Магістерські роботи
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62420
Browse
Item Автоматизація електропривода підвісного конвеєра(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Яців, Володимир Богданович; Yatsiv, Volodymyr Bohdanovych; Білецький, Юрій Олегович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Автоматизована система керування електроприводом мостового крана(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Зубач, Василь Володимирович; Zubach, Vasyl Volodymyrovych; Паранчук, Ярослав Степанович; Національний університет "Львівська політехніка"Об’єкт дослідження – електропривод механізму переміщення візка мостового крану. Предмет дослідження процес електромеханічного перетворення енергії в асинхронному електроприводі. Мета роботи – розробка системи електроприводу механізму піднімання мостового крану з підвищеними енергетичними показниками. У вступі проаналізовано питання удосконалення електроприводу механізму підіймання вантажу мостових кранів. У першому розділі пояснювальної записки проаналізовано особливості використання піднімально-опускальних механізмів кранів. Описано технологічний процес та приведено опис обладнання, яке використовується в кранах та конструкція механізму підйому крана. В другому розділі приведено аналіз вимог до формування механічних характеристик електроприводів мостових кранів. Третій розділ присвячено огляд систем електроприводів, які б забезпечували виконання приведених вимог до механізму піднімання мостового крану. Приведено класифікацію електроприводів, які призначені для використання на кранах, реалізованих на постійному та змінному струмах. З урахуванням переваг систем ПЧ-АД в електроприводі механізмів піднімання мостових кранів обрано варіант ПЧ-АД з короткозамкненим ротором. У четвертому розділі на основі технічних параметрів механізму підйому крану проведено попередній розрахунок величини потужності двигуна та зроблено перевірку двигуна за нагрівом з використанням визначення середньоквадратичного (еквівалентного з точки зору нагріву) моменту навантаження. П?ятий розділ присвячено обґрунтуванню вибору системи управління електрообладнанням, спроектовано функціональну системи, вибрано частотний перетворювач та тип контролера. В шостому розділі отримані параметри комп?ютерної структурної Simulink-моделі з приводним асинхронним короткозамкненим двигуном типу 4А190С6У3 та проведено дослідження динамічних режимів спроектованої електромеханічної системи піднімання вантажу мостового крана з використанням комп?ютерного симулювання. Приведено висновки по роботі та список використаних в роботі літературних джерел.Item Багатодвигунний електропривод механізму екскаватора-драглайна(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Козубович, Іван Валерійович; Kozubovych, Ivan Valeriiovych; Куцик, Андрій Степанович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Безконтактний тахогенератор тихохідного стежного приводу(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Пилипчук, Дмитро Анатолійович; Pylypchuk, Dmytro Anatoliiovych; Бойчук, Богдан Григорович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Безщітковий двигун електроприводу башти самохідної броньованої установки(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Диковицький, Євгеній Васильович; Dykovytskyi, Yevhenii Vasylovych; Харчишин, Богдан Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"Диковицький Є. В. Безщітковий двигун електроприводу башти самохідної броньованої установки, 64 сторінки, 4 таблиці, 12 рисунок, 10 бібліографічних посилань. Керівник – к.т.н., с.н.с., доцент каф. ЕКС Харчишин Богдан Михайлович. Об’єкт дослідження кваліфікаційної роботи – процеси електромагнітного перетворення електричної енергії у механічний обертальний рух. Предмет дослідження – моментний безщітковий двигун приводу башти самохідної установки. Мета роботи – спроєктувати безщітковий моментний двигун із збудженням від постійних магнітів. Перший розділ кваліфікаційної магістерської роботи присвячено розгляду основних відомих конструкцій безконтактних двигунів, зокрема, їх класифікації за принципом дії, призначенням, типом струму, за конструктивним типом виконання. Розглянено конструктивні види моментних двигунів, вимоги до них, сфери застосування. Виконано огляд моментних двигунів з роторною обмоткою, двигуни магнітоелектричного типу збудження, і зокрема, із висококоерцитивного типу постійними магнітами [1]. У другій частині описано конструкцію вибраного безщіткового моментного двигуна постійного струму, будову основних його вузлів, наведено ілюстрації. Описано принцип функціонування, порядок роботи та технічного обслуговування. У третій частині наведено головні принципи та особливості побудови безконтактних моментних двигунів. Подано спосіб побудови структурної схеми багатофазної неперехресної обмотки р-полюсного дугостаторного двигуна. Дано рекомендації з вибору обмоткових параметрів і електромагнітних навантажень [2, 3]. У електромагнітному розрахункові, що в четвертому розділі виконано розрахунок моментного двигуна, приведено розміри секцій, зірки секційних ЕРС для для однозонного та двозонного виконання, схеми обмоток, вибрано схему обмотки з вищими енергетичними показниками. Розраховано магнітне коло з постійними магнітами з ріжкісноземельних матеріалів [4, 5]. Результати обчислень наведено у розрахунковому формулярі.Item Вибір та розрахунок електричної апаратури захисту і комутації для сонячних електростанцій(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Павліш, Дмитро Михайлович; Pavlish, Dmytro Mykhailovych; Хай, Михайло Васильович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Дослідження електромеханічних характеристики АД для різних схем живлення перетворювача частоти(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Білозір, Мирослава Вікторівна; Bilozir, Myroslava Viktorivna; Каша, Лідія Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"Магістерська кваліфікаційна робота на тему «Дослідження електромеханічних характеристик асинхронних двигунів для різних схем живлення перетворювача частоти» спрямована на вивчення впливу різних схем живлення на електромеханічні характеристики асинхронних двигунів (АД). У роботі аналізується вплив різних типів перетворювачів частоти, таких як статичні та імпульсні регулятори, на енергоспоживання та ефективність роботи АД. Використано моделювання в середовищі MATLAB/Simulink для оцінки динамічних характеристик у різних режимах навантаження. У першому розділі роботи розглянуто теоретичні основи роботи асинхронних двигунів з перетворювачами частоти. Оцінено їхні електромеханічні характеристики, такі як крутний момент, швидкість обертання та енергоефективність в умовах різних схем живлення. Визначено основні фактори, що впливають на їх роботу, та проведено порівняння різних типів перетворювачів частоти, зокрема статичних і імпульсних схем. У другому розділі виконано моделювання роботи АД при різних схемах живлення, що дозволяє оцінити їх вплив на енергоспоживання та динамічні характеристики. Для цього використано програмне середовище MATLAB/Simulink, що дозволяє проводити аналіз роботи АД у реальних умовах різних навантажень. Третій розділ присвячений порівнянню результатів моделювання та аналізу впливу схем живлення на стабільність, точність і швидкодію системи. Оцінено, як різні схеми живлення перетворювачів частоти можуть впливати на енергоефективність, виведення системи на стабільну робочу точку та мінімізацію енергоспоживання. Об'єктом дослідження є асинхронні двигуни з різними схемами живлення, а предметом – методи синтезу та оптимізації перетворювачів частоти для досягнення високої ефективності. Метою роботи є оптимізація роботи АД для зниження енергоспоживання та підвищення ефективності роботи в промислових умовах.Item Дослідження енергетичної ефективності варіантів роботи зарядної станції електромобілів(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Серебрянський, Маркіян Володимирович; Serebrianskyi, Markiian Volodymyrovych; Кузнєцов, Олексій Олександрович; Національний університет "Львівська політехніка"Об'єктом дослідження є процес заряджання електромобілів на різних типах зарядних станцій, зокрема нормальних, швидких та високопотужних оффбордних зарядних станціях. Предметом дослідження є енергетична ефективність зарядних систем для електромобілів при різних режимах заряджання, а також фактори, що впливають на втрати енергії та тривалість зарядки. Метою дослідження є визначення оптимального варіанту заряджання електромобілів з точки зору енергетичної ефективності, часу зарядки, а також навантаження на електричну мережу. Анотація: у роботі досліджено різні режими заряджання електромобілів — від повільного до швидкого, з акцентом на їхню енергетичну ефективність. Окрема увага приділяється інтеграції зарядних станцій із відновлюваними джерелами енергії для підвищення ефективності заряджання і зниження втрат енергії. У вступі роботи обґрунтовується актуальність дослідження, пов'язана із зростанням кількості електромобілів та вимогами до їх зарядної інфраструктури. У першому розділі проведено огляд літератури щодо тенденцій поширення електромобілів та розвитку зарядних станцій у світі та в Україні. Розглянуто системи нормального і швидкого заряджання, а також їхню інтеграцію з електромережами. Другий розділ присвячений аналізу вимог до зарядних станцій, зокрема технічних та нормативних вимог для нормальних і швидких режимів заряджання. У третьому розділі розглянуто архітектуру електромобіля, оновлення стандартів заряджання, системи бортового заряджання та інтегровані системи заряджання. Описано високопотужні оффбордні зарядні станції, стандартизацію та аспекти безпеки. Четвертий розділ зосереджений на порівнянні нормальних і швидких режимів заряджання, їх впливі на енергетичну ефективність, а також на проведенні розрахунків для оцінки втрат енергії та ефективності систем. У висновках підведено підсумки дослідження, зроблено висновки про ефективність різних режимів заряджання та перспективи розвитку зарядної інфраструктури для електромобілів.Item Електропривод на базі трифазного асинхронного двигуна при однофазному живленні обмеженої потужності(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Вучкан, Давід Васильович; Vuchkan, David Vasylovych; Біляковський, Ігор Євгенович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Електропривод системи примусової циркуляції рідини в контурі охолодження провідників під час накладання ізоляції(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Дьомік, Сергій Вікторович; Domik, Serhii Viktorovych; Біляковський, Ігор Євгенович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Керований електропривод побутової центрифуги(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Марценюк, Андрій Леонідович; Martseniuk, Andrii Leonidovych; Чабан, Андрій Васильович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Комплектна трансформаторна підстанція потужністю 100 кВА щоглового типу(Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Попович, Дмитро Сергійович; Popovych, Dmytro Serhiiovych; Хай, Михайло Васильович; Національний університет "Львівська політехніка"Щоглова трансформаторна підстанція (ЩТП) призначена для приймання електричної енергії класу напруги 10(6) кВ, перетворення і розподілу електричної енергії трифазного струму частотою 50 Гц класу напруги 0,4 кВ в системі з глухозаземленою нейтраллю трансформатора на стороні нижчої напруги. ЩТП - це відкрита трансформаторна підстанція, все обладнання якої змонтовано на металевих конструкціях, які встановлені на залізобетонних стійках марки СВ-10,5 на висоті , що не вимагає огородження підстанції згідно вимог ПУЕ. До складу ЩТП входить: ?комплект металоконструкцій для встановлення силового трансформатора, запобіжників і обмежувачів перенапруги та площадка для обслуговування; ?шафа НН з системою кріплення її до залізобетонної опори; ?силовий трансформатор; ?запобіжники і обмежувачі перенапруги; ?роз’єднувач 10 кВ із заземлюючими ножами і приводом. У верхній частині конструкції ЩТП розташовані штирьові ізолятори 20 кВ, високовольтні запобіжники чи обмежувачі перенапруги. В середній частині конструкції ЩТП розташовані (при необхідності) траверзи для приєднання повітряних ліній електропередач напругою 0,4 кВ. В нижній частині конструкції ЩТП на несучих швелерах розташований силовий трансформатор і площадка для обслуговування трансформатора (для двостоякових ЩТП). В шафі низької напруги встановлені панелі з такою апаратурою: ? ввідний рубильник; ? трансформатори струму; ? електролічильник; ? автоматичні вимикачі; ? панель з пристроями захисту і управління вуличним освітленням. Проектування силових трифазних трансформаторів містить у собі великий діапазон питань. Розроблення конструкції трансформатора основане на виконанні електромагнітного, механічного і теплового розрахунків, які забезпечують задані основні електричні показники та експлуатаційні параметри. Під час конструювання повинні бути забезпечені необхідні механічна міцність вузлів, електрична міцність ізоляції, динамічна й теплова стійкість обмоток під час короткого замикання. Конструкція трансформатора у цілому має забезпечувати експлуатаційну надійність. Під час розробки вузлів і частин трансформатора треба старатися одержати найменший розхід матеріалів й найменшу трудомісткість виготовлення, для того щоб зменшити ціну трансформатора до мінімуму. Нагрівання обмоток й інших частин від втрат, що виникають у трансформаторі під час номінальної роботи і короткого замикання великої тривалості, не повинно призводити ізоляцію обмоток й інших частин, а також трансформаторну оливу до теплового зношення або руйнації у менші терміни, ніж звичайний термін роботи трансформатора. Метою даної магістерської роботи є проект трифазного трансформатора потужністю 100 кВА для комплектної трансформаторної підстанції щоглового типу. Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості їх використання для проектування, розроблення (або модернізації існуючих) трансформаторів після виконання додаткових розрахунків та креслень усіх вузлів і деталей. Актуальність даної магістерської роботи полягає у розробленні силового трифазного трансформатора з покращеними техніко-економічними показниками за рахунок використання сучасних методів та методик проектування.силовий трансформатор, магнітопровід, обмотка.Item Моделювання та аналіз характеристик генератора вітроустановки двороторного типу(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Венгерак, Михайло Романович; Venherak, Mykhailo Romanovych; Климко, Володимир Іванович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Модернізація привода двохзонного ескалатора малого торгового центру(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Урбанович, Ігор Ігорович; Urbanovych, Igor Igorovych; Каша, Лідія Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"Item Модернізація системи керування шліфувальним станком(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Петруненко, Данило Дмитрович; Petrunenko, Danylo Dmytrovych; Білецький, Юрій Олегович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Моментний двигун карданного підвісу кутової стабілізації літального апарата(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Михальчич, Олександра Василівна; Mykhalchych, Oleksandra Vasylivna; Харчишин, Богдан Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Мікроконтролерна система керування електромеханічною системою для мобільного робототехнічного комплексу(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Пасєка, Миколай Петрович; Pasieka, Mykolai Petrovych; Семенюк, Микола Борисович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Оцінка енергоефективності безщіткового двигуна/генератора для автомобільного турбоелектрокомпресора потужністю 10 кВт(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Мірило, Мар'ян Володимирович; Mirylo, Marian Volodymyrovych; Макарчук, Олександр Володимирович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Проектування та дослідження асинхронного двигуна потужністю 12 кВт для приводу міксера(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Ільчишин, Тарас Ігорович; Ilchyshyn, Taras Ihorovych; Хай, Михайло Васильович; Національний університет "Львівська політехніка"Item Проектування та моделювання режимів роботи силового трансформатора для прогрівання бетону(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Івко, Тарас Юрійович; Ivko, Taras Yuriiovych; Цяпа, Володимир Богданович; Національний університет "Львівська політехніка"