Browsing by Author "Gregor, B."
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Information grounds of business negotiations in international markets(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Gregor, B.; Kalinska-Kula, М.The article presents an attempt to assess the degree and scope of using information obtained to support business negotiation processes conducted in international markets. The article includes the characterization of used information sources as well as an analysis of usefulness of obtained information in the context of satisfying information demand of negotiators. The study was based on the results of empirical research that was conducted on the sample of 267 enterprises using the method of direct interview. Наведено спробу оцінити ступінь і масштаби використання інформації, одержаної для підтримки процесів бізнес-переговорів, які проводяться на міжнародних ринках, а також характеристику використаних джерел інформації, а також аналіз корисності отриманої інформації в контексті задоволення інформаційного попиту переговірників. Дослідження ґрунтується на результатах емпіричних досліджень, які проводилися на 267 підприємствах, використовуючи метод прямого інтерв'ю.Item User-generated content – an opportunity or a threat in terms of building brand image(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Gasinska, М.; Gregor, B.Growing popularity of social services and mobile internet influenced information exchange – people have a possibility of sharing content in a real time with unlimited number of internet users. It has its consequences for marketing communication. The consumers share their opinions concerning products, brands and services, upload information about novelties, spread pictures and movies within short time. The theoretical aspects of user-generated content and examples of its positive and negative influence on marketing communication will be disсribed in this article. Зростаюча популярність соціальних послуг і мобільного Інтернету вплинула на інформаційний обмін – люди мають можливість обмінюватися контентом у реальному часі з необмеженою кількістю користувачів Інтернету. Це має свої наслідки у маркетингових комунікаціях. Споживачі діляться своїми думками стосовно продуктів, брендів і послуг, завантажують інформацію щодо новинок, викладають картинки і фільми за короткий час. Описані теоретичні аспекти користувацького контенту і прикладів його позитивного та негативного впливів на маркетингові комунікації.