Browsing by Author "Сухорольський, П. М."
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Особливості діяльності Ради Європи із забезпечення інформаційних прав людини(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Сухорольський, П. М.Item Персоналізація в Інтернеті та її вплив на забезпечення прав людини(Науково-дослідний інститут інформатики і права НАПрН України, 2013) Сухорольський, П. М.; Хлібойко, Г. П.У статті розглянуто засади та проблеми запровадження механізмів персоналізації в Інтернеті. Визначено перелік прав людини, які можуть бути порушені в процесі веб-персоналізації. Охарактеризовано основні напрямки впливу персоналізації на суспільні відносини та права людини. В статье рассмотрены принципы и проблемы внедрения механизмов персонализации в Интернете. Определен перечень прав человека, которые могут быть затронуты в процессе веб-персонализации. Охарактеризованы основные направления влияния персонализации на общественные отношения и права человека. The article deals with the basic principles and social problems of implementing personalization mechanisms on the web. The human rights that can be violated in the process of web personalization as well as the main examples of such violations are analyzed.Item Поняття і завдання футурології на сучасному етапі розвитку(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Сухорольський, П. М.Item Право на анонімність як суттєвий елемент прав людини(НДЦПІ НАПрН України, 2013) Сухорольський, П. М.До питання закріплення права на анонімність особи у національному законодавстві держав та міжнародно-правових актах. Проаналізовано нові загрози анонімності в інформаційному суспільстві, які впливають на забезпечення свободи вираження поглядів, права на недоторканність приватного життя та інших прав людини. В статье исследован вопрос закрепления права на анонимность в национальном законодательстве государств и международно-правовых актах. Проанализированы новые угрозы анонимности в информационном обществе, которые влияют на обеспечение свободы выражения мнения, права на неприкосновенность частной жизни и других прав человека. The problem of enshrining the right to anonymity in national legislation and international agreements is examined in the article. The new threats to anonymity in the informational society influencing maintenance of freedom of expression, right to respect for private life and other human rights.Item Проблеми забезпечення та розвитку прав людини в умовах інформаційного суспільства(Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2013) Сухорольський, П. М.Розглянуто питання впливу інформаційно-комунікативних технологій на права людини. Проаналізовано ряд інформаційних прав людини, визначено основні загрози для них в умовах інформаційного суспільства. The influence of information and communication technologies on human rights is examined in the article. The relevant human rights are analyzed, the main threats to them in the information society are determined.Item Система боротьби з крадіжками особистості у США(Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Сухорольський, П. М.; Пачок, Г. М.У статті розглянуто поняття крадіжки особистості як правопорушення, її види та способи боротьби з нею згідно з законодавством США.Item Становлення соціально відповідального бізнесу у сучасному інформаційному суспільстві(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Руда, М. В.; Сухорольський, П. М.; Боднар, Т. О.Розглянуто проблему становлення соціально відповідального бізнесу у світі та Україні зокрема. Зосереджено увагу на актуальності цієї тематики в умовах інформаційного суспільства та необхідності впровадження принципів корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) у діяльність підприємств з огляду на цілу низку переваг як на національному, так і на глобальному рівні. Висвітлено сутність соціального підприємництва, визначено проблемні аспекти його розвитку та акцентовано увагу на доцільності його підтримки з боку держави та суспільства, причому соціально активні громадяни повинні виступати основними контролюючими суб’єктами під час надання їм вільного доступу до релевантної інформації про діяльність корпорацій та їх стратегічні плани. Доведено, що посилення соціальної відповідальності бізнесу, заохочення до соціальної активності підприємців є необхідними умовами для створення громадянського суспільства в країні. На основі розгляду досвіду вітчизняних компаній визначено, що особливістю сучасного етапу становлення соціально відповідального бізнесу в Україні є радше примусовий характер таких ініціатив, нерозуміння переваг та необхідності впровадження КСВ, відсутність чітких методик щодо висвітлення економічної інформації на мікрорівні, недосконала комунікація підприємств зі стейкхолдерами (усіма зацікавленими у функціонуванні підприємства сторонами), а також недостатньо регламентовані дії ключових учасників у цій сфері. The problem of formation of social responsible business in the world and in Ukraine in particular is considered in the article. The emphasis on relevance of topics in the information society and the need for implementing the principles of corporate social responsibility (CSR) in business activity due to a number of advantages both nationally and globally. The article deals with the essence of social entrepreneurship, identified aspects of its development and feasibility paid to its support of the state and society, with socially active citizens should act as the main regulatory entities in providing them free access to relevant information on the activities of corporations and their strategic plans. Proved that strengthen social responsibility, encourage social activity of entrepreneurs are necessary conditions for the creation of civil society in the country. Determined that the feature of the current stage of development of a socially responsible business in Ukraine is the lack of understanding of the benefits and necessity of implementing CSR lack of clear procedures for the coverage of economic information at the micro level, poor communication enterprises with stakeholders (all interested in the functioning of enterprises sides) and not regulated action key participants in this area. Lviv Polytechnic National University Institutional Repository. In the article is defined that socially responsible business and ethical behaviour of companies have been of interest to academia and practice for decades. Thus, this paper focuses on socially responsible business practices of entrepreneurs or owner-managers in the world, and Ukraine in particular. So, there is one and only one social responsibility of business – to use its resources and engage in activities designed to increase its profits so long as it stays within the rules of the game, which is to say, engages in open and free competition without deception or fraud. The article outlines the role of corporate social responsibility (CSR) in the formation of a new approach to the evaluation of companies in the Ukrainian business environment. The main trends of the current stage of the formation, establishment and development of national model of CSR are defined. This paper proves the relevance assessment of the social entrepreneurship in current economic conditions and in information society, which are characterized by the instability of the political situation and the spread of the crisis in the Ukrainian economy and different global issues. CSR practices allow to outline the main trends of development and application in forming a framework structure components of the national model of CSR. The features of perception of essence, necessity and importance of social responsibility of business Ukrainians are analysed. Legal, socially psychological, moral frameworks and first results of socialization of business are studied in Ukraine. Thus, a review of national characteristics socialization of business in Ukraine makes it possible to draw the following conclusions: 1. Social responsibility as an objective need arises not only society, but also of companies trying to find their place in the competitive environment, the consumer, to interest national and international cooperation partners and qualified specialists. 2. Practice of CSR do not survive if they are imposed on international standards, law or any public entities. Their efficiency is higher, the more specific focus and more a visual social results. 3. The need for a society in different forms of CSR is influenced national mentality, the current stage of development of processes of socialization and the specific problems that cannot be solved without the contribution of businesses. Further economic study of this problem must include the conclusions of different social and human sciences about the real state of society, the structure of the socio-economic interests, legal guarantees of security conditions and incentives for the introduction of the concept of social responsibility in business activities In the further perspectives is conducting of CSR investment model, that will improve the efficiency of the company and also its marketing and investment attraction.