Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні. – 2018 р.

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/43526

Тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції 22–23 лютого 2018 року, Львів

Опубліковано тези доповідей, виголошені авторами на 3-й Всеукраїнській науково-практичній конференції «Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні». До збірника увійшли праці, які стосуються науково-дослідних і проектних робіт у сфері автобусобудування та особливостей міських, приміських і міжміських автобусних перевезень в Україні. Для наукових працівників, аспірантів, викладачів вищих навчальних закладів, інженерів, студентів.

Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, 22–23 лютого 2018 року, Львів / Національний університет «Львівська політехніка», Інститут інженерної механіки та транспорту. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 212 с.

Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні : тези доповідей III-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції, Львів

Зміст


1
АВТОБУСО- ТА АВТОМОБІЛЕБУДУВАННЯ
3
6
8
11
12
14
15
18
23
25
28
31
34
36
38
40
42
44
49
51
55
59
60
64
67
72
75
76
77
81
84
86
89
91
94
100
102
110
119
126
ІННОВАЦІЇ В ПЕРЕВЕЗЕННЯХ КОЛІСНИМ ТРАНСПОРТОМ
130
132
135
138
142
144
146
148
150
153
156
158
161
163
166
168
170
171
172
174
175
177
178
180
181
184
186
187
189
191
193
195
197
204
208

Content


1
AVTOBUSO- TA AVTOMOBILEBUDUVANNIA
3
6
8
11
12
14
15
18
23
25
28
31
34
36
38
40
42
44
49
51
55
59
60
64
67
72
75
76
77
81
84
86
89
91
94
100
102
110
119
126
INNOVATSII V PEREVEZENNIAKH KOLISNYM TRANSPORTOM
130
132
135
138
142
144
146
148
150
153
156
158
161
163
166
168
170
171
172
174
175
177
178
180
181
184
186
187
189
191
193
195
197
204
208

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика натурного дослідження та імітаційного моделювання інтенсивності руху та транспортних черг
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Харчишин, Тарас; Квартирук, Тетяна; Когут, Наталія; Відокремлений структурний підрозділ Львівський автомобільно-дорожній коледж Національного університету «Львівська політехніка»; Національний університет «Львівська політехніка»
    During the evaluation and determination of work efficiency of traffic organization scheme the first stage is carrying out transport research. In this work method of field observation is given, which is carried out by method of operational traffic movement accounting and simulation modeling in software environment VISSIM, which is used for checking the adequacy of experimental measurement results.
  • Thumbnail Image
    Item
    Затримки транспортного потоку в межах зупинних пунктів міського громадського транспорту на двосмугових вулицях з двостороннім рухом
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Ройко, Юрій; Максимюк, Сергій; Національний університет «Львівська політехніка»
    Assessment of delays in traffic flow movement within stopping points of urban public transport on two-line streets gives an opportunity to reveal and differentiate factors which cause their appearance and also to define general time losses on movement by such categories of roadways for individual and public transport.
  • Thumbnail Image
    Item
    Резерви пропускної здатності у містах зі щільною забудовою
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Бура, Романа; Максимюк, Сергій; Національний університет «Львівська політехніка»
    In the work are analyzed factors, which have impact on capacity change of street sections with different planning. There are reviewed methods of streets and intersections capacity increasing including peculiarity of public transport movement. Also there is analyzed impact of information provision of traffic participants on its size and possibilities of increasing in terms of geometric parameters stability.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методи оцінки ефективності режимів світлофорного регулювання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Швець, Богдан; Давосир, Владислав; Криса, Марія; Львівське комунальне підприємство «Львівавтодор»; Національний університет «Львівська політехніка»
    Effectiveness of traffic light control regimes is evaluating by criteria of minimization of traffic participants delays and traffic safety indicators. By the first criterion must be achieved rational regulation regime for the purpose of movement delay balancing depending on need (intensity of transport and pedestrian flows), by the second – minimal amount of conflict points and directions on regulated facility.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз методів побудови міських пасажирських транспортних систем
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Рогальський, Роман; Букартик, Наталія; Русановська, Галина; Національний університет «Львівська політехніка»
    Construction of urban passenger transport systems should be based on criteria of minimization costs on movement of residents through the territory of the city at the same time achieving the high level of its (movement) safety. For each city type and way of residents resettlement on its territory exist different approaches to construction and assessment of transport system functioning.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз причин та наслідків дорожньо-транспортних подій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Островський, Руслан; Каленюк, Максим; Національний університет «Львівська політехніка»
    Determination of reasons of road traffic accidents gives an opportunity not only to reduce accidence on streets and roads, but to predict possible conflict situations on new traffic organization schemes, to reduce an amount and rate of danger of conflicts. Such data give an opportunity to define potential consequences and losses, and also to eliminate drawbacks of traffic patterns on the designing stage.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблема безпеки людини при зіткненні із великогабаритним транспортом
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Сілевич, Володимир; Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «ХАІ»
    The problem of pedestrian protecting on the road today is a priority task set by the largest automobile manufacturers. Since in cities, where large numbers of moving pedestrians, large-sized routing passenger transport (buses and trolleybuses) is a fairly large component, then the safety of pedestrian traffic participants seems to be a very important problem.