Browsing by Author "Renkas, Artur"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Justification of traffic signaling modes at intersections considering the priority of public transport(Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-10) Pasnak, Ivan; Renkas, Artur; Lviv State University of Life SafetyЗі зростанням автомобільного парку та збільшенням площі міських агломерацій наявність приватного транспорту на вулицях міст з населенням понад 500 тис. жителів почала відчутно впливати на їхнє життєве забезпечення. Розроблені раніше генеральні плани таких населених пунктів у сучасних реаліях неможливо реалізувати як з фінансового погляду, так і в аспекті організації міського простору. У цих умовах задовольнити потреби користувачів приватних автомобілів неможливо, на перше місце у пріоритетах міської мобільності виходить громадський транспорт. Проблемними ділянками вулично-дорожньої мережі багатьох західноукраїнських міст є такі, які пролягають у щільній забудові. У зв’язку з цим не завжди є можливість перепланування елементів ділянок вулиць чи перехресть, тому вдосконалення організації дорожнього руху може обмежуватись лише організаційними заходами. Серед них найпопулярнішим та найменш витратним є зміна режимів світлофорного регулювання на перехрестях. Завдяки сучасним можливостям, технічним засобам та науковим досягненням пропускна здатність регульованих перехресть доволі висока. Це ж стосується і принципів надання пріоритету громадському транспорту на регульованих перехрестях. У результаті досліджень визначено зміну черг перед стоп-лініями перехресть залежно від типів регулювання. Виявлено, що використовуваний тип регулювання спричиняє значні затримки в русі на другорядних вулицях. В результаті дослідження запропоновано використовувати адаптивне регулювання, яке передбачає коригування світлофорного циклу. Використання засобів моделювання руху дало можливість вибирати різні режими роботи світлофорної сигналізації на перехрестях, де передбачено забезпечення пріоритету громадського транспорту, з мінімізацією негативного впливу на прилеглі елементи вулично-дорожньої мережі.