Browsing by Author "Лесько, Наталія"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Item Державна політика у сфері попередження насильства в сім’ї: поняття та сучасний стан(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Лесько, Наталія; Lesko, Nataliya; Леско, Наталья; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджується поняття та сучасний стан державної політики у сфері попередження насильства у сім’ї. Висвітлюються проблеми правового регулювання захисту дітей від насильства. Аналізуються основні вимоги Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбі із цими явищами від 11 травня 2011 р.Item Державний примус: поняття та характеристика(Видавництво Львівської політехніки, 2022-01-01) Лесько, Наталія; Lesko, Nataliia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті розглядається поняття та характеристика державного примусу в контексті принципу правової держави, верховенства права та законності. Правова держава не заперечує та не може заперечувати реалізацію примусового впливу, але не визнає примусу, який не засновано на праві. Зазначається, що у правовій науці відсутній загальновизнаний підхід до інтерпретації державного примусу. Державний примус порізному визначається дослідниками. Державний примус можна визначити, як уповноважену діяльність посадових осіб, спрямовану на реалізацію владних повноважень з метою дотримання та виконання правових актів. Державний примус як відношення характеризується однобічністю, владністю та нерівністю сторін, є завжди асиметричним. Зв’язок державного примусу з обмеженням і навіть позбавленням права - необхідна, але недостатня умова для характеристики державного примусу на сучасному етапі, оскільки не враховує зміни нормативно-правової бази можливої інтерпретації державного примусу, що характеризується закріпленням принципів правової держави, верховенства права та верховенства прав людини у Конституції України, на рівні загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України. Вказується, що застосування державного примусу не суперечить принципам, на яких ґрунтується правова держава. Правова держава немислима без влади, яка вирізняється високою легітимністю, що веде до підвищення відповідальності влади перед суспільством і спонукає її до використання всіх можливих засобів для досягнення суспільно корисних цілей, зокрема примусу. Право у правовій державі виражає збалансовану волю суспільства, в якій закладена основа державного примусу. Зазначено, що примус залишається важливим засобом виконання обов’язку держави щодо забезпечення недоторканності прав і свобод громадян. Державний примус в умовах правової держави характеризується законодавчо встановленими межами впливу держави на суб’єктів права. Державний примус у правовій державі реалізується з метою захисту прав людини та забезпечення загального блага. Державний примус не повинен принижувати гідність людини, має бути відповідним і обґрунтованим, нормативно визначений на підставі якісного законодавчого матеріалу. Примус у правовій державі розуміється, як заснований на вимогах права та здійснюваний у встановлених межах і формах шляхом фізичного, психічного або організаційного впливу на волю та поведінку суб’єктів права, діяльність державних органів і інших уповноважених осіб з метою запобігання порушенню або загрозі порушення правових норм, забезпечення прав і свобод особи, громадської безпеки та державного суверенітету, іншої суспільної та державної необхідності.Item Детермінанти, що обумовлюють насильство над дітьми(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Лесько, Наталія; Lesko, Nataliya; Лесько, Наталья; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті досліджено зміст термінів “обставини”, “причини”, “умови”, “чинники”, “детермінанти” правопорушень. Проаналізовано детермінанти, які обумовлюють насильство над дітьми.Item До питання відмінностей державної служби в Україні та Німеччині(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Пелипець, Наталія; Лесько, НаталіяThe purpose of the research is a comparative analysis of some issues of the organization of the public service in Germany and Ukraine. According to the purpose, I analyzed approaches to the treatment of the public service in Ukraine, identified the bodies that exercise it and compared it with the public service in Germany. Differences for entry into the state service are revealed. As a result of research, was found that the state service in the national law is significantly different from the german law. It is caused by some features of origin and development these legal systems, dominant legal doctrines and legal sources. Scientific innovation of the received results is that this work justifies the characteristics of the state public by comparing with a corresponding service in Germany, which is a scantily explored topic in the ukrainainian law.Item Законодавство України про адміністративні правопорушення як засіб реалізації адміністративно-деліктної політики(Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Лесько, Наталія; Lesko, Natalia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityЗ позиції методології системного аналізу в контексті чинного законодавства та теоретичних поглядів учених розглянуто законодавство України про адміністративні правопорушення як засіб реалізації адміністративно-деліктної політики. Досліджено поняття “адміністративно-деліктна політика”, що розглядається як діяльність держави, пов’язана із загальнодержавною політикою, наділена комплексом правових і організаційних засобів, об’єднаних спільною метою – забезпечити зниження адміністративної деліктності у різних сферах діяльності публічної адміністрації, удосконалення механізму охорони та захисту прав, свобод, законних інтересів учасників публічно-правових відносин, усунення причин й умов, що сприяють виникненню адміністративних правопорушень. Концептуальне опрацювання змісту адміністративно-деліктної політики і систематичне уточнення повинні обов’язково охоплювати: результати моніторингу правозастосовної практики у динаміці; дослідження проблем, що виникають у діяльності суб’єктів адміністративної юрисдикції щодо реалізації адміністративно-деліктного законодавства; аналіз результатів декриміналізації складів правопорушень за останні двадцять років; максимальне врахування критеріїв адміністративної деліктності під час формування адміністративно-деліктних норм; дослідження ефективності законодавства про адміністративні правопорушення, наслідки застосування, досягнення цілей адміністративних покарань. Законодавство України про адміністративні правопорушення є засобом реалізації адміністративно-деліктної політики, яка являє собою організовану державно-владну діяльність всіх гілок влади щодо здійснення на системній основі взаємопов’язаного комплексу організаційних, правових, пропагандистських, соціальноекономічних та інших заходів із протидії адміністративній деліктностіItem Правова природа адміністративної відповідальності неповнолітніх(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Лесько, НаталіяProblems of institute of administrative responsibility of minors are studied, the opinions of scholars in the sphere of administrative law are analyzed, on this basis new notion of administrative responsibility of minors is suggested. Administrative responsibility of minors – application of educational measures that are applicable to minors or administrative penalties to persons aged 16 – 18 years, guilty in committing of the administrative offense. Juvenile misconducts are so called barometer which determines morality level of the society. Illegal behavior of minor often starts from deviant activities and then overgrows into administrative offences. Insufficient and inopportune relation to administrative offences of children results in formation of their feelings of impunity and permissiveness. The aim of this work is studying of problems of administrative responsibility of minors and analyzing of ways of comprehension of administrative responsibility of minors.Item Типологія корупційних проявів у поліції(Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Лесько, Наталія; Lesko, Natalia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті розглянуто теоретичні аспекти типології корупційних проявів в поліції. Наголошується на існуванні корупційних ризиків, що впливають на ефективність діяльності органів поліції. Доведено, що запобігання корупційним ризикам це складний процес, оскільки не всі ризики можна ідентифікувати й оцінити, багато з них мають вірогідний характер. Розглянуто засади кримінальної, адміністративної та дисциплінарної відповідальності поліцейських за вчинення корупційних правопорушень. Виокремлено та досліджено основні корупційні ризики під час проходження служби в органах Національної поліції. Запропоновано шляхи щодо мінімізації потенційних корупційних ризиків під час проходження служби в органах Національної поліції. Підкреслено, що існують два основні підходи до визначення корупційних деліктів в державній службі: формування та нормативно-правове визначення переліку на основі суб’єктивних уявлень про корупцію; формулювання сутнісних ознак корупції. В антикорупційному законодавстві реалізується змішаний підхід, що включає наявність легальних дефініцій і затверджених переліків корупційних злочинів. Проте, легальна дефініція корупції, дана в ст. 1 Закону України “Про запобігання корупції”, не має практичного застосування. Доцільно відмовитися від спроби визначити корупцію в законодавстві, оскільки точне та вичерпне визначення цього явища неможливо. Запропоновано розрізняти корупційні правопорушення та правопорушення корупційного характеру. Корупційне правопорушення – це невиконання державним службовцем або іншою особою вимог, встановлених законодавством України про запобігання корупції. На відміну від корупційного правопорушення протиправне діяння, вчинене державним службовцям з метою отримання матеріальної вигоди для себе особисто або для третіх осіб, отримання або вимагання винагороди за виконання посадових обов’язків, є правопорушенням корупційного характеру. Таке правопорушення може бути кваліфіковано як злочин або як дисциплінарний проступок.Item Цифрові права людини в епоху глобалізації(Видавництво Львівської політехніки, 2021-08-10) Лесько, Наталія; Антонов, Микита; Lesko, Natalia; Antonov, Mikita; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті досліджено цифрові права людини в епоху глобалізації. Зауважено, що поява феномену цифрових прав людини пов’язана з виникненням свободи доступу до Інтернету, а також визначенням потенційного “right to be forgotten” (права вимагати видалення персональних даних, конфіденційної інформації про особу з результатів пошукових сервісів). Ці явища є досить новими, і з практичного погляду їх краще розглядати не як окрему групу прав людини (наприклад, як політичні, економічні, соціальні тощо), а як умовну категорію, яка охоплює особливості реалізації та гарантії захисту фундаментальних прав людини в Інтернеті. Зауважено, що права людини еволюціонують під впливом цифрових технологій. Проблематика прав людини може сприяти виробленню цілісного уявлення про регулювання нових технологій. Права людини можуть стати “маяками” для регулювання інформаційнно-комунікаційних технологій, вказуючи цілі, які повинні бути досягнуті, і шкоду, яка повинна бути попереджена відповідно до принципу пропорційності. Право на доступ до Інтернету не має на меті лише фізичну можливість доступу до мережі Інтернет. Воно базується на комунікаційній цінності Інтернету, що передбачає зв’язок цього права з іншими правами і свободами людини та необхідність доступу до Інтернету для їх реалізації, зокрема, свободи думки, вираження поглядів та переконань, права на розвиток, політичних прав, екологічних та інших основних прав людини. Підкреслено, що забезпечення прав людини в онлайн просторі здійснюється в основному на міжнародному рівні такими структурами як Рада ООН з прав людини, Генеральна Асамблея ООН, Європейський суд з прав людини тощо. Проте, єдиного нормативно-правового акту, який би закріплював основні цифрові права людини, ще не прийнято. Отже, більшість цифрових прав закріплені у різноманітних резолюціях Ради ООН з прав людини, і потребують систематизації у єдиний кодифікований акт – Декларацію цифрових прав людини. З кожним днем потреба у такому акті зростає, а за кілька десятків років без нього важко буде уявити еталон демократичного суспільства.