Browsing by Author "Jaciow, М."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item International research of european market of young e-consumers (methodological dilemmas)(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Jaciow, М.Internationalization imposes on enterprises the necessity to recognize target markets in a European space. One of such markets may be constituted by young consumers. This group is quite homogeneous as for social-demographic features, but different as for cultural aspect. Recognizing this segment requires designing marketing research of international scope. The objective of this article is to present methodological problems related to designing and conducting international research. This article has a methodological character and presents research experience of the author gained during European research of e-consumer in 6 European countries for the needs of NCN (National Science Centre) project titled ‘E-consumer in Europe – a comparative analysis of behaviors. Інтернаціоналізація накладає на підприємства необхідність визнання цільових ринків у європейському просторі. Одним із таких ринків може бути сформований ринок молодих споживачів. Ця група доволі однорідна за соціально-демографічними характеристиками, але відрізняється за культурним аспектом. Виділення цього сегменту вимагає проектування маркетингового дослідження міжнародного масштабу. Представлено методологічні проблеми, пов'язані з підготовкою та проведенням міжнародних досліджень, а також дослідження досвіду автора, накопиченого в ході дослідження європейського електронного споживача у шести європейських країнах для потреб НКР (Національного наукового центру) у межах проекту під назвою «Електронний споживач в Європі – порівняльний аналіз поведінки».