Магістерські роботи

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62310

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Розробка системи моніторингу транспорту з використанням IoT
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Писко, Василь Олегович; Pysko, Vasyl Olehovych; Красько, Олена Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Випускна кваліфікаційна робота присвячена розробці системи моніторингу транспорту з використанням Інтернету речей (IoT). Система має на меті забезпечення ефективного відслідковування місцезнаходження транспортних засобів, підвищення рівня безпеки та оптимізацію управління транспортними потоками. Одним із ключових аспектів є використання сучасних технологій зв’язку та GPS-навігації, що дозволяє отримувати точні дані про позицію транспорту в реальному часі. Завдяки використанню мікроконтролера ESP32, який є потужною платформою для обробки та передачі даних, вдається створити систему, яка забезпечує високий рівень інтеграції, доступності та зручності у використанні. У роботі було проведено огляд сучасних методів моніторингу транспорту та аналіз існуючих систем, що використовують IoT для відслідковування транспортних засобів. Розглянуто ключові технології, такі як IoT, доцільність застосування системи, а також використання мікроконтролера ESP32, GPS-модулів, GSM-модулів, сенсорів та інформаційних дисплеїв[1-3]. ESP32 використовується як основна платформа для збору та передачі даних про місцезнаходження транспорту. GPS-модулі забезпечують точне визначення місця розташування транспортних засобів, а GSM-модулі використовуються для передачі інформації на мобільні пристрої водіїв або дисплеї. Інформаційні дисплеї відображають дані про статус транспорту і доступність місць. Також було проведено аналіз часу, який витрачають водії на пошук вільних місць для паркування та інші аспекти управління транспортними засобами. Ця інформація є важливою для визначення ефективності та переваг впровадження системи моніторингу транспорту, заснованої на технології Інтернету речей. У першому розділі розглянуто основне поняття концепції «Internet of Things» (IoT), визначено ключові компоненти цієї технології, а також описано її переваги та недоліки. У другому розділі досліджено ряд існуючих технологій, які можна використовувати для розробки системи моніторингу транспорту. Вивчено актуальність використання таких технологій, як GSM, LTE, Wi-Fi для забезпечення зв'язку між компонентами системи. У третьому розділі відбулося проєктування системи моніторингу транспорту на мікроконтролері ESP32. Розроблено модель системи моніторингу транспорту та принципову електричну схему апаратної частини на базі ESP32. У четвертому розділі проводилася розробка та тестування функціонування системи моніторингу транспорту У п’ятому розділі проводилося техніко-економічне обґрунтування системи моніторингу транспорту. Основною метою роботи була розробка прототипу системи моніторингу транспорту, який дозволяє збирати дані про місцезнаходження транспортних засобів за допомогою GPS-сенсорів, передавати ці дані на інформаційні табло та надавати водіям необхідну інформацію про статус їх транспорту в реальному часі. Розробка системи включала вибір та інтеграцію апаратних і програмних компонентів, створення зручного інтерфейсу для користувачів, а також забезпечення надійної передачі даних. Для досягнення цієї мети використовувались сучасні компоненти IoT, які були інтегровані в систему. Окрім того, було розроблено зручний інтерфейс, що дозволяє водіям отримувати актуальну інформацію про місцезнаходження транспорту та його стан. Очікується, що система моніторингу транспорту з використанням IoT покращить управління транспортними засобами, забезпечить більш ефективне використання дорожньої інфраструктури, зменшить затори, втрати часу та негативний вплив на довкілля. Завдяки цій системі водії зможуть отримувати точну інформацію в реальному часі, що значно покращить зручність та ефективність управління транспортними потоками. У роботі також проведено тестування розробленої системи, що включає перевірку роботи всіх компонентів, від точності GPS-сигналу до стабільності передачі даних через GSM-мережу. Тестування підтвердило ефективність системи та її здатність працювати в реальних умовах, забезпечуючи точне відслідковування транспорту в будь-який час. Таким чином, розробка системи моніторингу транспорту на основі IoT є важливим кроком до підвищення ефективності транспортних процесів, зниження витрат і покращення безпеки. Застосування сучасних технологій, таких як мікроконтролер ESP32, GPS та GSM, дає можливість створити доступну, надійну та зручну систему для відслідковування транспорту, яка може бути впроваджена в різних сферах діяльності, від комерційного транспорту до муніципальних служб. Розробка даної системи відкриває нові можливості для розвитку «розумних міст» та інтеграції IoT у транспортну інфраструктуру, що є важливим кроком до сталого розвитку міських агломерацій і забезпечення зручності для мешканців[4-5].
  • Item
    Дослідження та вдосконалення механізмів Handover в Li-Fi мережах з метою підвищення якості обслуговування
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Козлов, Ігор Васильович; Kozlov, Ihor Vasylovych; Кирик, Мар'ян Іванович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Li-Fi мережі, які функціонують на основі оптичної бездротової передачі даних, надають перспективи значного підвищення швидкості передачі інформації та зменшення затримок у порівнянні з традиційними радіочастотними мережами [1]. Однак, через обмежену зону покриття та чутливість до фізичних перешкод, процес Handover стає критично важливим для забезпечення якості обслуговування (QoS) [2]. Проблеми, такі як затримки при зміні точок доступу, втрати даних та зниження пропускної здатності, суттєво впливають на користувацький досвід. У цій роботі досліджуються основні виклики, пов'язані з процесами Handover у Li-Fi мережах, та пропонуються методи їх вдосконалення. Зокрема, розглядаються адаптивні підходи до управління мережею, такі як RSS- та SNR-базовані механізми, методи з використанням адаптивних порогових значень та балансування навантаження [3]. Основна увага приділяється оцінці ефективності запропонованих підходів через моделювання та симуляцію, а також їхньому впливу на покращення ключових показників QoS, таких як затримка, пропускна здатність та частота відмов при Handover. Отримані результати можуть бути використані для оптимізації процесів Handover у Li-Fi мережах, що сприятиме підвищенню ефективності мереж та задоволеності користувачів.Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є підвищення якості обслуговування в Li-Fi мережах шляхом розробки і вдосконалення механізмів Handover [4]. Досягнення поставленої мети здійснюється розв’язанням таких завдань: 1. Проаналізувати особливості технології Li-Fi та проблеми Handover. 2. Дослідити існуючі методи покращення QoS у Li-Fi мережах. 3. Розробити математичну модель для симуляції процесу Handover. 4. Провести симуляції та оцінити ефективність різних методів Handover. 5. Запропонувати вдосконалені підходи до Handover з урахуванням QoS. Об'єкт дослідження – Li-Fi мережі та їхні механізми Handover. Предмет дослідження – механізми забезпечення якості обслуговування . Методи дослідження. Вплив різних методів Handover на якість обслуговування в Li-Fi мережах. У першому розділі представлено огляд технології Li-Fi, її особливостей, компонентів мережі та конструкції точок доступу. Детально описано процес Handover, основні проблеми, пов’язані з втратою з'єднання та погіршенням QoS у Li-Fi мережах. У другому розділі проаналізовано існуючі підходи до вирішення проблем Handover, ключові показники QoS та запропоновано методи їх покращення для забезпечення стабільності з'єднання. У третьому розділі моделюються процеси Handover у Li-Fi мережах: описано модель мережі, проведено симуляції методів Handover (SNR, RSS, Adaptive Threshold, Load Balancing) та запропоновано підходи до їх вдосконалення. Четвертий розділ присвячено аналізу результатів симуляцій, оцінці ефективності запропонованих методів і наданню рекомендацій для практичного застосування в Li-Fi мережах.