Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні. – 2018 р.

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/43526

Тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції 22–23 лютого 2018 року, Львів

Опубліковано тези доповідей, виголошені авторами на 3-й Всеукраїнській науково-практичній конференції «Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні». До збірника увійшли праці, які стосуються науково-дослідних і проектних робіт у сфері автобусобудування та особливостей міських, приміських і міжміських автобусних перевезень в Україні. Для наукових працівників, аспірантів, викладачів вищих навчальних закладів, інженерів, студентів.

Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, 22–23 лютого 2018 року, Львів / Національний університет «Львівська політехніка», Інститут інженерної механіки та транспорту. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 212 с.

Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, Львів

Зміст


1
АВТОБУСО- ТА АВТОМОБІЛЕБУДУВАННЯ
3
6
8
11
12
14
15
18
23
25
28
31
34
36
38
40
42
44
49
51
55
59
60
64
67
72
75
76
77
81
84
86
89
91
94
100
102
110
119
126
ІННОВАЦІЇ В ПЕРЕВЕЗЕННЯХ КОЛІСНИМ ТРАНСПОРТОМ
130
132
135
138
142
144
146
148
150
153
156
158
161
163
166
168
170
171
172
174
175
177
178
180
181
184
186
187
189
191
193
195
197
204
208

Content


1
AVTOBUSO- TA AVTOMOBILEBUDUVANNIA
3
6
8
11
12
14
15
18
23
25
28
31
34
36
38
40
42
44
49
51
55
59
60
64
67
72
75
76
77
81
84
86
89
91
94
100
102
110
119
126
INNOVATSII V PEREVEZENNIAKH KOLISNYM TRANSPORTOM
130
132
135
138
142
144
146
148
150
153
156
158
161
163
166
168
170
171
172
174
175
177
178
180
181
184
186
187
189
191
193
195
197
204
208

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Thumbnail Image
    Item
    Розрахунок регулятора гальмівних сил для автобусів 5-го класу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Самородов, Вадим; Краснокутський, Володимир; Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
    The proposed model of the braking force regulator is convenient for improving the braking process of the bus through a more rational distribution of braking forces while driving the bus.
  • Thumbnail Image
    Item
    Підбір силової установки автобуса з умов паливної економічності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Боднар, Микола; Попович, Віталій; Слюз, Юрій; Національний університет “Львівська політехніка”
    Considered the possibility of selecting the power drive of the bus from the conditions of fuel economy. Described are the necessary conditions for carrying out the necessary rough accounts by computer modeling.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analysis of construction features and formation of concept of armored combat vehicles of the type MRAP
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Andriienko, Anatolii; Hrubel, Mykhailo; Nanivskyi, Roman; National Army Academy Named After Hetman Petro Sahaidachnyi
    The theses of report analyze the nature of local wars and armed conflicts of recent decades, which necessitates the use of armored combat vehicles of the type MRAP. There are described the advantages of the cars of this class in comparison with the existing combat vehicles and the prospects of their further use in modern armed conflicts
  • Thumbnail Image
    Item
    Nowa procedura przeprowadzania badań emisji spalin z pojazdów samochodowych z wykorzystaniem testów drogowych
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Jaworski, Artur; Kuszewski, Hubert; Lejda, Kazimierz; Ustrzycki, Adam; Mądziel, Maksymilian; Latała, Dawid; Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
    Until now, passenger cars before getting permission to sell were tested in the laboratory conditions in order to determine the amount of harmful gas compounds emission and average fuel consumption. However, studies have shown that, during real driving, emission results significantly differ from those obtained in the laboratory. For this purpose, the European Commission has created a new procedure for conducting of driving cycle WLTP (World Harmonized Light-Duty Procedure) taking into account road test (Real-Driving Emissions, RDE). The article presents selected results of pollutant emissions research using the HORIBA OBS 2200 road analysis system.
  • Thumbnail Image
    Item
    Metody oceny podstawowych parametrów procesu spalania w tłokowych silnikach spalinowych
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Lejda, Kazimierz; Warianek, Michał; Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza; Kielce University of Technology Aleja Tysiąclecia Państwa Polskiego
    W artykule przedstawiono wybrane metody oceny podstawowych parametrów procesu spalania, dokonano oceny użyteczności i ograniczeń stosowania metod służących do określania inicjacji oraz końca procesu spalania w tłokowych silnikach spalinowych. Rozpatrywane metody bazują na danych zawartych w rzeczywistych, rozwiniętych wykresach indykatorowych. Omówione zostały ponadto podstawowe założenia termodynamiczne i zakres stosowania metody oceny procesu spalania na podstawie rzeczywistego cyklu pracy tłokowego silnika spalinowego sporządzonego w podwójnej skali logarytmicznej.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічна стійкість автобуса особливо великого класу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Сахно, Володимир; Мурований, Ігор; Селезньов, Вадим; Національний транспортний університет; Луцький національний технічний університет
    The mathematical model of a articulated bus was developed, with the help of which it was established that the movement of a typical articulated vehicle to a speed of 31 m / s in the absence of control effects on the trailer wheels is stable. The use of control effects to correct the trajectory of the trailer leads to the fact that already at a speed of 12 m / s, among the roots of the system of equations, a positive root appears, indicating a possible oscillatory instability of the articulated vehicle.
  • Thumbnail Image
    Item
    Eksploatacyjne zużycie tribologiczne cylindrów doładowanego Silnika wysokopprężnego wynikające z właściwości materiałowych jego żeliwnego bloku
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Michalski, Jacek; Woś, Paweł; Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
    The chemical composition, metallographic structure, graphite form and hardness of cast iron cylinders in 1.6D Turbo Diesel engine block powering a Polonez FSO car, after a very small run of 5762 km were shown. The accuracy of dimension and shape as well as the topography of the surface of its cylinders are also provided. A different value of abrasive wear of cylinders 1, 2, 3 was found in comparison with cylinder 4. The lower tribological wear of cylinder 4 resulted from its higher hardness caused by pearlite dispersion and more favorable shape of gray iron graphite particles, as compared to cylinders 1, 2 and 3 shown. This occurred for a similar geometric structure of the surface of the coated cylinders at a slightly higher height surface roughness of the fourth cylinder.
  • Thumbnail Image
    Item
    Принципи структурної оцінки ремонтоздатності пневмопідвіски автобуса
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Гудз, Густав; Коляса, Остап; Коцюмбас, Олег; Олексюк, Володимир; Національний університет «Львівська політехніка»
    The principles of maintainability structural evaluation of bus pneumatic suspension are described from point of view of accessibility, based on graph theory. Taking as example Bogdan A70132 bus, the accessibility function of the front suspension is calculated under condition of multivariable sequence of dismantlement operations.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження особливостей технічного обслуговування та експлуатації електричних автомобілів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Микицей, Богдан; Вусятицький, Роман; Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
    During previous few years, the number of electric vehicles in Ukraine increased. Because of that we need to determine main measures for their maintenance.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив роботи стабілізатора поперечної стійкості на безпеку руху автомобіля по нерівній дорозі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Поляков, Віктор; Шарай, Світлана; Разбойніков, Олександр; Національний транспортний університет
    The results of the research of uniform rectilinear movement of a car on a bearing surface, which has a sinusoidal road roughness, was presented. The calculations takes into account changing in the transfer function of the suspension system, as well as the work of bump stop and rebound bumper. Conducted calculations for a car Renault 15TS with anti-roll bar and without was presented.