Browsing by Author "Шуліченко, А. Є."
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Вибір спеціалізованих інтернет-порталів як засобів маркетингових комунікацій підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Савченко, Ю. Т.; Шуліченко, А. Є.; Карий, О. І.Проаналізовані характеристики Інтернет-порталів як засоби маркетингових комунікацій підприємства та досліджено специфіку спеціалізованих Інтернет-порталів з продажу будівельних матеріалів та послуг. На основі проведеного аналізу визначено ключові характеристики Інтернет-порталів, на які слід звертати увагу підприємствам під час вибору місця розташування інформації про себе та свої товари. The characteristics of Internet-portals as tools of marketing communications of an enterprise are analyzed as well as the specifics of specialized Internet portals for constructional material and services are investigated in the article. It is proved that choosing an Internet-portal for promotion an enterprise have to evaluate number of its visitors and the geography of these visitors; whether these visitors find the portal via searching servers or directly (they are patrons); how much time visitors spend on the portal and whether they go further to enterprise sites from this portal. The popularity of searching servers for finding out new information among Internet users rises up the importance of such characteristics of a portal as PageRank and the number of indexed objects on the portal. Of course, the important role also plays the price for presenting information about an enterprise on the portal and the convenience of presented information about an enterprise editing.Item Особливості “розміщення товарів” на українському телебаченні(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Люльчак, P. С.; Шуліченко, А. Є.; Лановенко, М. С.; Сопільник, Р. Л.Проаналізовано сучасне трактування поняття “продакт плейсмент”, особливості становлення українського телебачення та можливості використання “розміщення товару” на ньому. Запропоновано класифікацію телепроектів та груп товарів, які доцільно в них розміщувати. Розглянуто комерційний ефект від використання “продакт плейсменту”. The modern notion of “product placement”, features of development of Ukrainian television and possibilities of using “commodity placement” on the television were analyzed in this article. The classification of television projects and groups of products that should be placed there were proposed. The commercial effect of the use of “product placement” was also reviewed.Item Інтернет-маркетинг як інструмент маркетингової політики(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Шуліченко, А. Є.