Кафедра теоретичної та практичної психології
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62490
Browse
Search Results
Item Особливості професійного самоздійснення як чинник психологічного благополуччя особистості майбутніх психологів(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Тищук, Оксана Сергіївна; Tyshchuk, Oksana Serhiivna; Балахтар, Валентина Візіторівна; Національний університет "Львівська політехніка"Професійне самоздійснення як форма життєвого самоздійснення, пов’язана з розкриттям потенціалу у професійній діяльності; є однією з фундаментальних складових психологічного благополуччя, що сприяє формуванню позитивного емоційного фону, зміцненню самооцінки, покращенню соціальної інтеграції та знаходженню сенсу життя. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 123 особи віком від 17 до 64 років та різної статі, яких було розподілено на групи за ознакою статі, віку, курсу навчання, типу зайнятості, місця проживання. Результати дисперсійного аналізу показали, що чоловіки із сільської місцевості мають вищу потребу у професійному зростанні, тоді як у жінок рівень самоздійснення залишається стабільним протягом навчання. У чоловіків спостерігається зниження мотивації на другому курсі. Жінки мають вищий рівень усвідомлення мети в житті порівняно з чоловіками, тоді як за іншими параметрами гендерних відмінностей не виявлено. Встановлено позитивний зв'язок між професійним самоздійсненням і психологічним благополуччям та негативний – із залежністю від емоцій і соціальних зв'язків. Зростання професійної самостійності позитивно впливає на благополуччя, що підтверджує значення професійного розвитку для психологічного комфорту.Item Особистісні чинники адаптації до навчання майбутніх психологів(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Назар, Олеся Юріївна; Nazar, Olesia Yuriivna; Куций, Олександр Анатолійович; Національний університет "Львівська політехніка"Адаптація, як психологічне поняття, це пристосування в процесі взаємодії з іншими, відновлення рівноваги між людиною та її середовищем, та здатність до регуляції власних емоцій, поведінки та когнітивних схем у відповідь на нові ситуації. Адаптація до навчання включає різні аспекти – від академічного та соціального до психологічного, що вимагає від студентів гнучкості, стійкості та розвитку специфічних навичок, таких як саморегуляція та емоційний контроль. Адаптація студентів до навчальної діяльності залежить від ряду особистісних чинників, які включають психологічні аспекти, когнітивні особливості, а також соціальні фактори. Для дослідження було сформовано вибірку із загальною кількістю досліджуваних у 92 особи. Віковий діапазон від 17 до 22 років. Жінок – 49 осіб, та чоловіків – 43 особи. А також для більш детального аналізу вибірка була розподілена на підгрупи: за критерієм статевої ознаки та критерієм курсу навчання студентів. Встановлено, що за порівняльними аналізом за критерієм статевої ознаки існували статистично значущі відмінності у показниках домінантності, інтернальності, та у рівні прийняття інших, емоційного комфорту та спрямованості на взаємодію. Також було виявлено за порівняльним аналізом за критерієм курсу навчання статистично значущі відмінності у показниках самоконтролю в спілкуванні, спрямованості на взаємодію, саморефлексії, та у копінг-стратегії уникнення. А також, показники адаптації до навчання були кореляційно пов’язаними із особистісними чинниками майбутніх психологів.