Кафедра теоретичної та практичної психології
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62490
Browse
Search Results
Item Психологічні особливості критичного мислення молоді(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Прончак, Роксолана Юріївна; Pronchak, Roksolana Yuriivna; Балахтар, Валентина Візіторівна; Національний університет "Львівська політехніка"Робота присвячена дослідженню психологічних особливостей критичного мислення студентської молоді. Теоретичний аналіз показав, що сформоване критичне мислення є одними з головних факторів в соціалізації особистості, так як особистість як суб’єкт соціальних відносин характеризується автономністю. У зв’язку з цим, вивчення психологічних особливостей критичного мислення студентської молоді як компонента соціального мислення з позиції суб’єктно-діяльнісного підходу є актуальним, оскільки забезпечує розкриття механізмів впливу соціуму на особистісні структури суб’єкта через вищий план його функціонування – когнітивний. Емпіричне дослідження підтвердило, що більшість респондентів доволі обізнані та проявляють взаємодію, їм властиві роздуми та співставлення фактів, вони здатні аналізувати ситуацію та приймати потрібні рішення, проте майже за всіма п’ятьма компонентам переважає низький або середній рівень критичного мислення. Зауважено що тільки за досить високого рівня сформованості критичного мислення студентів відкриваються перспективи подальшої професійної діяльності, яка потребує перетворення випускника вузу на самостійного, творчо та критично мислячого суб’єкта діяльності, що володіє вміннями та навичками ділової взаємодії та співробітництва, що виявляються в нестандартних підходах до вирішення завдань.Item Соціально-психологічні чинники творчого потенціалу особистості(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Гнідик, Ірина Ігорівна; Hnidyk, Iryna Ihorivna; Галян, Андрій Ігорович; Національний університет "Львівська політехніка"Творчий потенціал особистості – важлива частина особистісного потенціалу людини, що проявляється у формі динамічної та гнучкої структури особистісних рис, здібностей та індивідуально специфічно розвивається на різних етапах життя людини. Показано, що динамічна структура творчого потенціалу взаємопов’язана з індивідуальною системою самооцінки, особистісних рис, мотивації та самореалізації. У запропонованій концептуальній моделі компонентів творчого потенціалу категорії самореалізації, самооцінки та мотивації репрезентують важливу нішу. Робота з ними заслуговує першочергової уваги у консультаційній та психотерапевтичній практиці, спрямованій на розкриття та активацію творчого потенціалу особистості. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 61 особу віком від 26 до 76 років різної статі та різних професій. Досліджено, що показники креативності корелюють із самооцінкою, мотивацією, самореалізацією особистості, а також з емоційною стабільністю. Констатовано, що прагнення до самореалізації разом із достатньою мотивацією є одними із ключових предикторів розвитку креативності особистості. На основі емпіричних результатів дослідження розроблено програму психологічного супроводу з метою активації та подальшого розвитку творчого потенціалу дорослих.Item Мотивація навчальної діяльності учнів з різною самооцінкою(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Пацура, Оксана Орестівна; Patsura, Oksana Orestivna; Галян, Ігор Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"Тема мотивації навчальної діяльності учнів молодших класів є актуальною, адже від неї багато в чому залежить успішність навчання, подальший професійний шлях, але і вона багато у чому залежить від зовнішніх обставин (наприклад, статі, інтересів, емоційного стану, ціннісних орієнтацій, інтелектуального розвитку, характеру, шкільної психологічної атмосфери, сімейних стосунків). В дослідженні розглянуто проблему мотивації навчальної діяльності у молодшому шкільному віці, виявлено психологічні особливості мотивації навчальної діяльності у молодших школярів з різним рівнем самооцінки та їх особистісні детермінанти, досліджено зв’язок емоційних характеристик, клімату в сім’ї та мотивації навчальної діяльності у молодших школярів.