Browsing by Author "Мороз, Оксана Богданівна"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Припинення державної служби за порушення присяги(Національний університет "Львівська політехніка", 2021) Кравчук, Остап Леонідович; Бортник, Надія Петрівна; Національний університет "Львівська політехніка"; Беззубов, Дмитро Олександрович; Мороз, Оксана БогданівнаУ дисертації досліджено проблему припинення державної служби за порушення присяги в сучасних умовах правового розвитку України, визначено її теоретико-методологічні та практичні засади, з’ясовано природу присяги як юридичної категорії та явища правової дійсності, виходячи з нормативноправової регламентації основних принципів державної служби і гарантій державних службовців. Поняття «присяга» охарактеризовано як юридичний факт, крізь призму загального вчення про юридичні факти в теорії права, адже складення присяги породжує правові наслідки, настає відповідальність за її порушення. Визначено основні обставини, за яких терміни «клятва», «присяга» набували саме юридичного змісту у різних правових системах. Акцентовано, що притягнення до юридичної відповідальності за «порушення присяги» є юридично значущими діяннями, тобто проступками. Наголошено, що юридична відповідальність при порушенні присяги може спиратися на морально-етичні критерії, які, формалізуючись, набувають характеру правових. Обґрунтовано доцільність законодавчого закріплення «присяжних норм» як норм права, які за своїм юридичним значенням є загальнообов’язковим правилом поведінки для суб’єктів, що складають присягу. Вказано на необхідність законодавчого визначення поняття «присяга» як тексту та «порушення присяги» як проступку, вчинюваного державним службовцем, і його конкретного юридичного складу як підстави притягнення до дисциплінарної відповідальності. Зроблено висновок, що Присяга є не лише урочистою обіцянкою додержуватись певних зобов’язань, а конкретним юридичним зобов’язанням, тобто актом, що породжує юридичні факти, оскільки правова природа обіцянки та її застосування не властиві публічному праву. В диссертации исследована проблема прекращения государственной службы за нарушение присяги в современных условиях правового развития Украины, определены ее теоретико-методологические и практические основы, выяснено природу присяге в качестве юридической категории и явления правовой действительности, исходя из нормативно-правовой регламентации основных принципов государственной службы и гарантий государственных служащих. Понятие «присяга» охарактеризованы как юридический факт, сквозь призму общего учения о юридических фактах в теории права, ведь принесения присяги порождает правовые последствия, наступает ответственность за ее нарушение. Определены основные обстоятельства, при которых термины «клятва», «присяга» приобретали именно юридического содержания в различных правовых системах. Акцентировано, что привлечение к юридической ответственности за «нарушение присяги» является юридически значимыми действиями, то есть проступками. Отмечено, что юридическая ответственность при нарушении присяги может опираться на морально-этические критерии, которые, формализируясь, приобретают характер правовых. Обоснована целесообразность законодательного закрепления «присяжных норм» как норм права, по своему юридическому значению является общеобязательным правилом поведения для субъектов, присягу. Указано на необходимость законодательного определения понятия «присяга» в виде текста и «нарушение присяги» как проступка, совершенного государственным служащим, и его конкретного юридического состава как основания привлечения к дисциплинарной ответственности. Сделан вывод, что Присяга есть не только торжественной обещанием соблюдать определенные обязательства, а конкретным юридическим обязательствам, то есть актом, порождает юридические факты, поскольку правовая природа обещания и ее применение не свойственны публичному праву. The dissertation investigates the problem of termination of civil service for violation of the oath in modern conditions of legal development of Ukraine, defines its theoretical and methodological and practical principles, and clarifies the nature of the oath as a legal category and the phenomenon of legal reality, based on regulations guarantees of civil servants. The concept of «oath» is characterized as a legal fact, through the prism of the general doctrine of legal facts in the theory of law, because the oath generates legal consequences, there is responsibility for its violation. The main circumstances under which the terms «oath», «oath» acquired a legal meaning in different legal systems are determined. It is emphasized that bringing to legal responsibility for «violation of the oath» are legally significant acts, ie misdemeanors. It is emphasized that legal liability for violating the oath may be based on moral and ethical criteria, which, when formalized, become legal. The expediency of legislative consolidation of «sworn norms» as norms of law, which by their legal significance are a universally binding rule of conduct for the subjects taking the oath, is substantiated. The necessity of legislative definition of the concept of «oath» as a text and «violation of the oath» as a misdemeanor committed by a civil servant and its specific legal structure as a basis for disciplinary action is pointed out. It is concluded that the Oath is not only a solemn promise to comply with certain obligations, but a specific legal obligation, ie an act that gives rise to legal facts, because the legal nature of the promise and its application is not inherent in public law.Item Теоретико-правові засади податкового адміністрування в Україні(Інститут права імені Володимира Великого Міжрегіональної Академії управління персоналом, 2019) Ясько, Ігор Віталійович; Хомишин, Ірина Юріївна; Інститут права імені Володимира Великого Міжрегіональної Академії управління персоналом; Тильчик, Ольга Віталіївна; Мороз, Оксана БогданівнаДисертація присвячена дослідженню теоретико-правових засад податкового адміністрування в Україні. З’ясовано наукознавчу та методологічну основи дослідження теоретико-правових засад податкового адміністрування в Україні, визначено поняття та зміст податкового адміністрування в Україні. Окреслено основну мету податкової політики – це формування достатнього державного бюджету та стимулювання економічного зростання. Досліджено принципи адміністрування податків в Україні. Власне принципи оподаткування утворюють основу податкового законодавства, виконують функцію орієнтирів правотворчої і правозастосовної діяльності, показують вирішальний вплив на формування масової і професійної правосвідомості, стають надійним показником досягнутого у державі рівня урегульованості і порядку у суспільних відносинах. Виділено суб’єктів податкового адміністрування та проаналізовано їх правовий статус суб’єктів Серед них виділяють: органи, що відповідають за здійснення податкової політики; органи, які безпосередньо стягують податки і збори, а також ті, що контролюють їх сплату; органи (особи), що наділені окремими повноваженнями в податковій сфері. Основним завданням органів податкового адміністрування є створення ефективної системи оподаткування, а також забезпечення належного рівня виконавчості платників податків. Встановлено особливості податкового контрою, як елемента керування процесом оподатковування. Для з’ясування сутності податкового контролю в ході дослідження визначено його об'єкт і предмет, склад суб'єктів, цілі і завдання, а також зміст. Визначено напрями удосконалення системи податкового адміністрування в умовах трансформаційних процесів. Основною метою модернізації податкової системи є не тільки створення оптимальних умов для процесу податкового адміністрування та підвищення ефективності роботи податкових органів, а й – формування принципово нового типу взаємин з платниками податків. Диссертация посвящена исследованию теоретико-правовых основ налогового администрирования в Украине. Выяснено науковедческую и методологическую основы исследования теоретико-правовых основ налогового администрирования в Украине, определены понятие и содержание налогового администрирования в Украине. Определены основные цели налоговой политики – это формирование достаточного государственного бюджета и стимулирования экономического роста Исследованы принципы администрирования налогов в Украине. Собственно принципы налогообложения образуют основу налогового законодательства, выполняют функцию ориентиров правотворческой и правоприменительной деятельности, показывают решающее влияние на формирование массового и профессионального правосознания, становятся надежным показателем достигнутого в государстве уровня урегулированности и порядка в общественных отношениях. Выделено субъектов налогового администрирования и проанализированы их правовой статус субъектов, среди них выделяют: органы, отвечающие за осуществление налоговой политики; органы, которые непосредственно взимают налоги и сборы, а также те, которые контролируют их уплату; органы (лица), наделенные отдельными полномочиями в налоговой сфере. Основной задачей органов налогового администрирования является создание эффективной системы налогообложения, а также обеспечение надлежащего уровня исполнительности налогоплательщиков. Установлены особенности налогового контролю, как элемента управления процессом налогообложения. Для выяснения сущности налогового контроля в ходе исследования определены его объект и предмет, состав субъектов, цели и задачи, а также содержание. Определены направления совершенствования системы налогового администрирования в условиях трансформационных процессов. Основной целью модернизации налоговой системы является не только создание оптимальных условий для процесса налогового администрирования и повышения эффективности работы налоговых органов, но и – формирование принципиально нового типа взаимоотношений с налогоплательщиками. The dissertation is devoted to the study of the theoretical and legal principles of tax administration in Ukraine. The scientific-methodological and methodological foundations of the theoretical and legal principles of tax administration in Ukraine are determined, the concept and content of tax administration in Ukraine are defined. The main purpose of tax policy is outlined – It is the formation of a sufficient state budget and stimulation of economic growth The principles of tax administration in Ukraine are investigated. Actually, the principles of taxation form the basis of tax legislation, serve as a guide for lawmaking and law-enforcement activities, show a decisive influence on the formation of mass and professional sense of justice, become a reliable indicator of the level of regulation and order in the state achieved in public relations. The subjects of tax administration are distinguished and their legal status is analyzed. Among them there are: bodies responsible for implementation of the tax policy; bodies directly collecting taxes and fees, as well as those who control their payment; bodies (persons) with specific powers in the tax area. The main task of the tax administration is to create an effective tax system, as well as to ensure an adequate level of taxpayer performance. The peculiarities of tax control as a control element of taxation process are established. To clarify the essence of tax control its object and subject, the composition of subjects, goals and objectives, as well as content are determined during the study The directions of perfection of the tax administration system in the conditions of transformation processes are determined. The main objective of modernizing the tax system is not only to create optimal conditions for the process of tax administration and increase the efficiency of tax authorities, but also – the formation of a fundamentally new type of relationship with taxpayers.