Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61741
Browse
Item Інформаційна система надання послуг в ресторанному бізнесі(Національний університет "Львівська політехніка", 2022) Гасій, Віталій Юрійович; Hasii, Vitalii Yuriiovych; Демків, Любомир Ігорович; Національний університет "Львівська політехніка"У наш час ресторанний бізнес є однією з перспективних галузей, які на даний час розвиваються. Більшість людей приходять до ресторану не тільки для того щоб посмакувати витонченими стравами, а й розслабитися, отримати задоволення від спілкування і просто відчути себе частиною суспільства [2]. Досягнення успіху у розвитку будь-якого бізнесу, у тому числі і ресторанного, залежить від безлічі факторів, одним з яких, в наш час, є використання інформаційних технологій. Сьогоднішній ресторан – це, насамперед, веселий і зручний спосіб провести час, один з головних елементів проведення дозвілля. Проведення даного процесу досить складна та вимагає: дотримання санітарних і технологічних норм, контролю за тоном і поведінкою персоналу, за обліковими процесом, аналізу транзакцій, обліку надходження продуктів, формування вартості страв і напівфабрикатів, процедур списання продуктів. Бажання автоматизації всіх цих процесів випливає, перш за все, з необхідності врахування великої кількості деталей. Зручність автоматизації процесів в закладах громадського харчування очевидна не тільки з точки зору «ведення справ», але і з позицій клієнтів, так як інформаційні системи дозволяють виконувати розрахунки з відвідувачами більш оперативно, забезпечити систему знижок для зареєстрованих клієнтів, здійснювати обслуговування на основі черг, забезпечити запропоноване меню усіма необхідними інгредієнтами та заощадити час. Також, намагаючись скоротити рівень затрат, ресторатори скорочували персонал: IT-фахівців, маркетологів, замдиректорів, кухарів і офіціантів. Були також значно сокрочені витрати на рекламу, що підштовхнуло ресторанний бізнес до більш активного використання соцмереж та спеціалізованих програм, зокрема, бронювання столиків через додатки [1]. Тому, з’являється потреба у розробці системи управління рестораном. В першому розділі було описано основні етапи розвитку наукової думки щодо даної предметної області, було здійснено аналітичний огляд літературних джерел, які стосуються інформаційних систем застосованих у сферах надання послуг, а особливо у закладах харчування таких як ресторани, здійснено оцінку впливу інформаційних технологій на сферу послуг, виконано аналіз та оцінка використання інформаційних технологій автоматизації в ресторанному бізнесі, а також аналіз останніх досліджень та публікацій. В другому розділі роботи проведено системний аналіз системи. Було визначено головні цілі розробки інформаційної системи шляхом здійснення побудови дерева цілей, визначено основні сутності даної предметної області, виконано UML моделювання системи за допомогою таких діаграм як: USE CASE, SEQUENCE, STATECHART, DEPLOYMENT, та структурне моделювання за допомогою стандарту IDEF1X, також було здійснено постановку та обґрунтування проблеми. У третьому розділі було здійснено вибір та обґрунтування методів та засобів розв’язання завдання. Було обрано такі методи і засоби, які були б найбільш зручними для реалізації інформаційної системи надання послуг в ресторанному бізнесі. Серед методів було обрано: системи масового обслуговування, архітектура клієнт-сервер, сховища даних; серед засобів було обрано: Microsoft SQL Server та Microsoft Access, мови програмування С++ та С#, платформа .NET, ADO.NET. В четвертому розділі було спроектовано базу даних визначено всі таблиці, атрибути їх обмеження, ключові поля та атрибути в яких дозволено нульові значення. Створено програмний продукт на основі проведеного системного аналізу предметної області. При створенні даного програмного продукту проведено верифікацію та валідацію, проведено аналіз помилок при застосуванні алгоритмів та їх виправлення, виявлення та усунення дефектів. Об’єкт дослідження – процеси аналізу діяльності та напрямів розвитку ресторану. Предмет дослідження – методи та засоби проектування і розробки інформаційної системи надання послуг в ресторанному бізнесі. Мета дослідження – розробка та подальше створення інформаційної системи надання послуг в ресторанному бізнесі, яка спрямована на скорочення затрат часу, заощадження людських та грошових ресурсів, а також для підвищення ефективності управління закладом харчування, прискорення швидкості і якості обслуговування гостей, мінімізація зловживань персоналу. Результати досліджень полягають у розробленні та апробації системи аналізу діяльності та напрямів розвитку ресторанного бізнесу для скорочення затрат часу, заощадження людських та грошових ресурсів, а також для підвищення ефективності управління закладом харчування, прискорення швидкості і якості обслуговування гостей, мінімізація зловживань персоналу.