station on train car. Defined the key operations that should be done for receive complex signal. That scheme will receive OFDM-symbols, unpack it, multiplex sub-channels and produce prepared for future distribution services. Also discuss the principles of construction of distribution network services to subscriber’s railway express. Define some key feature of placing routers in the train cars. Proposed 2 different model of distribution network, using Wi-Fi technology, and pros and cons of them are considers. Questions of electromagnetic compatibility for distribution system information from a base station to express subscribers are considered. Problem that reduces the power of the signal at the receiving side are represented. Proposed the following solutions: 1. Use carrier frequency 5 GHz for Wi-Fi 802.11n technology. 2. Decrease radiant power of routers at the central station that transmit signal to routers at train car. 3. Rationally allocate frequencies for Wi-Fi technology. 4. Use a protective coating on the train car roof to reduce the multipath signal. The formula for calculate the length of protective coat from receiver router are offered. 5. Use protective shields on the train car roof to reduce the multipath signal. The formula for calculate the height of protective shields and length, at which the protective shield should be placed from receiver router are offered. Described other possible negative impacts on distribution system.Item Скорость передачи, межканальные и межсимвольные искажения(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Сундучков, А. К.; Фадеева, Е. А.; Яцук, А. В.; Сундучков, К. С.Розглянуто шляхи підвищення швидкості передачі сигналів, причини й методи боротьби з міжканальними та міжсимвольними спотвореннями, зумовленими перевідбиттям сигналу й обмеженою величиною розв'язки між каналами. Поставлено завдання дослідження поляризаційної розв'язки в системі передачі даних з чотирма “поляризаційними стовбурами”, що дає змогу збільшити швидкість передачі в чотири рази. In this paper we consider ways to improve the speed of signal transmission, causes and methods of dealing with interchannel and intersymbol distortions caused by multipath signal and the limited size of decoupling between the channels. The aim is to study the polarization isolation in the system data with fore “polarizing trunks”, can speed up the transfer of fore times.