Browsing by Author "Пелещишин, Оксана Петрівна"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Математичне та програмне забезпечення маркетингової діяльності підприємства в онлайн-спільнотах(Національний університет "Львівська політехніка", 2014) Пелещишин, Оксана ПетрівнаУ дисертаційній роботі розв’язано важливе наукове завдання розроблення математичного та програмного забезпечення для ефективного використання онлайн-спільнот у маркетинговій діяльності підприємства. Для розв’язання цього завдання удосконалено модель онлайн-спільнот та опис механізмів передавання маркетингової інформації в онлайн-спільнотах. Розроблено базові стратегії використання онлайн-спільнот у маркетингу із класифікацією завдань та засобів реалізації. Розроблено методи відбору релевантних та важливих для маркетингу онлайн-спільнот, які ґрунтуються на визначенні уведених показників маркетингової релевантності та маркетингової важливості онлайн-спільнот. Розроблено метод аналізу ефективності дій маркетологів в онлайн-спільнотах, побудовано математичну модель задачі пошуку оптимального розподілу маркетологів між сайтами онлайн-спільнот та запропоновано підхід до її розв’язання. У прикладному аспекті розроблено програмно-алгоритмічний комплекс, функціональність якого дає змогу організувати та ефективно підтримувати маркетингові комунікації в онлайн-спільнотах. В диссертационной работе решено важное научное задание разработки математического и программного обеспечения для эффективного использования онлайн-сообществ в маркетинговой деятельности предприятия. Для решения этого задания усовершенствована модель онлайн-сообществ и описание механизмов передачи маркетинговой информации в WWW. Разработаны базовые стратегии использования онлайн-сообществ в маркетинге с классификацией задач и средств реализации. Разработаны методы отбора релевантных и важных для маркетинга онлайн-сообществ, которые основаны на определении введенных показателей маркетинговой релевантности и маркетинговой важности онлайн-сообществ. Разработан метод анализа эффективности действий маркетологов в онлайн-сообществах, сформулирована задача поиска оптимального распределения маркетологов между сайтами онлайн-сообществ и предложен подход к ее решению. В прикладном аспекте разработан программно-алгоритмический комплекс, функциональность которого позволяет организовать и эффективно поддерживать маркетинговые коммуникации в онлайн-сообществах. In the thesis a major scientific problem of developing mathematical and software means for effective use of online communities in the marketing activity of the company was resolved. In the first chapter the main types of social World Wide Web environments from the perspective of their use in the marketing activity of a company were analyzed. Ways of Internet marketing were analyzed taking into consideration dynamic development of Web 2.0 technologies, features of decision-making in marketing activity in online communities. Main types of information flows in online communities were identified, aspects of their implementation and factors that influence the complexity and effectiveness of the communication process were distinguished. In the second chapter a framework for creating software and information complex to realize major ways of using information technologies and software in marketing in online communities was developed: analytical – for searching, accounting and analytical processing of online communities’ content, and managerial – for monitoring, analyzing and handling intensive marketing activity. Basic strategies of using online communities in marketing, based on analysis of such communication attributes as activity intensity and analysis depth, were identified. Formal specification of properties and data of online communities and discussions which enables the development of database model for accounting information flows in online communities was made. The concepts of marketing relevance and marketing importance of online communities and discussions were introduced and mathematically described. Methods of determining these parameters, which enable selection of online communities important for marketing, were suggested. In the third chapter algorithms of searching and selecting online communities and discussions relevant for marketing using advanced features of global search engines were built. Methods of improving efficiency of the company’s official website in marketing as a means of monitoring information flows in communities, catalog of discussions and positive feedback about the company and its products, user experience knowledge base of online community members and aggregator of employees’ non-official websites were suggested. Indicators of company representatives’ performance based on the analysis of social reaction to posts and behavior of marketing specialists were identified. Mathematical models of the problem of finding optimal assignment of performers to online communities’ websites in order to maximize the effect of distributing marketing information and minimize the cost of activities in online communities were built. The use of apparatus of the theory of coordination for finding the best assignment of company representatives to online communities and controlling their interaction was suggested. In the fourth chapter a complex system architecture for automating activity of marketing specialists in online communities was developed, major components of the system, their functions and technical aspects of implementation were described. The functionality of the software and algorithmic complex enables organization and effective maintaining of marketing communications in online communities.Item Інтеграція міжнародних стандартів управління якістю у загальну систему документообігу вищого навчального закладу(Київський національний університет будівництва і архітектури, 2016) Мина, Жанна Василівна; Ярка, Уляна Борисівна; Пелещишин, Оксана Петрівна; Білущак, Тетяна МиколаївнаДосліджено використання міжнародних стандартів системи управління якістю у вищому навчальному закладі. З'ясовано, що ефективна діяльність університету з надання освітніх послуг проходить через запровадження стандартів якості ISO 9001, які дають можливість забезпечити якість вищої освіти і дозволяють удосконалювати діяльність ВНЗ, систематизувати процеси ВНЗ, які впливають на якість підготовки випускників та підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Показано взаємозалежність якості організації освітнього процесу та використання інформаційних технологій у всіх видах діяльності ВНЗ. Розглянуто інформаційно-документні потоки з погляду вимог до документації системи якості. Підкреслено, що для досягнення цілей у сфері якості освіти потрібна оцінка можливостей використання існуючих інформаційних систем (ІС). Також у статті представлено аналіз використання даних та функціональності ІС Національного університету «Львівська політехніка» у процесі розроблення системи управління якістю. Розглянуто використання інформаційних систем, які дозволяють упорядкувати та стандартизувати освітній процес, а також доведено, що постійне покращення якості освіти досягається за рахунок періодичного аналізу даних ІС та прийняття зважених управлінських рішень. In this paper the authors have investigated the use of international standards of quality management system in higher educational institutions. It has been found that the effective work of a university, in order to provide educational services, depends on the implementation of quality standards ISO 9001, which enable to ensure the necessary quality of higher education and can improve the activity of higher educational institutions and systematize their processes, which affect the quality of graduates training and professional development of research and teaching staff. In addition, The quality of the organization of educational process is enhanced through the use of information technology in all kinds of higher educational institution’s activities. Determined that it is appropriate to review information document flow requirements in terms of documentation quality system. Therefore, it is also necessary to consider the document-information flows in terms of requirements for quality system documentation. The paper analyzes data usage and functionality of IS at Lviv Polytechnic National University in the process of development of quality management system. The continuous improvement of the quality of education is achieved by periodic analysis of data of information systems and management decisions based on facts.