Кафедра обліку та аналізу

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62462

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Облік, аналіз і контроль видатків загального фонду Західного офісу Держаудитслужби
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Коновалова, Валентина Сергіївна; Konovalova, Valentyna Serhiivna; Нашкерська, Марія Миколаївна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Центральним органом виконавчої влади в сфері державного фінансового контролю є Державна аудиторська служба України, що відповідає за контроль і перевірку цільового використання державних коштів та майна [1]. Держаудитслужба відіграє важливу роль у забезпеченні фінансової дисципліни та ефективного управління державними ресурсами, запобіганні корупції, захисту інтересів держави. Вважаємо за необхідне зосередити увагу на її видатках для аналізу її діяльності. Відповідно до Бюджетного кодексу України видатки - кошти, спрямовані на виконання бюджетних програм, передбачених відповідним бюджетом [2]. Магістерська кваліфікаційна робота присвячена дослідженню бухгалтерського обліку видатків загального фонду. Наведено їх аналіз й узагальнено інформацію про їх динаміку та структуру. Крім цього досліджено особливості контролю за видатками в бюджетних установах. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є Західний офіс Державної аудиторської служби України. Предметом дослідження в даній роботі виступають показники видатків Західного офісу Держаудитслужби впродовж останніх п’яти років. Метою виконання робити є дослідження особливостей використання методичних положень бухгалтерського обліку бюджетною установою, щодо обліку видатків, аналіз основних економічних показників установи та її видатків, дослідження особливостей контролю та розробка рекомендацій для покращення наявних процесів. Нами проведено дослідження теоретичних підходів до обліку видатки, зокрема їх класифікації. Виявили, що вони поділяються за джерелами покриття 6 (загального фонду та спеціального фонду), за етапами руху бюджетних коштів (фактичні та касові), за бюджетною класифікацією (функціональною, відомчою, програмною та економічною класифікаціями). [3]. Нами зроблено огляд методик аналізу видатків. Основним завданням такого аналізу є оцінка забезпеченості установи ресурсами, повноти їх застосування та забезпечення цього процесу. При дослідженні підходів до контролю сформували основні його етапи та виокремили основні принципи, на яких базується контроль: незалежності, об’єктивності та неупередженості, повноти, єдності, обґрунтованості, публічності, відповідальності [4]. В рамках поглибленого дослідження як видатків Західного офісу Держаудитслужби так і загалом його діяльності нами проведено аналіз основних економічних показників, динаміки та структури видатків, параметричний аналіз. Щодо результатів, то присутнє зростання показників, що загалом говорить про збільшення фінансування з боку держави. Зростання чи скорочення видатків не можемо чітко назвати негативної чи позитивною тенденцією. Щодо кількісного аналізу доцільно розробити інтегрований показник. Вагомим в аналізі бюджетних установ є якісний аналіз наприклад з використанням опитувань та інших евристичних прийомів. При дослідження обліку видатків в Західному офісі, встановили використання меморіально-ордерної системи обліку. Облік здійснюється відповідно до законодавства за планом рахунків розробленим для державного сектору. Документообіг в установі здійснюється за налагодженою системою, але без розробленого графіку. При дослідженні організації та методики контролю видатків саме Західного офісу виявили відсутність загальної системи внутрішнього контролю. В установі існує контроль тільки в межах відділів керівниками за власними підходами та подальше звітування керівництву. Інформацію про видатки можемо побачити у всіх бюджетних звітах. Щодо фінансової звітності, то в більшості ми бачимо вплив тих чи інших видатків, так 7 наприклад в балансі через придбання активів, погашення заборгованості тощо. В звіті про фінансові результати бачимо витрати за обмінними та необмінними операціями. Також в звіті про рух грошових коштів можемо дослідити спрямування витрат. На основі проведеного дослідження нами запропоновано запровадити графік документообігу. Це знижує ризик помилок в організації документів. Щодо аналізу, то вважаємо необхідним запровадити здійснення постійного аналізу видатків для оперативного виявлення відхилень. Для підвищення ефективності контролю варто створити відділ внутрішнього контролю, який став би координаційним центром в питаннях контролю та розробив би відповідні підходи з урахуванням усіх особливостей.контроль.