Browsing by Author "Коляса, Остап"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Двигуни зі змінною ступінню стиску(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Коляса, Остап; Коляса, Андрій; Хома, Віталій; Національний університет «Львівська політехніка»Variable compression ratio is a technology to adjust the compression ratio of an internal combustion engine while the engine works. It is done to increase fuel efficiency under varying loads. Higher loads require lower ratios to be more efficient and vice versa. Variable compression engines allow to change the volume above the piston at 'Top dead point'. For automotive use it needs to be done dynamically according to the load and driving demands.Item Конструктивні схеми двигунів VCR, їх переваги і недоліки(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Коляса, Остап; Коляса, Андрій; Хома, Віталій; Національний університет «Львівська політехніка»Variable compression ratio is a technology to adjust the compression ratio of an internal combustion engine while the engine works. It is done to increase fuel efficiency under varying loads. Higher loads require lower ratios to be more efficient and vice versa. Variable compression engines allow to change the volume above the piston at 'Top dead point'. For automotive use it needs to be done dynamically according to the load and driving demands.Item Принципи структурної оцінки ремонтоздатності пневмопідвіски автобуса(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Гудз, Густав; Коляса, Остап; Коцюмбас, Олег; Олексюк, Володимир; Національний університет «Львівська політехніка»The principles of maintainability structural evaluation of bus pneumatic suspension are described from point of view of accessibility, based on graph theory. Taking as example Bogdan A70132 bus, the accessibility function of the front suspension is calculated under condition of multivariable sequence of dismantlement operations.