Browsing by Author "Kuzjo, N. E."
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Recycling – principal tendency of environmental marketing development in Ukraine(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Kosar, N. S.; Kuzjo, N. E.; Sokil, Ju. R.The essence of recycling process and characteristics of its participants are exposed in this article. Examples of advanced technologies designed to optimize the process of collecting and recycling, as well as operating Ukrainian recycling enterprises are shown. The European experience of recycling processes is covered and the example of the concept of environmental marketing adaptation of Ukrainian enterprises to ensure an effective system of waste alteration is suggested. Розкрито сутність процесу рециклінгу, подано характеристику його учасників. Наведено приклади прогресивних технологій, призначених для оптимізації процесів збору і переробки сміття, а також підприємств з утилізації відходів, що діють в Україні. Розкрито європейський досвід організації процесів переробки відходів та запропоновано приклад адаптації концепції екологічного маркетингу підприємствами України для забезпечення ефективної системи утилізації відходів.Item The use of economic-mathematical modeling and modern technologies in the optimization of enterprise's marketing distribution policy(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Kuzjo, N. E.; Kosar, N. S.The basic approaches of distribution channels formation of enterprise are analyzed, the stages of sale channel strategy development are studied. The modern trends of sales channels development related to direct marketing are analysed. The processes of development, maintaining and usage of customers, suppliers and mediators databases are considered in order to establish and develop contacts with them, advantages and disadvantages of the databases usage are overviewed. The appropriateness of economic-mathematical modeling usage to optimize marketing distribution policies is justified. Проаналізовано основні підходи до формування каналів розподілу продукції підприємства, досліджено етапи розроблення стратегії каналу збуту. Проаналізовано сучасні тенденції у розвитку каналів збуту, які пов’язані з прямим маркетингом. Розглянуто процеси розроблення, ведення та використання баз даних покупців, постачальників та посередників з метою встановлення та розвитку контактів з ними, недоліки та переваги використання баз даних. Обґрунтовано доцільність використання економіко-математичного моделювання для оптимізації маркетингової політики розподілу.