Кафедра теоретичної та практичної психології

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62490

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Взаємозв’язок особистісної та соціальної ідентичності у структурі Я- концепції майбутніх психологів
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Романчук, Орися Богданівна; Romanchuk, Orysia Bohdanivna; Ткалич, Маріанна Григоріївна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Дослідження присвячено вивченню взаємозв’язку між особистісною, соціальною та професійною ідентичностями у структурі Я-концепції майбутніх психологів. Теоретичний аналіз виявив, що Я-концепція включає когнітивний, емоційний та поведінковий аспекти, які суттєво впливають на саморегуляцію та мотивацію. Особистісна ідентичність взаємодіє з соціальною, створюючи базу для формування професійної ідентичності, що є важливим аспектом розвитку майбутніх фахівців. Емпіричне дослідження показало позитивну кореляцію між цими ідентичностями та їх вплив на професійний розвиток. Результати також виявили роль особистісних рис, таких як відкритість, сумлінність та емоційна стабільність, а також таких чинників, як самоефективність і життєстійкість, у формуванні професійної ідентичності. Аналіз результатів підкреслив значення автентичності, яка сприяє гармонійному розвитку соціальної та професійної ідентичності. З іншого боку, проблеми, як-от самовідчуження, знижують ефективність професійного зростання. Факторний аналіз виділив шість компонентів Я-концепції: професійну ідентичність, позитивну соціальну інтеграцію, базові риси особистості, соціально конструйовану самооцінку, особистісну ідентичність та самодостатність. Результати вказують на важливість освітніх програм, що розвивають автентичність, соціальні зв’язки та життєстійкість, сприяючи успішній підготовці психологів до професійної діяльності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Взаємозв’язок особистісної та соціальної ідентичності у структурі Я- концепції майбутніх психологів
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Романчук, Орися Богданівна; Senytsia, Orysia Bohdanivna; Ткалич, Маріанна Григоріївна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Дослідження присвячено вивченню взаємозв’язку між особистісною, соціальною та професійною ідентичностями у структурі Я-концепції майбутніх психологів. Теоретичний аналіз виявив, що Я-концепція включає когнітивний, емоційний та поведінковий аспекти, які суттєво впливають на саморегуляцію та мотивацію. Особистісна ідентичність взаємодіє з соціальною, створюючи базу для формування професійної ідентичності, що є важливим аспектом розвитку майбутніх фахівців. Емпіричне дослідження показало позитивну кореляцію між цими ідентичностями та їх вплив на професійний розвиток. Результати також виявили роль особистісних рис, таких як відкритість, сумлінність та емоційна стабільність, а також таких чинників, як самоефективність і життєстійкість, у формуванні професійної ідентичності. Аналіз результатів підкреслив значення автентичності, яка сприяє гармонійному розвитку соціальної та професійної ідентичності. З іншого боку, проблеми, як-от самовідчуження, знижують ефективність професійного зростання. Факторний аналіз виділив шість компонентів Я-концепції: професійну ідентичність, позитивну соціальну інтеграцію, базові риси особистості, соціально конструйовану самооцінку, особистісну ідентичність та самодостатність. Результати вказують на важливість освітніх програм, що розвивають автентичність, соціальні зв’язки та життєстійкість, сприяючи успішній підготовці психологів до професійної діяльності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особистісні чинники адаптації до навчання майбутніх психологів
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Назар, Олеся Юріївна; Nazar, Olesia Yuriivna; Куций, Олександр Анатолійович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Адаптація, як психологічне поняття, це пристосування в процесі взаємодії з іншими, відновлення рівноваги між людиною та її середовищем, та здатність до регуляції власних емоцій, поведінки та когнітивних схем у відповідь на нові ситуації. Адаптація до навчання включає різні аспекти – від академічного та соціального до психологічного, що вимагає від студентів гнучкості, стійкості та розвитку специфічних навичок, таких як саморегуляція та емоційний контроль. Адаптація студентів до навчальної діяльності залежить від ряду особистісних чинників, які включають психологічні аспекти, когнітивні особливості, а також соціальні фактори. Для дослідження було сформовано вибірку із загальною кількістю досліджуваних у 92 особи. Віковий діапазон від 17 до 22 років. Жінок – 49 осіб, та чоловіків – 43 особи. А також для більш детального аналізу вибірка була розподілена на підгрупи: за критерієм статевої ознаки та критерієм курсу навчання студентів. Встановлено, що за порівняльними аналізом за критерієм статевої ознаки існували статистично значущі відмінності у показниках домінантності, інтернальності, та у рівні прийняття інших, емоційного комфорту та спрямованості на взаємодію. Також було виявлено за порівняльним аналізом за критерієм курсу навчання статистично значущі відмінності у показниках самоконтролю в спілкуванні, спрямованості на взаємодію, саморефлексії, та у копінг-стратегії уникнення. А також, показники адаптації до навчання були кореляційно пов’язаними із особистісними чинниками майбутніх психологів.