Browsing by Author "Imre, Yu. Yu."
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Людино-машинні системи підтримки прийняття рішень з числовими каналами(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Мулеса, О. Ю.; Горват, П. П.; Єгорченков, О. В.; Імре, Ю. Ю.; Ференс, Д. Я.; Коціпак, В. О.; Mulesa, O. Yu.; Horvat, P. P.; Yehorchenkov, O. V.; Imre, Yu. Yu.; Ferens, D. Ya.; Kocipak, V. O.; Ужгородський національний університет; Київський національний університет імені Тараса Шевченка; Словацький технічний університет у Братиславі; Uzhhorod National University; Taras Shevchenko National University of Kyiv; Slovak University of Technology in Bratislava, BratislavaРозглянуто проблему прийняття рішень для випадку людино-машинного аналізу вхідних даних. Відзначено, що застосування людино-машинних систем підтримки прийняття рішень дає змогу зменшити часові та грошові витрати. Розглядається багатоканальна система автоматизованого прийняття рішень, яка може генерувати рішення в режимі реального часу на підставі сигналів, які поступають до неї з різних каналів. Всі канали є числовими. Каналами можуть бути як програмні засоби штучного інтелекту, так і компетентні експерти, які дають висновки щодо досліджуваного питання. Досліджено два випадки: 1) випадок прийняття рішень щодо числової оцінки об’єкта або явища, коли узгоджене рішення має бути числовим; 2) випадок прийняття рішень щодо факту появи об’єкта чи явища, коли узгоджене рішення має бути логічним. Розроблено 7 правил для визначення числової оцінки об’єкта або явища. Правила дають змогу врахувати оцінки, отримані з різних каналів, та надійності цих каналів. Окремі правила враховують оцінки, отримані з усіх каналів. Є правила, які враховують тільки оцінки тих каналів, надійність яких задовольняє визначені обмеження. Такий підхід забезпечує прийняття достатньо надійного рішення, відповідно до потреб задачі та особи, що приймає рішення. Розроблено 4 правила для випадку прийняття рішень щодо факту появи об’єкта чи явища. Дані правила, аналізуючи числові оцінки, отримані з каналів, виробляють рішення з множини {True, False}, що відповідає випадкам появі/відсутності явища, що досліджується. Правила враховують надійність каналів, та за побудованою функціональною залежністю, переводять числову оцінку в логічну. Побудована схема прийняття рішень у багатоканальних людино-машинних системах підтримки прийняття рішень робить можливим довільне збільшення кількості каналів у системі. Використання правил, які відсіюють оцінці, отримані з недостатньо надійних для конкретної проблеми каналів, унеможливить розсіювання результату оцінки через велику кількість каналів. Вибір правил покладається на особу, що приймає рішення, або на власника проблеми.Item Моделі прийняття управлінських рішень з організації освітнього процесу в умовах високого рівня невизначеності(Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-28) Мулеса, О. Ю.; Миронюк, І. С.; Гече, Ф. Е.; Горват, П. П.; Імре, Ю. Ю.; Mulesa, O. Yu.; Myronyuk, I. S.; Geche, F. E.; Horvat, P. P.; Imre, Yu. Yu.; Ужгородський національний університет; Uzhhorod National UniversityДослідження присвячене аналізу проблеми прийняття рішень щодо організації навчального процесу в умовах зовнішніх впливів непереборного характеру. Розглядається випадок вимушеного скорочення тривалості навчального семестру з необхідністю повного виконання навчальних планів підготовки здобувачів освіти. Визначено, що для ефективного планування навчального процесу початково необхідно виконати поділ аудиторій закладу освіти між навчальними групами, які належать різним структурним підрозділам закладу освіти. Виконано вербальну та математичну постановки задачі розподілу аудиторій між навчальними групами. Побудовано математичну модель задачі. Модель є набором обмежень, які накладаються на варіанти допустимих розподілів аудиторій. Розроблена модель дає змогу вводити обмеження щодо тривалості робочого дня, перерв між заняттями у окремих групах, кількості робочих днів на тиждень тощо. Побудовано алгоритм вироблення варіантів управлінських рішень щодо розподілу аудиторій між навчальними групами різних структурних підрозділів університету. Варіанти управлінських рішень залежать від початкових умов, які включені у модель задачі та від потужності множини допустимих розв'язків. Передбачена можливість вироблення варіантів управлінських рішень щодо комбінованих варіантів організації освітнього процесу (очна, дистанційна та змішана форма навчання). У таких випадках менеджмент закладу освіти може накладати обмеження на можливість чергування занять, які відбуваються в аудиторіях з заняттями, які відбуваються в онлайн режимі. Розроблений підхід також дає змогу виконувати перерозподіл аудиторій між структурними підрозділами на окремо визначені періоди часу. Розроблений інструмент дає змогу підвищити ефективність процесів прийняття управлінських рішень щодо організації навчального процесу у закладах вищої освіти.