Магістерські роботи
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62420
Browse
Item Дослідження електромеханічних характеристики АД для різних схем живлення перетворювача частоти(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Білозір, Мирослава Вікторівна; Bilozir, Myroslava Viktorivna; Каша, Лідія Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"Магістерська кваліфікаційна робота на тему «Дослідження електромеханічних характеристик асинхронних двигунів для різних схем живлення перетворювача частоти» спрямована на вивчення впливу різних схем живлення на електромеханічні характеристики асинхронних двигунів (АД). У роботі аналізується вплив різних типів перетворювачів частоти, таких як статичні та імпульсні регулятори, на енергоспоживання та ефективність роботи АД. Використано моделювання в середовищі MATLAB/Simulink для оцінки динамічних характеристик у різних режимах навантаження. У першому розділі роботи розглянуто теоретичні основи роботи асинхронних двигунів з перетворювачами частоти. Оцінено їхні електромеханічні характеристики, такі як крутний момент, швидкість обертання та енергоефективність в умовах різних схем живлення. Визначено основні фактори, що впливають на їх роботу, та проведено порівняння різних типів перетворювачів частоти, зокрема статичних і імпульсних схем. У другому розділі виконано моделювання роботи АД при різних схемах живлення, що дозволяє оцінити їх вплив на енергоспоживання та динамічні характеристики. Для цього використано програмне середовище MATLAB/Simulink, що дозволяє проводити аналіз роботи АД у реальних умовах різних навантажень. Третій розділ присвячений порівнянню результатів моделювання та аналізу впливу схем живлення на стабільність, точність і швидкодію системи. Оцінено, як різні схеми живлення перетворювачів частоти можуть впливати на енергоефективність, виведення системи на стабільну робочу точку та мінімізацію енергоспоживання. Об'єктом дослідження є асинхронні двигуни з різними схемами живлення, а предметом – методи синтезу та оптимізації перетворювачів частоти для досягнення високої ефективності. Метою роботи є оптимізація роботи АД для зниження енергоспоживання та підвищення ефективності роботи в промислових умовах.Item Дослідження енергетичної ефективності варіантів роботи зарядної станції електромобілів(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Серебрянський, Маркіян Володимирович; Serebrianskyi, Markiian Volodymyrovych; Кузнєцов, Олексій Олександрович; Національний університет "Львівська політехніка"Об'єктом дослідження є процес заряджання електромобілів на різних типах зарядних станцій, зокрема нормальних, швидких та високопотужних оффбордних зарядних станціях. Предметом дослідження є енергетична ефективність зарядних систем для електромобілів при різних режимах заряджання, а також фактори, що впливають на втрати енергії та тривалість зарядки. Метою дослідження є визначення оптимального варіанту заряджання електромобілів з точки зору енергетичної ефективності, часу зарядки, а також навантаження на електричну мережу. Анотація: у роботі досліджено різні режими заряджання електромобілів — від повільного до швидкого, з акцентом на їхню енергетичну ефективність. Окрема увага приділяється інтеграції зарядних станцій із відновлюваними джерелами енергії для підвищення ефективності заряджання і зниження втрат енергії. У вступі роботи обґрунтовується актуальність дослідження, пов'язана із зростанням кількості електромобілів та вимогами до їх зарядної інфраструктури. У першому розділі проведено огляд літератури щодо тенденцій поширення електромобілів та розвитку зарядних станцій у світі та в Україні. Розглянуто системи нормального і швидкого заряджання, а також їхню інтеграцію з електромережами. Другий розділ присвячений аналізу вимог до зарядних станцій, зокрема технічних та нормативних вимог для нормальних і швидких режимів заряджання. У третьому розділі розглянуто архітектуру електромобіля, оновлення стандартів заряджання, системи бортового заряджання та інтегровані системи заряджання. Описано високопотужні оффбордні зарядні станції, стандартизацію та аспекти безпеки. Четвертий розділ зосереджений на порівнянні нормальних і швидких режимів заряджання, їх впливі на енергетичну ефективність, а також на проведенні розрахунків для оцінки втрат енергії та ефективності систем. У висновках підведено підсумки дослідження, зроблено висновки про ефективність різних режимів заряджання та перспективи розвитку зарядної інфраструктури для електромобілів.