Browsing by Author "Sobczyk, G."
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item New phenomena in the XXI century consumption and their marketing implications(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Sobczyk, G.Проаналізовано зміни у споживчих перевагах та споживчій поведінці, які спостерігаються у ХХІ ст. як результат специфічних економічних, соціальних та культурних передумов. До особливостей споживання, що виникають у контексті глобалізації ринків та економіки, загалом зараховують зміну структури споживання, споживчий гедонізм, екологізацію споживання, етичність та сталість споживання, зниження споживання тощо. Досліджено тренди щодо екоспоживання та принципи сталого споживання, які охоплюють екологічні, економічні, соціальні, психологічні та просторові напрями. Запропоновано перспективи досліджень споживчих мегатрендів. The article brings forth a presentation of the changes in consumption patterns and consumer behaviour that have been taking place in the twenty-first century as a result of specific economic, social and cultural conditioning. The already identified consumption developments occurring in the context of the globalisation of economies and markets include the following: transformation in the structure of consumption itself, consumption hedonism, the greening of consumption, ethical and sustainable consumption, deconsumption and other trends.Item Personal consumption in Poland in global crisis conditions(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Sobczyk, G.The article presents a consumer economic situation of Polish households in the global financial crisis conditions. Determinants of an personal consumption and its chosen measures in the years 2008-2011 were shown. The thesis concerning the significant role of consumption in the growth of economy of a country gained despite of recessionary occurrence was substantiated. Представлена споживча економічна ситуація польських домогосподарств в умовах глобальної фінансової кризи. Висвітлено детермінанти особистого споживання і його індикатори у період 2008–2011 рр. Висвітлено тези про велику роль особистого споживання у зростанні економіки країни.