Browsing by Subject "тренінг"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Впровадження естетотерапевтичних технологій та новітніх тренінгів у викладанні етики та естетики(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Антонець, Марина; Соляник, АллаРозглянуто особливості впровадження програм, що впливають на духовний розвиток особистості молоді в процесі викладання курсу “Етика і естетика”, зокрема методу драматизації, елементів образотворчого мистецтва, витинанок тощо. Показано значущість проведення тренінгу “Мої слова” та коучінгу “Ти особливий”. A determining factor of education quality assurance is the introduction of innovative teaching methods in the studying process. The authors advise to apply new aesthetic and therapeutic techniques and training programmes in teaching Ethics and Aesthetics. In their view, they affect both the development of creative abilities of children and young people and their spiritual development. The director of the art theatre studio of the comprehensive boarding school uses these programmes in his work organizing leisure activities for children after classes. A hand-cut paper work can be a wonderful Christmas or Easter present. This advanced aesthetic and therapeutic method enables children to develop their creative potential and give joy to other people. Workings with scissors, paper and glue, children make fantastic cutouts, flowers and beautiful postcards. This process evokes positive emotions, creates psychological comfort, helps them to reveal their hidden talents and communicate with other pupils. A training course “You’re special” helps to see the ways of interaction with others and find one’s mission in this world. Participating in the training course “My words”, pupils and students can get acquainted with a negative impact of foul language on human life and they may give up using the bad words. The introduction of new aesthetic and therapeutic techniques and training programmes in Ethics and Aesthetics teaching helps to master ethical and aesthetic categories and affect the spiritual development of the students and pupils’ personalities. They can learn to respond to the beauty in an adequate way and give presents to their relatives and friends. These programs contribute to the development of positive character traits of young people such as responsibility, courage, honesty and respect for one’s neighbour.Item Методика тренінгової діяльності персоналу в сфері торгівлі(Видавництво Львівської політехніки, 2020-05-21) Дементєва, Олександра; Химиця, Наталія; Національний університет “Львівська політехніка”The article describes the features of corporate culture, namely the training. Contextual diagram of relationships is proposed.Item Тестовий доступ до баз компанії EBSCO Publishing у НТБ НУ «Львівська політехніка»(2013) Назаровець, СергійItem Формування педагогічної культури майбутніх соціальних працівників на засадах акмеологічного підходу в закладах вищої освіти(Хмельницький національний університет, 2020) Келемен, Андріана Василівна; Романовська, Людмила Іванівна; Хмельницький національний університет; Поліщук, Віра Аркадіївна; Зелений, Володимир Івановичдисертації проаналізовано теоретичні та практичні основи формування педагогічної культури майбутніх соціальних працівників на засадах акмеологічного підходу. Під час наукового пошуку досліджено понятійно-термінологічну сутність педагогічної культури, встановленої її особливості для майбутніх соціальних працівників, визначено компоненти, критерії, показники та рівні її сформованості. Акмеологічний підхід розглядаємо детермінантом, що стимулює розвиток педагогічної культури у майбутніх соціальних працівників. Обґрунтовано сукупність організаційно-педагогічних умов формування педагогічної культури майбутніх соціальних працівників на засадах акмеологічного підходу (вдосконалення суб’єктності як засобу саморозвитку майбутнього соціального працівника; спонукання до самопізнання та самовдосконалення шляхом використання творчих завдань, вправ та педагогічних ситуацій; активне використання інтерактивних методів навчання в освітньому процесі; розвиток особистісних якостей та педагогічної рефлексії, шляхом впровадження тренінгових технологій) та запропоновано механізми їх впровадження. Розроблено структурну модель, що складається з цільово-концептуального, теоретико-методологічного, змістово-технологічного, процесуально-організаційного та оцінювально-результативного блоків. Результати дослідження підтвердили ефективність авторського підходу до формування педагогічної культури. В диссертации проанализированы теоретические и практические основы формирования педагогической культуры будущих социальных работников на основе акмеологического подхода. Во время научного поиска исследовано понятийно-терминологическую сущность педагогической культуры, установлено ее особенности для будущих социальных работников, определены компоненты, критерии, показатели и уровни ее сформированности. Акмеологический подход рассматриваем детерминантом, который стимулирует развитие педагогической культуры будущих социальных работников. Обоснованно совокупность организационно-педагогических условий формирования педагогической культуры будущих социальных работников на основе акмеологического подхода (совершенствование субъектности как средства саморазвития будущего социального работника; побуждение к самопознанию и самосовершенствованию, путем использования творческих заданий, упражнений и педагогических ситуаций; активное использование интерактивных методов обучения в образовательном процессе, развитие личностных качеств и педагогической рефлексии, путем внедрения тренинговых технологи) и разработаны механизмы их внедрения. Представлено структурную модель, которая состоит из целево-концептуального, теоретико-методологического, содержательно-технологического, процессуально-организационного и оценочно-результативного блоков. Результаты исследования подтвердили эффективность авторского подхода к формированию педагогической культуры. The theoretical and practical bases of formation of pedagogical culture of future social workers on the basis of acmeological approach are analyzed in the dissertation. During the scientific search the conceptual and terminological essence of pedagogical culture, its peculiarities for future social workers, was investigated. In the structure of pedagogical culture of future social workers the motivational-value, cognitive-axiological, connective-activity, reflexive-personal components are distinguished. Criteria and indicators that allow qualitative characterization of pedagogical culture are defined. Three levels of high (professional-creative), medium (professional-adaptive) and low (critical) formation of pedagogical culture of future social workers are distinguished. We consider the acmeological approach to be an important determinant that stimulates the development of pedagogical culture in future social workers. Based on the acmeological approach, the professional training of future social workers is considered as the process of achieving each student the highest possible («acme») level of theoretical and practical excellence in educational, scientific and educational activities. The totality is substantiated of organizational and pedagogical conditions of forming pedagogical culture of future social workers on the basis of acmeological approach (improvement of subjectivity as a means of self-development of the future social worker; motivation to self-knowledge and self-improvement through the use of creative tasks; process, development of personal qualities and pedagogical reflection, through the introduction of training technologies). During the study of the students disciplines «Social business», «Special pedagogy and special psychology», «Innovation in social activity», «General pedagogy», «Pedagogical skill», «Culture of business communication» purposefully and systematically implemented organizational and pedagogical conditions, which provided: working on improving the subjectivity, by filling in an acmeogram and developing an acme program; encouraging self-knowledge through the use of pedagogical situations of competitive, game and research type, as well as the unleashing of practical tasks and exercises that modeled barriers to communication and stereotypes that impede productive communication; the development of complex and simple communication skills based on interactive games that helped to identify important elements and displayed them in an artificially created context in the form of a real scheme of action; improvement of personal qualities through participation of students in the training «Formation of pedagogical culture of future social workers», which included discussions, exercises, activating games, brainstorming, role and didactic games, small group work, mini-lectures. It is established that pedagogical modeling is able to combine theoretical and applied (practical) research on the formation of pedagogical culture of future social workers. Model development ensured integrity and systematic activity. In the practical plane, the structural model covers the following blocks: 1) target-conceptual (social order, purpose, task); 2) theoretical and methodological (professiogram, approaches, principles); 3) content technology (stages and technologies); 4) procedural and organizational (organizational and pedagogical conditions, methods, forms, means; 5) evaluative and effective (components, criteria, levels and result). The development and implementation of the structural model of future social workers in the educational process of vocational training aim at practical assistance in shaping the appropriate level of pedagogical culture while studying at the higher education institutions. To test the effectiveness of the author's approach to the formation of pedagogical culture in future social workers, a formative stage of the experiment was organized. The results of the study confirmed the effectiveness of the author's approach to the formation of pedagogical culture of future social workers.Item Інформаційне забезпечення соціальної реклами: проблеми та перспективи(Видавництво Львівської політехніки, 2020-05-21) Назар, Токар; Мина, Жанна; Національний університет “Львівська політехніка”This article describes social advertising as an important phenomenon in society that raises current issues. You can also see foreign experience in this area and assess the main problems in Ukraine.